| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Logitech Formula Force i WinXP
|
1092 besök totalt |
|
Hej. Skulle precis köra GTR2002 (för första gången) men upptäckte att min ratt inte funkar i Windows XP!! Jag har den gamla Logitech Formula Force ratten (den röda) med seriell anslutning. Nu påstår Logitech att de seriella rattarna inte funkar i WinXP och att om man har en sådan så ska man koppla den till joystickingången. Vet någon av er hur man kan få den att funka? och hur får man tag på en adapter till joystickporten? (nån som vet om FF funkar då?) I annat fall får jag ta och inhandla en Logitech MOMo racing force (har sett på forumet att den är populär). Ratten jag har är dock riktigt bra, så jag använder den gärna ett tag till om det går... //Thomas _________________ Thomas Larsson |
||
|
Hej!
Jag har för mig att det finns ett litet program som heter DX tweak, i vilket man kan ställa in spelenheter. Om jag inte missminner mig så har jag läst att andra blivit rekomenderade detta program när XP inte vill ta emot deras rattar. Sök upp det programet och testa, så får vi hoppas att det fungerar. //Micke _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||
|
Hej hittade fram programet DXTweak2, finns att hämta här:
http://www.wingmanteam.com/files/Too Annars kan du hoppa in och läsa lite här, för att se om du kan hitta något botemedel för dina problem: http://www.wingmanteam.com/ (kika under menyn "latest software" och klicka dig framåt) //Micke _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||
Samma för mig och det funkar utan problem. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
|
Funkade för mig med har ju iof en annan ratt men deet som jag störde mig på när jag körde XP var att jag inte kunde köra separata axlar för broms o gas. Nu på Win2k så funkar det absolut klockrent iaf
_________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
1092 besök totalt |