Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 42053 besök totalt |
Ni får tyvärr ge er till tåls lite till
![]() Projektet har drabbats av förseningar men bilen skall vara klar till SS. Inte säkert att jag kan köra bara, har tyvärr drabbats av sjukdom och tål i nuvarande skick inga större g-krafter. Djävligt typiskt faktiskt men jag kan ju alltid be sambon köra istället ![]() /Christoffer _________________ Christoffer Nilforsen |
||||
Hur har du lyckats få gummiskrap på banjoskruven? har du inte sänkt den tillräckligt
![]() Jag hade bara fälgskrap på banjoskruven. Men det märks ju att varje Speedster är en individ, för det hade ju bara tuchat lite lätt på banjoskruven för mej sen jag fått dämparna ombyggda. _________________ Johan Classon |
||||
Du får krya på dej Christoffer, ![]() _________________ Erik Lange. Snabbare än Gullabo i superstage ![]() |
||||
Kunde du lossa och vrida på anslutningen, utan att trycket gick ur? Hur mycket fick du kapa bort av fästet för att slangen skulle gå fri? _________________ Erik Lange. Snabbare än Gullabo i superstage ![]() |
||||
Jajamen, man får lossa på skruven ytterst försiktigt så går det. ![]() Jag slipade bort uppskattningsvis ca. 2 cm av metallen för att slangen skulle gå fri med marginal. _________________ Christoffer Nilforsen |
||||
Det finns bilder på tyska forumet där dom satt slangen på insidan och skurit ut en kil i plattan ovanpå för att dra slangen rakt upp.
Dock vet jag inte om det kan rekomenderas då du försvagar infästningen för stötdämparna en del. Men det är flera tyskar som kör så iaf, bla HerbiS (tror jag han hette) med den vrålsnygga moonland speedstern _________________ Johan Classon |
||||
http://forum.Opel-speedster-club.de/ _________________ Lasse Alfons |
||||
Japp, precis så gjorde jag med. Då är garanterat banjon skyddad från fälgen ![]() Att det skulle försvaga stötdämparinfästningen något nämnvärt betvivlar jag starkt med tanke på hur lite metall man får ta bort. _________________ Christoffer Nilforsen |
||||
Tog du bort oljetermostaten? Specialverktyg? Den öppnar ju först vid 120 grader så Klasen rekommenderar att man tar bort den eller sätter en hylsa som håller den öppen hela tiden. Storlek på hylsa vet jag ej, men skulle gärna ha reda på det.
Hur mycket olja fick du på? _________________ Lasse Alfons |
||||
Har inte fått oljekylen än > ![]() _________________ Erik Lange. Snabbare än Gullabo i superstage ![]() |
||||
Kollade axet i dag. 0-200 går på 17sek (gjorde 3 tester med video)
0-100 lite svårare att klocka, men någonstans 4,6-4,9 jag slirade upp kopplingen helt innan jag klev på gasen för fullt ![]() (kör ju med orginalkoppling) lite kvickare start ska väl förbättra tiderna. men sedan vet jag inte hur mycket hastighetsmätaren felar förståss ![]() _________________ Erik Lange. Snabbare än Gullabo i superstage ![]() |
||||
Satt och dreglade lite över rejsas utbud av speedster och hittade din guldklimp.
Har det hänt något mer med bilen under sommaren eller har du kanske lite fler fina bilder att bjuda på? Måste säga att kombinationen med svarta ATS-fälgar, blå bil och svart tejp runt vindrutan är ordentligt snyggt ![]() _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||
Inget nytt har hänt. Jag bara jobbar, så tid att åka/skruva speedster är det dåligt med
![]() (hoppar man in som semesterchaufför ![]() ![]() Men lite bilder kan jag väl bidra med. ![]() En kanonbild tagen av www.henrikpettersson.com (där finns en hel del bilder från speedster-superstagen) ![]() diffusor på plats ![]() ![]() Opel Speedster oginal cover införskaffad ![]() Lite semester har jag iallafall hunnit med, Bilsemester i Österrike ![]() Vilka vägar ![]() ![]() Tyvärr hade vi hyrbil (Skoda Fabia 1,2) ![]() Saknade speedstern väldigt mycket som ni säkert förstår. ![]() Grossglockner var utsikten från vår balkong vid en övernattning ![]() Kan bara inte förstå vad folk ska där och göra på vintern ![]() då är ju alla fina vägar snöbelagda eller avstängda ![]() _________________ Erik Lange. Snabbare än Gullabo i superstage ![]() |
||||
![]() Fyllde på förrådet av blåa oplar i helgen ![]() Den närmaste är den nyaste: Opel GT 1900 -69 i körbart skick Frammskärmar och dörrar är rostiga eller illa lagade under allt spackel, men aktern verkar OK/och bra lagad. inredningen är 100% orginal och hyffsat hel. Så är det någon här som har eller vet om plåtdetaljer till salu så är jag tacksam om du hör av dej ![]() _________________ Erik Lange. Snabbare än Gullabo i superstage ![]() |
||||
Jodå!
olje-kylen kom för några månader sedan, men han som ska montera den har aldrig tid ![]() om ett par veckor ska jag väl ta tag i den, då ska jag inte dubbeljobba iallafall. Men hur ska den egentligen anslutas? någon monteings anvisning fanns ju inte med. _________________ Erik Lange. Snabbare än Gullabo i superstage ![]() |
||||
|
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 42053 besök totalt |