Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Ratt tips..
1474 besök totalt
Galne
Karlskrona
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Ratt tips..

Fick mail från Komplett.se om veckans erbjudande och såg att det hade Logitech Momo ratten under 1000-lappen, så ni som funderar köpa nytt kan ju passa på!!

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=112760&cks=WOF

Citera
Liverpoolarn
Växjö
Här sen Sep 2004

Det tycker jag låter som en bra idé!! Ratten är verkligen kanon!

Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Re: Ratt tips..

Galne skrev:
Fick mail från Komplett.se om veckans erbjudande och såg att det hade Logitech Momo ratten under 1000-lappen, så ni som funderar köpa nytt kan ju passa på!!

Men med frakt så blir det 1100kr, alltså ungefär samma som i butik...

mäcen
Veddige, Halland
Här sen Apr 2004

989:- på www.datorbutiken.com. Gratis frakt vid order över 500:- om du betalar med kort.

Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
Citera
Stefan Persson
Malmö
Här sen Mar 2005

Liverpoolarn skrev:
Det tycker jag låter som en bra idé!! Ratten är verkligen kanon!

Halloj!

Jo jo mensan MOMon är nog den bästa ratten som finns på marknade just nu, om man inte räknar med lyx-hemmabyggsatser för åtskilliga tusenlappar mer. Jag har genom åren slitit ut fyra rattar men MOMon håller otroligt bra. Jag har läst här på forumet om en del som haft strul med pedaler men Logitecs garanti är ju ändå förhållandevis konsumentvänliga.

En MOMo för under tusenlappen ÄR billigt thumbs up thumbs up

mvh
Stefan

Anders - Go Gubbe
Skåne
Här sen Okt 2004

Funktionalitet

Har ingen åsikt.

Stockholm
Här sen Jul 2005

Själv kör jag med en Logitech Driving Force Pro (visst blir man snabbare om materialet heter något med Pro? ), som jag tycker är undebar. Den har lika många programmerbara knappar som Force EX:en, plus en sekventiell växelspak till höger om ratten. Paddlarna bakpå känns mer som vanliga handkontrollsknappar än riktiga paddlar, men det går alldeles utmärkt att växla med dem.

Hur som helst så behöver man ju inte två uppsättningar med "växelspakar", så du har två knappar till övers där. I Richard Burns Rally så fungerar växelspaken utmärkt som handbroms för de där riktigt snygga uppställen

Att den har 900 graders rotation är också otroligt trevligt, eftersom man kan då välja hur mycket man vill snurra på ratten genom att enkelt ställa in maximal rotation (den går steglöst mellan 200 och 900 grader på PC).

939 kronor på webhallen (http://www.webhallen.com/prod.php?id=21605)

Ängelholm
Här sen Jun 2005

Tänkte bara flika in med en fråga här. Ingen som vet om act labs planerar att börja sälja pedalerna igen? Dom har ju börjat ta beställningar på shiftern iaf. Hade vatt najs me både pedaler och shiftern ju

Ratt tips..
1474 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande