| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Ratt tips..
|
1474 besök totalt |
|
Ratt tips..
Fick mail från Komplett.se om veckans erbjudande och såg att det hade Logitech Momo ratten under 1000-lappen, så ni som funderar köpa nytt kan ju passa på!! http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=112760&cks=WOF |
||
|
Re: Ratt tips..
Men med frakt så blir det 1100kr, alltså ungefär samma som i butik... _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
|
989:- på www.datorbutiken.com. Gratis frakt vid order över 500:- om du betalar med kort.
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
Halloj! Jo jo mensan MOMon är nog den bästa ratten som finns på marknade just nu, om man inte räknar med lyx-hemmabyggsatser för åtskilliga tusenlappar mer. Jag har genom åren slitit ut fyra rattar men MOMon håller otroligt bra. Jag har läst här på forumet om en del som haft strul med pedaler men Logitecs garanti är ju ändå förhållandevis konsumentvänliga. En MOMo för under tusenlappen ÄR billigt mvh Stefan _________________ Stefan Persson FeniX Motorsport |
||
|
Själv kör jag med en Logitech Driving Force Pro (visst blir man snabbare om materialet heter något med Pro?
), som jag tycker är undebar. Den har lika många programmerbara knappar som Force EX:en, plus en sekventiell växelspak till höger om ratten. Paddlarna bakpå känns mer som vanliga handkontrollsknappar än riktiga paddlar, men det går alldeles utmärkt att växla med dem.
Hur som helst så behöver man ju inte två uppsättningar med "växelspakar", så du har två knappar till övers där. I Richard Burns Rally så fungerar växelspaken utmärkt som handbroms för de där riktigt snygga uppställen
Att den har 900 graders rotation är också otroligt trevligt, eftersom man kan då välja hur mycket man vill snurra på ratten genom att enkelt ställa in maximal rotation (den går steglöst mellan 200 och 900 grader på PC). 939 kronor på webhallen (http://www.webhallen.com/prod.php?id=21605) _________________ Tomas Landin |
||
|
Tänkte bara flika in med en fråga här. Ingen som vet om act labs planerar att börja sälja pedalerna igen? Dom har ju börjat ta beställningar på shiftern iaf. Hade vatt najs me både pedaler och shiftern ju
_________________ Emil Jönsson |
||
![]() |
Racingsimulatorer
Ratt tips..
|
1474 besök totalt |