Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2006-05-05 Bankörning Knutstorp GRC
1383 besök totalt
FEED ME
Ekerö
Här sen Apr 2004

Trådstartare

Gentlemen Racing Club har bokat Ring Knutstorp fredagen den 5 maj. Som vanligt kör vi vårt "open pitlane" system, och har banan öppen mellan kl. 09.00-16.00.

Kostnaden för en heldag är 1800 kr, inkl. lunch.

Inget speciellt medlemskap krävs. Alla typer av bilar är välkomna, både tävlingsbilar och vanliga gatubilar. Alla typer av förare är också välkomna, så länge som man sköter sig bra! Se vår hemsida för mer info, samt anmälan:
www.grc.as

Blandade bilar på väg ut på banan. Bild från GRC Track Day på Sturup Raceway 060416.

Citera
FEED ME
Ekerö
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Det börjar närma sig...

Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003

En fråga Hur kommer det sig att banan alltid kostar så mycket pengar
när ni hyr den? Ja läste om er resa till spa å ringen och de priserna var helt humana
enl mig.
Ja skulle gärna komma till knutstorp om banan låg på "standard" priser runt 5-600kr för ett par timmar

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jovani skrev:
när ni hyr den? Ja läste om er resa till spa å ringen och de priserna var helt humana
enl mig.
Ja skulle gärna komma till knutstorp om banan låg på "standard" priser runt 5-600kr för ett par timmar

Hur många betalande är det på en sån här träff? 30? 30*1800 = 54000 = Ungefärlig banhyra för en heldag på Knutan Dvs detta är ungefär vad det måste få kosta om man inte tillhör en klubb med en massa betalande medlemmar som betalar medlemsskap och på så sätt subventionerar de aktiva i klubben.

Ekerö
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Jovani skrev:
enl mig.

Det är inte gratis att hyra en racingbana. Och dessutom har vi en del andra kringkostnader som måste finansieras för att det hela ska gå ihop. Därför har vi inte möjlighet att sälja platserna billigare än vad vi gör idag. Men om man ser det i ett lite större perspektiv med vad det kostar med bensin och andra slitagedelar, så är ju inte 1800 kr så värst mycket ändå...

Citera
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004

[quote="FEED ME"]
Jovani skrev:
i ett lite större perspektiv med vad det kostar med bensin och andra slitagedelar, så är ju inte 1800 kr så värst mycket ändå...

Ssschhhh!! Säg inte det till min sambo!!!

carreracup
Ystad
Här sen Maj 2004

Jag kommer!

Ekerö
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Nu börjar det närma sig. Vi har fått in många anmälningar, men har fortfarande några platser kvar. Skicka in din anmälan snarast möjligt också.
Vädret ser ut att bli väldigt fint!

Citera
Inför träffar
1383 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande