| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Dag 2, GTR @ Enna & Donington mån 17/4 19:00
|
7 besök senaste veckan (3987 totalt) |
|
Ja det är jobbigt jag har också haft sånna problem det värsta jag råkade ut för var när jag låg tvåa på barcelona med en gt3a och jag tror det var waltgård som låg i nacken på mig och det var några kurvor kvar då kastades jag ut till skrivbordet det hela slutade med att jag kom sist det är hemskt!
>
_________________ Jonathan Johansson Hälsar
|
||||
[Skvallerpressläge=på] Aha!! vi ser ett mönster!!! Var det waltgård som låg bakom båda gångerna?!?! Då MÅSTE det ha varit han som orsakade det hela... ja, och med flit oxå säkert... han har nog gjort ett program som kan paja någon annans spel... jaha så måste det vara!!! [Skvallerpressläge=av]
_________________ Henrik Rosén |
||||
Ja det kan nå va så detta verkar inte bra vem kommer att drabbas härnäst
_________________ Jonathan Johansson Hälsar
|
||||
Ser jag någon komma ikapp som för varvning brukar jag försöka underlätta i bästa mån, dock alltid upp til den som skall om och ta sig förbi!! Men så lätt och lyfta av lite tidigare så det blir enkla passager!! Dock lite irriterande när man blir på körd på rakan under träningspasset så mansnurrar femtielva varv.. tycker f-n att man bör ha så mycket koll som kan undvika en bil på en raka!! |
||||
Du körde grymt bra på Donington såg jag! Det var inte jag som höll undan så fint där. Min kompis körde Donington racet och själv körde jag Enna. Tyvärr hann jag inte med nån träning innan racet.. inte ens kval, men jag fick vara med ändå. Körde upp mig till 6:e plats,, sen krash och så sakta men säkert ner mot 11:e. Gick inget bra, men lite kul ändå! Polarn tyckte nog det var lagom kul att bli varvad tre gånger av dig Daniel Hehe!
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||
Jag vet en grej som är ännu jobbigare! Det är när vissa tar sig förbi folk genom att trycka av dom! Speciellt när det börjar bli en vana. |
||||
|
[quote="Galne"]
om det var en "helkonstig" påkörning så att säga. Så att det verkar helt mysko så kan det vara så att du joinade servern efter att den som körde på dig har gått ut på banan. Man kan i någon inställning ställa något i stil med "add multiplayer cars" och så kan man välja antingen endast i garaget eller endast i låg fart eller alltid. om personen som är ute på banan har "only in garage" när du joinar så syns inte din bil förrän den personen går tillbaka i garaget igen. Jag har också blivit helt sjukt påkörd ibland, men jag har snabbt kommit på att det är för att jag har joinat precis. _________________ Christian Waltgård |
||||
|
Jag kollade reprisen från Enna och såg att det var Hompe som drev ut i första kurvan och knuffade av mig. Lyckades ta mig upp till 6:e plats för att sedan sladda av två gånger och komma åtta till sluta iaf.
Donington var som sagt kul. Det går undan på den banan. Hompe drog om en direkt i starten så det visslade om det. Hårnålarna innan start/stopp är lite sega dock. Jag blev lätt omkörd av CW i den första.
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||
Bäst att ni låter mig ligga först hela tiden då
_________________ Christian Waltgård |
||||
|
[quote="CWaltgard"]
Kan ju klart vara en förklaring.. men när personen kommer upp bakom en och bara smack in i arslet så tycker man det är lite underligt på en raka.. Förstår inte varför man inte har ställt in att den ska adda jämt!! Måste ju märkas för dem som kör med tycker jag! |
||||
Var det jag? Jag har ingen aning om vad jag har för inställning för addning. Bäst att kolla. _________________ Daniel Ahlin Bygger Ginetta G20 (seven med skal) |
||||
|
Låter som detta.
Kanske ska ändra den inställningen till 0? Delay Join Loading="1" // 0-always load. 1-load on return to Monitor 2-load when offroad or stopped om det nu är denna inställning som ställt till det för dig, Galne, så ber jag tusen gånger om ursäkt. Detta är en default-inställning som jag inte visste gav detta resultat. Förstår att det har varit jobbigt. Men nu när jag tänker efter så har jag också varit ute för det en gång. Jimpa drog rakt in i mig precis innan en raka. Efteråt sa han att han inte såg mig överhuvudtaget. Men jag såg honom.
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||
|
Nej nej, man kan ställa in det i någon meny i spelet. Jag minns bara inte var just nu.
Har man det påslaget så får man ett litet "join-lag" när folk joinar. Fast det kanske är samma inställning som du hittade i filen där Mäcen. _________________ Christian Waltgård |
||||
|
Det är en inställning i spelet där man kan sätta när tillkomna bilar ska laddas. Valen är "Garage only", "Safe Speed" eller "Always". Jag har inställningen Safe speed vilket gör att bilar laddas först när man "missar" och kör utanför banan alternativt saktar in till typ under 100km/h. Detta har funkat bra för mig, eftersom under träning så kör man ju oftast kortare omgångar och är inne i depån ofta (eller så kör man utanför banan).
När det är rejs/kval så är det ju inte några problem då bör ju alla redan vara på plats. Men när man kör träning så kan ju detta bli ett problem, precis som vi upptäckt den hårda vägen, att bilar som joinar inte syns för personer som är ute på banan när man joinar. Alla borde ju sätta detta till "Always" så blir det ju i alla fall join-lag på alla... eller? Jag tror nämligen inte att det är som du säger mäcen att servern bestämmer i detta fall. Sedan tror jag att det skiljer ganska mycket på dator-prestanda och nät-prestanda när det gäller hur långt lagget blir. _________________ Henrik Rosén |
||||
|
Jag tror det är servern som bestämmer faktiskt. Men vi kan prova ikväll med att jag sätter till "always" och någon kör med att nya bilar bara laddas när man återvänder till garaget.
|
||||
Vad hände med dig på Donington Stacken? Jag såg att du var med i starten men sedan försvann du... hade ditt uttalande ovan något med saken att göra? _________________ Henrik Rosén |
||||
Ja det var bl.a. därför. Vi har snackat om detta hundra gånger förut och jag vet att ligan är på skoj. Men jag blev bara så trött. Det gör väl inget om man råkar trycka av någon nån gång, det är lätt hänt. Bara trist när det händer upprepade gånger av samma person .
Hoppas ni hade trevliga race .
|
||||
|
Laggproblemen kan vara att vi kör med DirectX-server nu som kräver lite mer av servern. Det är en 1.6GHz mobile P4:a med 768MB RAM-minne. Någon grafik laddas inte då det bara är en konsoll.
Tycker det ska räcka, men man vet aldrig. Bandbredden på 10Mbit borde med räcka. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||
![]() |
Racingsimulatorer
Dag 2, GTR @ Enna & Donington mån 17/4 19:00
|
7 besök senaste veckan (3987 totalt) |