Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
793 besök totalt |
Passar fälgarna?
Ursäkta dum fråga, men jag är så vaansinnigt sugen på att deltaga på BMWSC:s första banträff på Mantorp 6/5 att jag måste be om hjälp med följande: Min BMW är inte färdig att rejsas med ännu, så jag tager vad jag haver. Dvs min vinterbruksis, Saab 900 -87. Jag har fått ett erbjudande att FÅ (!) fyra R-däck. Dessutom har jag hittat billiga lättmetallfälgar. Bekymret är att de kanske inte passar...? Är det någon som vet om Saab Aero-fälgar till 1987 års modell har det "gamla"bultmönstret som är gemensamt med Saab 99? Det gäller alltså Saab 900 fram till och med 1987. 1988 är det en annan bultcirkel, samma som 9000. Fanns det en Aero 1987? och i så fall: Har den samma bultcirkel som 99/900 till och med 1987? Tacksam för svar... ![]() _________________ Nüburgare und BMW-fahrer Pål Pålsson Körlinge ![]() |
Sjävklart! Har redan bytt bromsvätska. Visserligen lär det inte gå särskilt fort med min standardbil Saab 900 -87... Men nya belägg fram, R-däck och ny bromsvätska bör räcka, eller hur?
![]() _________________ Nüburgare und BMW-fahrer Pål Pålsson Körlinge ![]() |
Jodå, det kommer att gå som bara den
![]() ![]() Mycket nöje med Saaben ![]() ![]() _________________ //Mikael Jardstam |
Tack, men nu ska vi inte fokusera för mycket på SAAB:en! Bromssystemet är helt i sin ordning efter att ha brukats dagligen hela vintern, och med nya belägg och vätska komer det ju att funka kanon. Oljebyte gjorde jag i november så det är bara att tuta och köra! (Tutan funkar också.) Tyvärr blev jag påkörd bakifrån i januari med resultatet att stötfångaren knäcktes, höger bakskärm fick ny design och nacken blev röntgad u.a.
1000kr i sveda och värk kommer att investeras i min BMW. För att få lite mer sprutt i SAAB:en kommer jag att tanka 30% E85 och köra med choken utdragen. Jo, den går faktiskt mycket bättre då! ![]() _________________ Nüburgare und BMW-fahrer Pål Pålsson Körlinge ![]() |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
793 besök totalt |