Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1922 besök totalt |
Spaniens GP
Nu var det dags igen, första gången jag såg det nya kval-systemet och får säga att bortsett från sista tjugo minutrarna var det riktigt spännande. Tror att morgondagen kan bli riktigt spännande om inte toppbilarna krockar/blir rammade vid första kurvan 1 1 F.Alonso Renault M 1.14,648 2 2 G.Fisichella Renault M 1.14,709 0,061 3 5 M.Schumacher Ferrari B 1.14,970 0,322 4 6 F.Massa Ferrari B 1.15,442 0,794 5 11 R.Barrichello Honda M 1.15,885 1,237 6 7 R.Schumacher Toyota B 1.15,885 1,237 7 8 J.Trulli Toyota B 1.15,976 1,328 8 12 J.Button Honda M 1.16,008 1,360 9 3 K.Räikkönen McLaren-Mercedes M 1.16,015 1,367 10 16 N.Heidfeld BMW Sauber-BMW M 1.17,144 2,496 11 9 M.Webber Williams-Cosworth B 1.15,502 0,854 12 4 JP.Montoya McLaren-Mercedes M 1.15,801 1,153 13 10 N.Rosberg Williams-Cosworth B 1.15,804 1,156 14 17 J.Villeneuve BMW Sauber-BMW M 1.15,847 1,199 15 15 C.Klien Red Bull-Ferrari M 1.15,928 1,280 16 20 V.Liuzzi Toro Rosso-Cosworth M 1.16,661 2,013 17 21 S.Speed Toro Rosso-Cosworth M 1.17,361 2,713 18 18 T.Monteiro MidlandF1-Toyota B 1.17,702 3,054 19 19 C.Albers MidlandF1-Toyota B 1.18,024 3,376 20 22 T.Sato Super Aguri-Honda B 1.18,920 4,272 21 23 F.Montagny Super Aguri-Honda B 1.20,763 6,115 22 14 D.Coulthard Red Bull-Ferrari M - - _________________ //Mikael Olsson, |
||
Vet inte om det bara är en känsla, men har det inte i regel varit så de senaste rejsen att Bridgestone bilarna har haft längre stintar, åtminstone första stint än vad Michelin bilarna har haft?
Satt och funderade på ifall man ska skratta eller gråta åt Albers beteende att ge Sato fingret, kändes ju inte ens som att han blev störd av Sato egentligen. _________________ //Mikael Olsson, |
||
Vet inte om det var inbillning från min sida men, såg inte Schumi lite blek ut på presskonferensen? Fick känslan av att det kanske inte riktigt gått som det var tänkt ändå.
Hursomhelst så bäddar det ju förhoppningsvis för ett spännande lopp imorgon. Sedan måste jag bara rekommendera itvs sändningar från England om de går att få in i Sverige på något sätt, 1 timmes sändning före varje lopp och kval med intervjuer av förare och race engineers mfl. analyser av banan och olika spårval, Martin Brundle som expertkommentator under loppen och Mark Blundell i depån före och under loppen en riktig höjdare ![]() ![]() _________________ Nicklas Silfverlin Div. Fordar |
||
Ändå är engelsmännen inte nöjda om man läser insändarna i Autosport... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
De har jag inte läst men det låter typiskt som engelsmän det gör det, aldig riktigt nöjda. ![]() I vilket fall som helst så kommer jag sitta klistrad imorgon och njuta av programmet och förhoppningsvis få se de röde fortsätta sin fina form. ![]() _________________ Nicklas Silfverlin Div. Fordar |
||
_________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||
Ja jag som somnade på riktigt håller defentivt med om sömnpiller
![]() Tycker de senaste loppen har varit väldigt sega med få omkörningar. Det enda som skapar lite spänning är depåstoppen och strategierna men det är ju inte riktit så F1 ska avgöras (tycker jag iaf). Alonso är iaf en tveklöst bra förare men jag hoppas nästan han bryter ett lopp så det kan jämna ut sig lite i statistiken. För min del så ser jag helst kimi i toppen på prispallen och jag hoppas bara det är en tillfällig svacka teamet är inne i. Fast samtidigt så hade det varit kul om Schumacher fick en värdig avslutning på sin F1 karriär. Hmm, många klyvna hårstrån. _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||
om Renault och Alonso fortsätter att hålla den, för mästerskapet tråkiga, tillförlitlighet som de har haft fram till nu så känns det ju som om allting är avgjort. Kul att Ferrari kommit tillbaka, men på McLarens bekostnad känns det ju nästan som. Blev liksom bara ombytta positioner. Hade varit roligare med ytterligare ett eller två stall i toppen, t ex Honda och McLaren. Eller varför inte Williams?
I övrigt var det väl kul att Alonso fick vinna på hemmaplan. Hade dock förväntat mig än mer utspel än det som vi fick se, men sen är han väl inte superförtjust i pressen heller. _________________ Michael Claesson |
||
En sak som slog mig såhär ett par timmar efteråt (vi som jobbar lite med racingarr. ser loppen med andra ögon ibland) är turerna kring Montoyas parkering.
Jag är övertygad om att det inte vore så att hemmasonen precis gjort sitt depåstopp och konkurrenterna stog på tur så skulle det skickats ut en Safety car. Nu fick de stackars funktionärerna bärga bilen med fullt race kring fötterna ![]() Något som däremot är kul med situationen är att det inte kommit en massa gnäll från Ferrari och dess fans ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||
Då var det inte bara jag som tänkte så med andra ord... Annars är det ju bara att hålla med tråkigt rejs, ibland känns det som att de borde bygga om banorna så att publiken kan bjudas på lite mer spänning. _________________ Nicklas Silfverlin Div. Fordar |
||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1922 besök totalt |