| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Race 11 - H6 @ Brands Hatch - 23 april
|
2255 besök totalt |
|
Nästa H6-rejs går på Brands Hatch....Vi kör den långa versionen, inte Indy.
Anmäl er här! Vem kan hosta??? Serverinfo: IP: Återkommer (LAN/Direct IP) Lösenord: rejsa.nu Game name: rejsa.nu Bandbredd: 10/100 Mbit rFactor version: 1.081 Bilar: H6 Bana: Brands Hatch (den långa) Ingen bensin (ni kan alltså ta bort alla stop, och sätta bensin till 1L), inga skador (du måste själv boka ur "disable damage"), inga hjälpmedel. Däckslitage: av Racelängd: lopp 1 - 10 minuter, lopp 2 - 20 minuter, omvänd startordning i lopp 2 Depåstopp: Inga Kval: under träningen Fuel/tire wear: Av Tillåtna Hjälpmedel: * Skador av * Clutch assist på Servern startar ca Kl 19.00. Träning pågår ca 20 min. Cirkus kl 19.20 börjar vi kvala. Det som gäller är envarvskval. Efter detta kval kör vi en kort warmup-session som varar i ca 10 minuter. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Sen så har det kommit en ny version av Brands Hatch, v2 som vi ska köra med.
Ni hittar den nya versionen här: http://www.rapidshare.fr/wget.php?id http://s55.yousendit.com/d.aspx?id=1 http://www.maximum-attack.com/Brands _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Skall vi köre den större klassen lr mindre?
Personligen tycker jag den mindre är trevligare plus att det blir säker bättre rejs.. Vad tycker ni? |
||
Varför är det 3 adresser ?? _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
Vilken menar du då??, jag tycker vi kör den vi körde i dag, men det avgör ju Niklas
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
det finns ju 2 olika paket! GTS & GTSR
Jag tog bara upp det pga många avkörningar i förra rejset (jag var en av dem 4ggr:), och jag tro det va pga att GTRS klassen er hyffsat sladdriga om man inte tränar under veckodagarna på att bli bra på dem! Eftersom många kör bara rejs på söndagar så kan det va lite bättre med lättare bilar! Jag bara luftar mina tankar
|
||
För min del spelar det inte så stor roll bara man får klart i tid vilken man ska köra, _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
GTS-bilarna är faktiskt inte så mycket lättare att köra. Tro mig, jag körde dem av misstag idag...
Men visst lite lättare är de ju... Vad tycker ni andra??? Lite långsammare bilar på Brands eller de snabbare? Ni vet ju hur banan är... Kavic: Tre ställen där banan finns att ladda ner. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Ta det snabba bilarna nu när vi väl har börjat, dumt att jag tog upp det men det kan va en tanke nästa gång vi kör en sesong att verkligen besluta exakt vilka paket osv vi kör med så det inte blir konstigheter, för det va Jocke som nämde idag att det fanns 2 klasser, jag hade bara testat den lilla klassen innan.
Jag ska försöka sätta upp en server på kvällarna så man kan träna och träffas.. jont3 |
||
Ska försöka testa båda klasserna i dag o se vad skillnaden är, Jag har inte heller vetat att det fans 2 klasser har bara kört den vi körde igår _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
Har testat några varv med båda, Tycker inte skillnaden är så väldigt stor,GTS är ju lite snällare så man kan köra med mindre vinge, men tidsmässigt skiljer det ca 1 s, Tror att man kan köra rätt så lika med båda 2, GTSR får man vara lite mer försiktig med för att inte göra misstag, Så för min del tror jag den blir mer utslagsgivande, Så för min personliga del kvittar det vilken ni väljer, Kör lika sakta med båda,
||
OK, Ja det är en rätt snabb bana, men även knigsig,Lätt bana att lära sej men lite knivig att köra riktigt fort på,
||
|
Tack!
Jo du men tänk på att jag blir enormt bred när jag ser dig komma, det skulle va som att försöka köra om en SL buss på en grusgång;) jOTack ett varv till så hade man varit rökt med din fart på slutet!
|
||
|
Dagens resultat, Stort grattis Jonte till en suverän körning,
http://hem.bredband.net/b300411/rejs _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
Det var mer jag som ballade ur.... Jag körde in i dig tre gånger, för vilket jag ber om ursäkt. Sista gången så vände jag dig i Druids. Jag åkte och väntade in dig i backen upp mot Surtees för att släppa förbi dig, men du kom inte. Tänkte att du hade tröttnat och lämnat racet. I.o.m att racet redan var kört för mig så lämnade jag servern. Inte helt snyggt, men jag var jäkligt irriterad vid tillfället. Ursäkta att jag bara stack. _________________ // Thomas Granbacka ZZ Racing International |
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
2255 besök totalt |