| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Vinkel på framdämpare på Porsche 996 !!!!
|
455 besök totalt |
|
Tjenare. Håller på och bygger om min framvagn och använder numera uprights från en porsche 996'a och har byggt nya bärarmar i chromemolly rör med länkhuvud. Min fråga är om det finns någon vänlig där ute som har en 996'a och skulle vilja mäta vinkel på hur mycket stötdämparen lutar där framme. Jag var på GT motorsport och mäte på en 996 Turbo och den luta 84 grader bakåt. Tycker det verkar lite bara ? någon som kanske har något resonemang ? Den vinkel som Jan sa på GT Motorsport var viktig var vinkeln mellan leden under uprightsen och leden där uppe där dämparen är ledad och det var då jag fick fram 84 grader på den porsche. Mäte jag på en orginal Audi TT Quattro som detta nu skall sitta på så har den 82 graders lutning vilket vill säga att dämpare lutar mer bakåt mot kupen. Jag skall ju bygga nya topplagringar som är justerbara både i camber led och caster led men om man talar om castern vill man minksa eller öka vinkel på dämparn oftast nu alltså ? Positiv kaster är mer vinkel eller ? Tacksam för alla goda svar. MVH oscar Larsson _________________ Oscar Larsson POWERed by -------------------------------------- Moses Bil & Lack AB Porsche center Borås GT Motorsport SMR Design By Bond |
![]() |
Skruva banåkabil
|
455 besök totalt |