Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3001 besök totalt |
SLC 700 -06, existerar det? (tydligen inte)
Det är dags att få nån sammahängande, klar information ang denna klass, otroligt mycket förvirring från både min sida och folk jag pratar med ang detta. På slc.se finns det vad jag kan se absolut ingen info över huvud taget om SLC 700, detta gjorde att iaf jag inte trodde det blev nåt förra året. ![]() -Gick det race förra året? -Var kan man se resultaten? -Finns det nån info på slc.se? Vill SLC få snurr på klassen krävs det att det finns tydlig info om vad som gäller, som det är nu så tror 95% av de jag pratar med att SLC 700 = Standard/Modifierat på slc.se och därmed är det ointressant eftersom det kostar flera tusen innan man ens står på gridden. Skulle vi som är intresserade av att köra kunna få lite info direkt från källan i den här tråden? (och snälla, säg inte att det bara är att ringa om man är intresserad av info, det funkar inte. Försök även att inte prata om andra sprintklasser under slc.se flagg i denna tråden för att slippa förvirring) _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
Re: SLC 700 -06, existerar det?
SLC 700 är samma klass som SLC Standard..... Förra året så tog vi 700 kronor som en nödlösning för att få tävlande då Volvo hoppade av 1 månad innan säsongs-start med Volvo S40 klassen (och Volvo betalade då SLC en "straff-avgift för avhoppet, dom pengarna tog jag till att sänka kostnaderna för dom tävlande och ergo 700:- i startavgift) medans i år så har vi ingen "sponsor" till klassen och då måste låta den klassen stå för sina egna kostnader. Men mina erfarenheter av SLC 700 är negativa eftersom det bara var en massa snack i stort sett och inte så många som kom även fast startavgifterna var väldigt rabatterade. Så jag insåg att det handlar inte egentligen om startavgiften är 700 eller 2000 om folk kommer eller inte. Vad som får folk att komma i standardklassen vet jag inte och funderingarna jag har är väl snarast , ska jag driva en sådan klass överhuvudtaget eller ska jag göra något annat med bantiden som ger större gensvar och är populärare. men direkta svar på dina frågor ja det gick SLC700 race förra året Resultaten finns på vår resultatsida Ja det finns lite info på vår sida om SLC Standard men inte SLC700 eftersom den beteckningen inte finns längre. |
||
Att startavgiften skulle vara 700:- i år har aldrig sagts någonstans, sen går det alltid att PM:a mig , maila eller till och med ringa om man undrar. Men visst kan du använda din transponder ändå, det har ju inte förändrats något när det gäller klassen och själva tävlingarna..... det enda som ändrats är att startavgiften inte är subventionerad av Volvo längre men det är knappast någon jätteskillnad vi pratar om...... Nu kostar det 2250:- inkl el mot 700:- + 1000:- elkostnad förra året dvs en skillnad på hela 550:- för en tävling. EDIT: Sen om du eller någon annan tycker el-kostnaderna är dyra så får ni gärna ta upp det med banägarna då den faktiska kostnaden är så hög för oss av banägarna då man numera kör på Dieselelverk som man måste både betala hyra för och dieselförbrukning på. |
||
Använder man inte el så är det dyrt att betala för det.
![]() Seriekostnad på 3500:- får man inte glömma bort. Tyvärr är det helt enkelt så att jag inte har råd, 2250 - 700 = 1550 extra per tävlingstillfälle och slår man ut serieavgiften per race stiger det ytterligare. Dessutom så var tanken att köra Fredagsträning för att få mycket körtid och då får man lägga till en extra dygnshyra för släp och pengar för boende (detta gäller såklart även om det bara kostade 700:-) och totalt blir det över min budget. Detta innebär inte att jag på nåt sätt säger att det inte är värt kostnaden, bara att jag inte har tillräcklig budget. ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
Re: SLC 700 -06, existerar det?
Jag tror det är lite med tiden också, ska man börja köra riktig racing så är det många av dom som var intresserade (mycket gatbilsåkare vad jag förstod?) som har ganska mycket att göra för att komma till skott. För min del så skulle det vara att jag behövde en bur, transponder och racingstol, jag måste ha all personlig skyddsutr. Och jag måste få en vagnsbok. Går väl att fixa fort "om man bara vill" men för min del så skulle det vart för mycket pengar på för kort tid. Man skulle nog behöva se det på 2års tid iaf från det att jag isåfall skulle bestämma mig för SLC700. Förstår att det inte är hållbart att hålla en nästan tom serie i 2-3år innan folk är "redo" också iofs. ![]() _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
Budget är alltid svårt och självklart en realitet. |
||
slc 700
hej kom det överhuvudtaget någon sk slc700bil till start eller träning. eller var det som sagt bara pratkvarnar. sen vet alla från början att det kostar att köra race bilar ,så det är trist att det alltid ska vara gratis för att några ska köra & tjafs om pengar hit eller dit . det ska kosta så blir det ordning på torpet. ps... man kan alltid cykla till racet & ev vara funtionär , det kostar ej något. ![]() _________________ Avregistrerad användare |
||
Jag förstår vad du menar......men klaga inte på elen......snälla.
Det är mycker få, som klarar sig helt utan el under en racehelg. Förut har det varit ett hysteriskt sladdragande mellan kompisteamen.......och vi som inte ingår i något kompis-nätverk, fick betala hela summan själva. För att lätta upp lite i din budget.....så kan vi hålla dej med varmt kaffe på dom tävlingar vi är på. ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Herr Berg kommer som en glad kanarie igen ser jag.
Är det är dåligt att det inte kommer bilar till en klass när den uppstod i all hast strax innan säsong? Många planerar sin racing, jag vet inte hur du gör det. Sen att jag hoppar av när varje race kostar flera tusen extra (jämfört med vad jag trodde det skulle kosta), är det underligt? Jag kör en annan serie redan och såg SLC700 som ett sätt att få köra mer för en låg kostnad, klart det kostar att köra men att gnälla på att folk hoppar av när det blir en prishöjning är löjligt. Gratis att cykla till banan? Möjligen om man har en cykel och kan cykla 50 mil på en dag, plus hinna stå på banan 8 timmar eller nåt. Lance Armstrong? om du på nåt perverst sätt tror att du inte låter nervärderande och dryg när du skriver så där så tycker jag synd om dig. ![]() Håkan: Jag har klarat mig länge utan el, inga problem alls. Däremot förstår jag också varför det numera bakas in i priset så inga klagomål på det, jag hade missat det bara. Kaffe låter gott, serveras det i Forshaga med? ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3001 besök totalt |