Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1140 besök totalt |
Fiestan från Elmia
Det verkade som flera var nyfikna på Fiestan från Elmia och så även jag. Jag slängde iväg ett mail till adressen Kristian H hänvisade till. Här är svaret jag fick. "Bilen ska ingå i SSK-serien i banracing som en egen entypsklass från 2007. Man köper en färdig bil. Bilen kan användas med andra kaross silhuetter senare. Man använder Suzuki Hayabusa motorn (175hk) som är mittmonterad. Bilen har ett aluminiumchassi med skyddsbur i stål, dubbla A-armar, push rods, Öhlins stötdämpare och en fullt justerbar hjulupphängning. Bilen är i cirka 80% skala och väger cirka 480kg. Information kommer på SSKs hemsida. Bilen kan bl.a. ses på banan under SSKs tävling "raceweek" på Kinnekulle 21-23 juli. Då kan mer information fås om bilen, pris m.m." Kanske inte så mycket mer än vi redan visste men jag tycker det verkar spännande. ![]() _________________ Jörgen Gustavsson |
Frågade på plats och de skulle kosta ca 300-400kkr beroende på om du har ny motor osv..
Lite coolt att kliva in i bilen genom framrutan ![]() Den klassen kommer nog att bli klockren ![]() ![]() Ska bli spännande att se om de lyckas få till en serie till nästa år. _________________ Rachid Rachid |
En Radical med siluettkaross mao.
Det verkar jobbas hårt med nya klasser i flera serier nu av nån anledning. Undrar om det finns plats för alla (med det har det väl aldrig funnits egenterligen)? ![]() Men det blir jobb för bilbyggare samt en hel drös med pensionerade bilar att använda till nån uppsamlingsserie. Men det kanske behövs lite nytt blod, undrar om man kan gatregga en sån (ähum, en kopia ![]() |
När den kommer i flera karosserer så blir de ju en DTM-kopia. Kan de bli häftigare? Tror detta kan bli en bra grej. Lite TV ochuppståndelse runt klassen så kommer den dessutom bli populär, trots den förhållandevis lilla pupliken som SSK dra.
![]() _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
kommer verkligen göra allt för att köra denna serien nästa år:
Någon som vill sponsra ? ![]() ![]() har redan klart med vissa företag - (såklart) Skulle vilja ha en SAAB 9-3 >Coupe kaross ! ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1140 besök totalt |