Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 15730 besök totalt |
Honda S2000 vs. Toyota MR2
Hej! Som topic lyder vill jag få era åsikter vad som är + och - med dessa bilar i en banåkarvinkel. Det är MR2 -00 och framåt som gäller och hittils har jag kommit fram till: + Förhållandes billig + Bra vikt + Bra väghållning och bra eftermarkand genom TRD - Finns inte så mycket eftermarknadsprylar till trim. Honda S2000: + Bra grundeffekt + Mycket eftermarknad. + Rätt bra vikt här med. - Dyrare än Mr2:an Hade varit väldigt tacksam för era åsikter och synpunkter om bilarna! Tack på förhand! _________________ /Christopher Kjellgren |
||
Just detta har avhandlats grundligt om jag inte minns helt galet.
Prova en sökning ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
Jo jag har försökt söka lite men fick inga konkret fakta...
Hondan var med i trådar de typiska titlar som "Drömbil" och "Ultimta projekt". Men jag fick err tips iaf, ska in o kolla på hondaklubben.se Sen MR2 va det mest den äldre dvs mk2 som det stod om men får kolla toyotaklubben osså. _________________ /Christopher Kjellgren |
||
_________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||
![]() ![]() Inte senaste gen mr2a denna har ca 160 hk och mittmotor Hondan om du har råd. skillnad honda är mer orolig på banan svårare giftigare om du verkligen ska ligga på gränsen i körningen. Mr2an är lugnare inte lika giftig när det gäller väghållningen.Helt enkelt mer lättkörd bil. välj hondan underbar bil men ack så dyr _________________ Lexus is200 And GT4-R.ST205 www.GT4-R.com Håkan Aldemo innehar Racinglicens,Draglicens |
||
Ska påpeka att mitt ex Karin lyckades köra ifrån rätt många bilar på Gelleråsen när hon provade min S2000 en hel dag, så så svår körd är dom inte...
![]() För övrigt: www.s2ki.com där finns det tonvis med info och ett svenskt forum oxå... /J _________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||
Höll den verkligen en hel dag? ![]() ![]() ![]() _________________ Henrik Troeng |
||
Henrik Citroen: Den har faktiskt fungerat rätt bra...
Får se hur länge RS4 håler... /J _________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||
Jag lär nog bråka lite där jag tycker Hondan är underbar men den är svårkörd om man ska köra fort på bana, baken gick som en fisk rumpa vid kraftiga inbroms och sen var det ett ständigt kämpande med attt hålla den i varv. Körde också på gelleråsen och jagade en nissan 300 med påståda 400hk. Hur än den försökte så låg Hondan nära.. baken:)
Riktig kul att höra mannens reaktion efter körningen. ![]() Underbar bil tål att ligga varv på varv ända som blev halt var däcken till slut.Har sett att det finns En kompressor till denna modell, det skulle nog göra sig riktigt bra på mellan registret? _________________ Lexus is200 And GT4-R.ST205 www.GT4-R.com Håkan Aldemo innehar Racinglicens,Draglicens |
||
GT4-R: Håler nog inte med dig alls, Karin hade aldrig kört bana i sitt liv och hängde av bilar och förare med (enligt vissa) mer kompetens!
Så nej den är lätt körd och mycket snabb... Att hänga av en 400hk 300zx är för min iaf en lätt sak... Sen vet jag inte hur din bil såg ut på chassie och motorfronten osv... Min är ju inte direkt orginal, men som sagt tror jag hade några 1,18 tider på Gelleråsen med bilen utan att man låg över bilens gränser... Att jag kört många varv på varje banträff är en självklarhet, ska inte alla bilar gå att göra det med!? ![]() Dock som sagt så har det blivit lite små ras på diverse olika komponenter men då kör jag som sagt väldigt hårt med grejerna... Kompressor? Till vad? Anser att denna underbara 4-cyl motor ska få hjälp med andningen, soppa & div N/A trimm för att göra sig bäst på bana! /J _________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||
Jag skulle vilja på stå att det finns FLER trimmgrejjer till MR2.an än vad det finns till S2000
bara söka på EBAY eller www.takakaira.jp K _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
Jag är också intresserad av MR2 som busbil och borde vara ett kul alternativ.
Vill man hitta trimdetaljer så är USA ett bra ställe leta i. Den rekommendationen har sett på andra japanforum. _________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||
Som en kul information så finns det en kille Micke som med (vad jag tror) hyffsat moderata medel (r-däck, väghållning) har fått sin Mr2 att gå bland dom snabbaste i Lazzat RS cuppen. Den spöar Porsche Boxster, trimmade RS4:or (kanske ingen bedrift i rs bana iofs), m.m.
Jag tror iofs att s2k är snabbare på lite snabbare och större banor.. _________________ Henrik Troeng |
||
Har bara kört MR2an tror det var en -04 med ca. 600mil på mätaren. Och min uppfattning är att den gick riktigt dåligt, var hyffsad i väghållningen och kvalitetsintrycket var väldigt dåligt.
Var inne på att byta in min Integra Type R mot den med efter nån timmes lån av MR2an var jag 100% säker på att det var en sjukt dålig idé. Kan dock tänka mig att S2000 är en grymt schyst bil, särskilt om det är som en Integra med bakhjulsdrift och 50 extra hästar. _________________ Johan Persson ja_pe(at)hotmail.com |
||
Jag har ju en MR2. Det är ju en variant på Miata temat, alltså liten, billig, kul sportbil utan tak som inte nödvändigtvis går helvetiskt fort rakt fram. Personligen tycker jag att den är snäppet roligare än en Miata (jag har haft en sån också) eftersom man själv kan bestämma lite mer hur den balanserar sej i kurvorna: Alltså det går både att köra gravt understyrt och duktigt överstyrt, efter behag.
S2000 har jag kört, kul motor och fantastisk växellåda. Gränserna för väghållningen kände jag inte på (grönplåt). Elcab ![]() Ta det du mest känner för själv och ha kul. _________________ Johan Rådlund |
||
Här ser du skillnaden i varvtider runt Hockenheims korta.
Rätt stor skillnad faktiskt. http://www.track-challenge.com/ gå in på "Tracktest" |
||
S2000 är riktigt snabba och jag håller med Särås, bilarna är riktigt lättkörda om ingen varit där och fiffel-meckat och min personliga erfarenhet är att det krävs en grönjävligt bra chaufför om en MR2:a med likvärdig trimgrad ska kunna hänga med.
Vill man växa med bilen så finns det gott om både prestanda och bling för vettiga pengar. Fast även om jag ägt en S2000 själv, så måste jag erkänna att en Speedster är ännu vassare och ungefär samma pengar, så funderar man på bil åt s2000, mr2 hållet så är Speedstern mitt tips. _________________ Mvh // Niklas L |
||
oj vad förvirrad jag blev nu du editerade ditt inlägg precis innan jag trycket på citeraknappen så nu har du förtydligat din sista mening... Vill bara hålla med Cobolt, för de pengar du funderar på att spendera så är ju faktiskt Speedstern ett alternativ, mer spartansk och rejsig än de andra alternativen iofs, även om bagaget är större än på senate versionen av mr2 iaf. När man har lärt sig köra den hänger man på (eller av ![]() _________________ Mattias Meldert ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 15730 besök totalt |