Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1402 besök totalt |
Schyssta race-bromsbelägg?
På min M535i -87 åker jag med standardbelägg och komplett bromssystem från E32 BMW 750 iL. Det verkar inte finnas några andra bromsbelägg än original att köpa? Är det någon som vet om det finns race-belägg att få tag i? Mina standardbelägg funkar visserligen ganska bra, men efter ett banpass känns bromsarna ganska konstiga i början, ungefär som om det ligger nåt mellan skivan och belägget... Efter nåt varv funkar de bra igen. Under själva banpasset fungerar bromsarna bra, men just i början på nästa åkning känns det konstigt. någon sa att det beror på att beläggen "glaserar", vad är det?? Efter några rejäla bromsningar funkar de bra igen. Om jag hitar race-anpassade belägg, kommer de att fungera bättre? _________________ Nüburgare und BMW-fahrer Pål Pålsson Körlinge ![]() |
||||||||||
Re: Schyssta race-bromsbelägg?
https://rejsa.nu/forum/privmsg.php?m https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Åkte med dessa bromsar , och körde Gula Pagid , så hör med han _________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||||||||||
Ferodo har Racebelägg till din bil: www.ferodoracing.com _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||||||
_________________ BMW MC-klubben |
||||||||||
Det låter som att det är fyrkolvsoken från BMW 750 och till dom finns inga bättre belägg som passar. Har kollat Ferodo, PFC, Pagid, *valfritt ord* stuff mm men ingen har några. Då började jag titta på ritningarna av klossarna och hittade att MB S600 (W129) hade klossar som gick att modifiera. Nu har dom klossarna lite lägre svepyta men jag kör med M3 skivor och dom passar perfekt då, dock fick jag flytta ner fästöronen på klossarna 5mm. Så med 750 skivor kommer dom inte att gå ut till kanten på skivorna. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||||||
Är det inte den här bilen vi pratar om? http://www.ferodoracing.com/auto03.a _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||||||
Jo fast det där är klossarna till enkolvs glidoket, den finns även med fyrkolvsok och till dom finns det inga klossar. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||||||
Cheers mate; now I'll lie down and play dead. ![]() _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1402 besök totalt |