| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Amatörbyggd Seven, finns det några racingklasser som passar
|
2258 besök totalt |
|
Re: Amatörbyggd Seven, finns det några racingklasser som pas
Under förutsättningen att den grejjar SBFs regler och du fixar en vagnbok så funkar följande klasser. Roadsport SLC Modifierad (om du kör R-däck) SLC GT (om du kör Slicks) Modsport SSK Yokohama (i stort sett samma sak som Modsport och SLC GT) tror jag iaf. Locost tror jag inte du får vara med i , för dom har väl krav på stel axel. |
||||
|
oj, tack, det låter bra! Men listan med "godkända bilar" i Roadsport omfattar ju visserligen Lotus 7, men den tilltänkta bilen har ju inget mer med Lotus att göra än ytterkonturen?
Locost tror jag tillåter DeDion i år, genom en dispens. _________________ Torbjörn Fagerberg
A master of going faster! |
||||
|
Även replikor på Lotus 7 är tillåtna i Roadsport så precis som Fredrik säger så är den tillåten (med eller utan dedion). Det är bara två av de många "sevenbilar" som körs i Roadsport som verkligen är av Lotus tillverkning. _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||
|
Locost !
Det verkar som det inte blir något med Locost racingen, På kullen förra hälgen så var det bara 7 bilar anmälda så man fick ställa in. Har du reggat bilen så SKALL du köra roadsport där är den konkurent kraftig. SPVM har skrivit avtal med tidningen Automobil som kommer att rapportera från tävlingarna. _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga. Austin 1275 GT 1975 Austin Cooper 1968 |
||||
JA! _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||
|
||||
Hur gör man då om det finns en FIA godkänd stol som man kan knö ner i Sjuan men det är omöjligt att få ned föraren i denna minimala stol? Det finns ju bevisligen en stol som får plats.
Den tekniska besiktningen/vagnboksbesiktningen är väl det som får råda i dessa fall. Kontakta den som skall besikta så löser det sig nog. |
||||
ok, han får uttala sig, eller göra en besiktning. Sen får man åtgärda bristerna? Det är ju inte ens några nackstöd på den här bilens stolar.... årsm 2004!!
_________________ Torbjörn Fagerberg
||||
Det var ett trimprojekt som fick diverse förhinder. Men sakta men säkert blir den färdig. Trattarna till insuget kom idag, t ex.
_________________ Torbjörn Fagerberg
||||
I SPVM Roadsport måste man ha 4 eller 6-punktsbälten enligt SBFs regler. Endast 3-punkt är inte ok. MGCCc variant tillåter kanske 3-punkt? _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||
|
Roadsport
Hej Du kan köra Roadsport i en mycket trevlig förening som heter MGCC. Du behöver båge, bälte, brandhärdiga kläder o skor, integralhjälm (då du kör öppen bil), licens, E-märkta däck, men vagnbok behövs inte. Hoppas jag inte glömt nåt. Samma regler gäller i Hyllinge MS, skillnaden är klassberäkningen. I hyllinge är klasserna i Special B under och över 2500cc. Under kör du på R-däck och utan turbo, över kör du på slicks och får ha turbo. Bägge föreningarna har klubbmästerskap. Du har även möjlighet att köra på Sturup med Svedala motorklubb. Välkommen i gänget Caterham Seven Superlight R (en del kallar Caterham för replica, inte jag, en Caterham är en Caterham) / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
|
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Amatörbyggd Seven, finns det några racingklasser som passar
|
2258 besök totalt |