Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Inbjudan till Falsterbo Classic 2006
1945 besök totalt
Moon
Falsterbo
Här sen Aug 2005

Trådstartare

Hej allihopa,

Jag heter Mats ohlsson och har hängt här sedan i sommras (jag tror jag hittade denna eminenta site när jag sökte på kommentarer om förra årets FCSS) Fakum är att jag tittar in här nästan varje dag. Just nu rejsar jag inte så mycket, men i min ungdom fuskade jag och en kompis lite i Sports 2000 med en Lola T492. För tillfället rattar jag mest en Morgan 4/4 -70 och en BMW 325i CAB -88 i mint condition (har haft den sedan ny) en Audi TT -00 och till vardags Vovlo V70 T5, men en rejsbil är på G .

Men det var inte mig jag ville prata om......

Jag fått uppgiften att härmed bjuda in alla Rejsa medlemmar till 2006 års Falsterbo Classic!

Vi har gjort en del förändringar i programmet, bland annat en track day på Sturup, se hela programmet nedan

Fredag 21 juli

Falsterbo Classic Trophy på Sturup Raceway
Intresset av att delta i Falsterbo Classic Sprint Race i centrala Falsterbo har varit så stort att vi nu vill erbjuda fler möjligheter till att använda sin entusiastbil.
Vi är därför glada över att kunna presentera Falsterbo Classic Trophy som är en helt ny programpunkt för 2006.
Falsterbo Classic Trophy är en möjlighet för dig att använda din bil på banan.
Alla är välkommna, nybörjare såväl som förare med tävlingslicens.
Vi kommer att dela in deltagarna i tre grupper för baserat på tidigare erfarnehet avatt köra bil på bana.
Alla aktiviteter under dagen genomförs i form av en förarträning och inga tävlings momnent förekommer.
För de som vill ges dock möjligheten att som avslutning på dagen delta i Falsterbo Classic Trophy.
Detta är en tävlingsform som går ut på att prestera en så bra varvtid som möjligt. Tävlingen genomförs med olika klasser (vikt/effekt) och sker i sprintform, dvs med en bil på banan i taget.

Prel. pris ca 1.200:-/bil (1 person)
inkl lunch. Betalas i förskott, föranmälan krävs. Anmälan före 31 maj.

Falsterbo Classic's Cocktailparty
Entré prel. 200,-/person betalas i förskott, föranmälan krävs

Lördag 22 juli

Falsterbo Classic Sprint Race
Racing och uppvisningskörning i gamla Falsterbo stadskärna. 800:-/bil inkl inträde
för föraren och 1 st mekaniker. Betalas i förskott, föranmälan krävs.

Falsterbo Classic's Smokingmiddag
650:-/person (prel.), betalas i förskott, föranmälan krävs.

Söndag 23 juli

Falsterbo Classic Exhibition
Utställning av entusiastbilar i gamla Falsterbo stadskärna. Detta är kostnadsfritt och
inkluderar inträde för förare och 1 st medpassagerare.
OBS ! Anmäl dig tidigt eftersom vi har begränsat med platser.

Falsterbo Concours de Charme
Uppvisningstävling. Startavgift 500:-/ekipage vid anmälan före den 31 maj,
700:- därefter. Inträde för förare och 1 st medpassagerare ingår, betalas i förskott,
föranmälan krävs.

Anmälan kan göras direkt på vår hemsida http://www.fcss.nu/mallAttend.asp?Node=250 eller via eMail till info@fcss.nu eller direkt till mig via PM eller mail.

Notera att vi i år kör även utställningen i centrala Falsterbo, vilket innebär ett begränsat antal platser för bilutställningen.

Hoppas att vi ses i sommar

Edit: Falsterbo Classic Rally är struket ur programmet, tyvärr

////Mats

Morgan 4/4, BMW 325i Cab, Audi TT
Citera
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

Klart man kommer, ett lyft för hela näset

Philip Lundh
Citera
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003

Jag kommer i alla fall och kollar, alltid kul med lite racing. Det blir inte sämre när det är så nära heller.

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

Jag skulle vilja ställa upp i racen med min 944 turbo Cup, är det sista anmälningsdag enbart eller även ett max antal startande?

Falsterbo
Här sen Aug 2005

Trådstartare
Hej Anders,

Ledsen för det sena svaret, men det blev en tjänsteresa i mellan.

På fredagen på sturup finns ingen begränsning i antalet (mer än möjligen en praktisk, men det lär väl inte inträffa) och det kostar preliminärt 1200: för hela dagen, tävlingen på eftermiddagen kan man ställa upp i om man vill !. Anmälan nödvändig innan den 31/5

På lördagen är vi tvungna att begränsa antalet, vi kommer också att dela in anmälda i olika klasser. Alla tävlingsmoment är inte fastställda ännu, men det kommer att bli kul. Anmälan nödvändig

Edit: anmälan kan göras här. http://www.fcss.nu/mall.asp?Node=84&lg=

Mvh,

////Mats

Citera
Moon
Falsterbo
Här sen Aug 2005

Trådstartare
Lite uppdateringar

Lite ny info från FCSS finns här!

Mvh,

////Mats

Citera
Moon
Falsterbo
Här sen Aug 2005

Trådstartare
Påminnelse

Hej,

Eftersom vi har begränsat antal deltagare både på racet och på utställningen i år och det faktum att det trillar in ganska många anmälningar, tänkte jag påminna er alla att om ni har tänkt er att vara med i år så är det hög tid att anmäla sig.

Mvh,

///Mats

Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

Med tanke på att det heter Falsterbo Classic, finns det nån begränsning på fordonstyp/ålder?

BMW 330i -05
Citera
Moon
Falsterbo
Här sen Aug 2005

Trådstartare
Hej Mats,

Njaää, igentligen inte eftersom vi har haft nya Ferraris och andra moderna bilar med. Men det skall vara en sportvagn och/eller en klassiker.

En -00 Audi TT är ju till exempel inte så intressant för oss, men vi bedömmer från bil till bil vilka som får vara med, det kan ju finnas unika moderna bilar också.

Väl mött i Flasterbo,

///Mats

Citera
TobiasRX
Ljungby
Här sen Aug 2003

Hej

Skulle en Mazda RX-7 av senaste generation vara intressant?, börjar nästan bli veteran nu, 14 år gammal

Kör Mazda RX-7 -84
BMW 325i M-Sport -06
Citera
Moon
Falsterbo
Här sen Aug 2005

Trådstartare
Hej Tobias,

Inte alls omöjligt, skicka in en anmälan så hör vi av oss. Det beror rätt mycket på hur många anmälningar vi får in, en del år har vi varit tvungna att prioritera.

Vi ses i Falsterbo,

////Mats

Citera
mbn
Malmö
Här sen Aug 2004

Påverkar detta Falsterbo Classic?
http://sydsvenskan.se/skane/vellinge/article161984.ece

(Tråkigt att det brunnit i vilket fall som helst )

Falsterbo
Här sen Aug 2005

Trådstartare
Hej Magnus,

Nej, som väl är hade vi inte bokat Strandbaden, men det var på tal. Så det påverkar ingenting, men det är hemskt eftersom det verkar vara anlagt, och jag bor 150 meter därifrån.

////Mats

Citera
Moon
Falsterbo
Här sen Aug 2005

Trådstartare
Kenny Bräck, Ferrari FXX och Porsche 997 GT3 Cup till FCSS

Lite nyheter om FCSS 2006

http://www.maileasy.se/news/newsletter.taf?_function=show_newsletter&newsletter_auid=25020

////Mats

Citera
Inför träffar
1945 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande