Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 3480 besök totalt |
2006-05-26 SVKG, Bankalas & 60 Minutes, Kinnekulle Ring
För att förtydliga lite information inför Bankalaset och 60minutes så tänkte jag skriva några rader efter tävlingskomitténs möte ikväll. observera det som står om Säkerhetskraven. Dessa gäller oavsett vad som sluppit igenom tidigare år.
Detta kan tyckas vara lite surt att förtydliga nu (två veckor innan) men det är ett fåtal bilar anmälda som vi inte är solklart säkra på att de klarar sitt SBF-reglemente på dessa punkter. |
||||||
![]() Det är alltid svårt att gissa sig till status på bilar som man inte sett förr (mao hur mycket skall anta att folk borde läst innantill). Bilar tillhörande personer man inte känner igen kan ju vara allt från optimerade långloppsbilar till orginalbilar (dvs utan bur/båge enligt nåt reglemente, brytare, bogseröglor). Att jag själv deltog förra året utan att uppfylla delar av reglementet (brytare och bogseröglor tex) är bara ett exempel på vad vi vill försöka staga upp i år. Det hela är helt enkelt en uppstagning i att efterleva de regler vi själva nämner i inbjudan. |
||||||
OK...både bilen och jag uppfyller det mesta iallafall. Hoppas det räcker. _________________ ![]() Michael Stadig --BBDB-- ![]() Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||||
Sådär nu är jag också anmäld till bankalaset och 60-minutes.
![]() Besällde även en föraroverall, underställ, strumpor och en Peltorhjälm(G10) idag. Lådbilen har ju Kraniel tävlat med i Roadsport tidigare, så den uppfyller förhoppningsvis SBF-kraven! Är det någon som kört 60-minutes tidigare och kan förklara lite kortfattat hur detta eg går till? Är det fler från Rejsa som kommer att finnas på plats eller deltar i 60-minutes? _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||
![]() Varje tävlande skall fullföja 12varv (kanske är det 13) och det långsamaste laget kommer att hålla på i nära en timme. De snabbare lagen startar sedan med fördröjning som räknas fram mha lagekipagens kvaltider. Vi i Miatalaget är normalt långsammanst och förra året var det lag som startade 6-7 minuter efter oss. Målsättningen är att alla lag skall gå i mål i bredd. Fighten mellan Tommy Falk och Pär Löveryd förra året var inte att leka med. Stackars Joachim i Miatan blev omblåst av dem på varsin sida på rakan ![]() |
||||||
Var som ett möte ![]() ![]() I år hoppas vi på att inga omstarter så ![]() ![]() /Joachim _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||
Låter kul!!! ![]() Hur går själva överlämningen av staffettpinnen till? _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||
Man stannar sin bil vid lagets in-depå, lossar bältet, tar med sig 'staffet-pinnen', hoppar ur, älgar typ 30m till sin lagmedlem som skall ut som sitter och varvar i sin bil, överlämnar stafettpinnen, iväg på nästa stint. Staffetpinnen kan vara vad som helst, typ en stor tejpbit eller en keps eller nåt... Sist gjorde jag en omkörning i depån, dvs under 'älgandet'... ![]() _________________ ![]() Michael Stadig --BBDB-- ![]() Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||||
Menar du att man måste springa 30 meter!!! ![]() ![]() ![]() Det har jag aldrig gjort förut... ![]() ![]() Jag trodde detta var en biltävling och inte en friidrottstävling! ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||
Det är ju bara åtta dagar kvar nu... ![]() |
||||||
|
||||||
Det räcker att vi vet detta Peter. Vi ser till att alla får reda på att 'minuten' skall ryka. ![]() ![]() _________________ ![]() Michael Stadig --BBDB-- ![]() Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||||
På nåt sätt så tror jag att minuten kommer att ryka. Antingen för att jag äntligen efter fem års försök grejar det eller så genom att jag kastar laptimern på grillen. _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||||||
-Jaha...några dagar kvar till vårens höjdpunkt
![]() Vilka har vi nu härifrån? Niklas Falk - Miata Peeter - Lådbil Peter S - SuperLight med aerotrim 7-11 - Marcos cat7en ? - Marcos superMOG - Morgan Har vi fler? Har ni trimmat? Skall fler attackera minuten? Skall Peeter springa 30m eller kör han sista stinten? Blir det bra väder? Själv har jag inte trimmat nåt speciellt...oljat in några kvisthål i ramen under vintern bara ![]() ...funderar om man skall följa med i draget när Peter S gör sitt minutförsök... ![]() _________________ ![]() Michael Stadig --BBDB-- ![]() Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||||
När kommer ni? Blir det grillning kvällen innan? Boende på banan eller postiljonen? Måste bara komma ihåg att köpa batterier till laptimern. _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||||||
Åker tidigt på fredag morgon. _________________ ![]() Michael Stadig --BBDB-- ![]() Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||||
Öhh, är det nån som tittat på prognosen för Götene
![]() Det ser ut att kunna bli uppehåll med nåt solstänk... Nu är det ju Kinnekulle så meterologerna har sällan rätt men det verkar inte bli duggregn hela dagen iaf. ![]() Jag har för mig att vi är minst tre Miator som lämnar Shell Partille 6:00 på fredag morgon. Både Josen och jag har hårdare chassin iår så nu ska vi ned under 1:07 är det tänkt (minuten i en Miata hade varit "intressant"...). |
||||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 3480 besök totalt |