Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Porsche 944 tider på Kinnekulle?
936 besök totalt
Orjan Sandland
Åmot
Här sen Maj 2003

Trådstartare

Det skulle vara skoj å höra vilka varvtider man har med olika 944 på Kinnekulle.
Hur kör du den blinda kurvan under bron? Full speed med sikte på curbs'en på andra sidan?
Har du lite info om typ 944, motor, effekt och vikt så är ju det bra också.

mvh,
orjan S

Lidköping
Här sen Aug 2003

Hej Örjan

Min bil har du ju sett!

Jag kör helt enligt den beskrivning du hittar här på rejsa.

Med dryga 300 hästar och en vikt på 1420 kilo kör jag på strax under 1.01. Tycker att Kinnekulle är en bana som verkar passa 944:or bra!

Kom hit och prova själv!!!

Rikard

Åmot
Här sen Maj 2003

Trådstartare
Ja din bil har jag ju sett.....*GRYMM*!! Jag var på Kinnekulle under helgen men fann tyvärr inte tiden att kontakta deg. Kommer nog tillbaks senare denna sesongen.

Jag kom på något annat som är interessant.... vilka däck (r-däck/gata, dimension) kör man med?

Anledningen att jag frågar, är att jag forsöker se hur 944 mäter seg mot Volvo original 240 bilarna.

Min kompis gjorde 1.04.8 varv med sin 240:a under helgen. Det är med typ 170-180hk, 205/45-16 pirelli r-däck, och en startvikt på ca 1215kg. Jag hoppas att få honom inn i 944:an vår for en testrun på Kinnekulle en gang.

Lidköping
Här sen Aug 2003

orjan Sandland skrev:
Ja din bil har jag ju sett.....*GRYMM*!! Jag var på Kinnekulle under helgen men fann tyvärr inte tiden att kontakta deg. Kommer nog tillbaks senare denna sesongen.

Jag kom på något annat som är interessant.... vilka däck (r-däck/gata, dimension) kör man med?

Anledningen att jag frågar, är att jag forsöker se hur 944 mäter seg mot Volvo original 240 bilarna.

Min kompis gjorde 1.04.8 varv med sin 240:a under helgen. Det är med typ 170-180hk, 205/45-16 pirelli r-däck, och en startvikt på ca 1215kg. Jag hoppas att få honom inn i 944:an vår for en testrun på Kinnekulle en gang.

Hej igen

Jag gjorde en jämförelse med de 944:or som har 163 hästar och åker i Michelin Porsche challenge klass 1 (gamla klass 3). Vissa har inte så breda däck så det går hyfsat att jämföra. Jag kom fram till att en sådan 944 är cirka 1 till 1,5 sekunder snabbare per varv jämfört med en Volvo original cup-bil.
Kom precis på en jämförelse till och det är Andreas Ingemarssons bil här på forumet. Hans bil väger 1160 och han kör med 225:or runt om. Hans bästa tid på kullen är 1.03.25.

Hoppas att det var till någon hjälp!

Rikard

936 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande