Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 24255 besök totalt |
Ny ratt från Logitech i oktober
Den här ratten verkar helt ok, 900 grader, läder, 2 FF-motorer, koppling, 6-speed shifter... http://www.logitech.com/index.cfm/ne ![]() _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Its suggested retail price in the U.S. is $299.99 å det lär väl bli ca 3000kr i Sverige. Man brukar kunna multiplicera dollarpriset med 10 för dataprylar. Verkligen intressant. Då kan man skrota sina Act-Labs grejer. Trasiga fjädrar blir ett minne blott. _________________ Koit Reispass |
||
_________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||
Tråkigt pris, men kul med lite fler finesser än vanligt, med lite tur så blir det många efterapare och priset sjunker med konkurrensen till drägliga nivåer.
![]() _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
Jag tror man ska se denna produkt som ett försök från Logitechs sida att nå "simracingförarna". De som ser simracingen riktigt seriöst. Och då kan jag tycka att priset är rimligt. OM nu produkten lever upp till det de vill förmedla i sin text vill säga.
Alternativen är ju BRD, ECCI, Frex och ett antal andra tillverkare av "riktiga grejer". Och då börjar priserna se helt annorlunda ut. T.ex BRD:s Speed7-pedaler som med frakt går lös på ca 4000kr. Det största problemet att köpa sådana dyra pedaler är inte främst pengarna. Det är sambon. ![]() _________________ // Thomas Granbacka ZZ Racing International |
||
![]() ![]() ![]() _________________ Jimmy Bengtsson |
||
Vår kille som är över på E3 är lyrisk över denna ratten (logitech är ju där och visar den) och då kör han med Ecciprylar i vanliga fall
![]() Jag ska ha en! Topswede har alldeles rätt.. det handlar om att nå ut till killarna som vanligtvis köper BRD, Ecci mm fast massproducerat och därför billigar och kanske nästan samma kvalité. _________________ Martin Öberg ![]() |
||
|
||
Hur nyttjar man kopplingen vid datorspel?
Hårdvarufunktion som låser spaken och vibrerar om växling sker utan att pedalen är nedtryckt eller är det i mjukvaran som det flyger växellåda åt alla håll? _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
Nu har jag inte kört så många spel, men vanligtvis så är det inte så stor skillnad på koppling och ingen koppling.
I GTR+GTL kan man ju köra med auto-clutch, men spelet verkar koppla ur hejvilt då så jag kör alltid med manuell koppling, även innan jag fixade kopplingspedal. De enda gångerna jag använder kopplingen är vid start/stopp, om jag skulle råka snurra och vid växlingar mellan 1-2(-3 i GTR och på värstingarna i GTL). Det enda spelet jag har spelat som faktiskt bryr sig om såna detaljer är netkar pro. Du måste lyfta gasen och låta varvtalet sjunka vid uppväxling och 'blippa' gasen före nedväxling, om du inte använder koppling förstås. Synd bara att resten av netkar pro-spelet är så kasst ![]() _________________ Tomas Landin |
||
Priset tycker jag verkar rimligt faktiskt.
Min DFP gick loss på 1100 kronor när det begav sig för snart ett år sedan, så 2500-3000 kronor för en G25:a låter inte alls så dyrt med tanke på att man får en H-shifter/sekventiell spak, nästan lika många knappar som en DFP, kopplingspedal, läderratt + knopp samt ordentliga paddlar. _________________ Tomas Landin |
||
dessutom kan man välja mellan sekvensiell låda och H-shifter, enligt vad jag kan se på den....
![]() _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 24255 besök totalt |