Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1270 besök totalt |
M3 E36 Coilovers
Hej, Är ute efter ett coiloverskitt till min M3'a. En prisvärd variant, behöver inte vara ställbara stötdämpare men höjden ska gå och justera. Har hört att det ska finnas två varienter till de bakre fjäderbenen, där på den värre modellen man plockar bort den seperata fjädern ![]() ![]() Vad åker BMW folket med för grejer ![]() _________________ Yashar Maleky Borås M3 E46 |
||
Inom någon månad ska den blåe få nya ben. De som sitter på har kämpat på troget i 14500 mil sen bilen var ny, ett kit från MK Motorsport som den första ägaren i Tyskland fick påmonterat. Jag har varit väldigt nöjd, några kompromisser förstås, inget chassi kan allt i alla situationer. Det här har haft en liten nervositet i baken i snabbare svängar vid lastväxling. Typ. Kitet är baserat på Bilstein och inte justerbart alls. Ni kan ju tänka er hur chassits tillvaro sett ut de här åren. Hårt arbete...
![]() Det som kommer på inom kort är ett komplett Bilstein PSS9 club sport kit. Tror ni jag är sugen o testa eller ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||
Jag är väldigt nöjd med mitt PSS9 club sport, återstår bara att se hur det fungerar till tävlingsbilen. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
Bilstein B16 PSS9 / 2-ways / 3-ways - Bilstein shock absorbers for long-range races, club sports and private drivers The motor sports' request for a suspension system that allows finding an optimal setting for racetracks with varying demands prompted Bilstein already 30 years ago to develop coil-over suspension systems. With the B14 PSS and the B16 PSS9 Bilstein's engineers created a new performance standard. The Upside-Down design - based on the mono-tube gas pressure technology - are applied in countless motor sports application areas (e.g. 24 hours of Nurburgring or the BF-Goodrich touring car series). The vehicle's height can be varied (at a lowering of 50 mm) by approx. 20 mm. In addition, with a thumb wheel on each shock absorber it is also possible to set nine different compression and rebound characteristics parallel in the built-in state (only B16 PSS9). With the combination of height and parallel damping force adjustment each driver finds his perfect setting for all situations. Alternative to the parallel adjustment of compression and rebound level it is also possible to deliver these systems with 2- or 3-ways technology. _________________ :: Mikael Lindqvist |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1270 besök totalt |