| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
GTR - Sverigecupen @ Falkenberg & Kinnekulle sön 28/5 19:00
|
3455 besök totalt |
|
GTR - Sverigecupen @ Falkenberg & Kinnekulle sön 28/5 19
Tänkte att vi skulle köra de fyra svenska banorna (Anderstorp, Falkenberg, Kinnekulle och Knutstorp) som finns till GTR under två söndagar. En liten "Sverigecup" alltså. Tyvärr är ju Falkenberg lite strulig, men vi får hoppas på att den funkar som den ska... Serverinfo (dedikerad server MED DirectX): IP: 83.233.56.148 (Direct IP) Lösenord: rejsa Bandbredd: 10Mbit GTR version: 1.5 Bil: Lotus Elise Banor: Rejs 1: Falkenberg http://macen.nullnet.com/gtr/Falkenb Rejs 2: Kinnekulle http://macen.nullnet.com/gtr/GTR_Kin Ingen bensin (ni kan alltså ta bort alla stop, och sätta bensin till 1L) Inga skador (du måste själv bocka ur "disable damage") Inga hjälpmedel. Däckslitage: Normal Depåstopp: Inga Startprocedur: Rullande start Träning: 10min Kval: 5min Rejslängd: 9min (Rejsstart ca. 19:15) OBS! om ni har problem att logga in med ert konto, skapa då ett konto igen med samma namn. SimBin verkar ha tagit bort en hel del konton. http://macen.nullnet.com/gtr/ _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
|
varför kör ni utan bensin och skador????
har ni ingen hyfs?
då kan man väl lika gärna köra arkadläget på en gång...... _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||
|
Att ha skador på gör inte racingen bättre, bara ökar risken att inte få köra hela loppet.
Bensinen gör ingen skillnad på så korta lopp. Strategin är ganska enkel, fyll på så att det räcker. _________________ Daniel Ahlin Bygger Ginetta G20 (seven med skal) |
||
|
rolle: det är väl rätt så mycket mer skillnad på arkadläget och med de inställningarna vi kör? Tycker det var lite småelakt skrivet.
De som har deltagit förut tycker det har funkat jättebra med de inställningarna vi kör. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
hehe rolle som tur är så har inte alla samma åsikt om skador på eller inte ,Min inställning till det vet du ju redan, Det är väl roligare att 10 startande i racet kommer i mål, än att kanske bar 2 gör det, för att någon har blivit påkörd så han inte kan fortsätta eller måste gå i depå, Jag tycker båda varianterna har sin tjusning, _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
Förlåt, jag menar inte att vara elak...
Jag menar bara att det är så lätt att köra lite mer "vågat" och oförsiktigt om man inte riskerar att sin bil går sönder. Det i sin tur kräver visserligen hyfs av de som rejsar, att man verkligen gör vad man kan för att INTE köra på någon. T.ex. i kurva 1 efter start... Förstör man sin egen bil så är det nästan alltid ens eget fel, och det ska svida...
(är det inte det så ska motparten skämmas )
Det ger ju en extra dimension och känsla till rejset om man måste tänka på att komma till mål... (och det tycker jag är viktigt) Det är väl trots allt en "simulator" som vi kör, vilket ska likna verkligheten så gott det nu går, speciellt GTR med sin slogan: Get Real (bland det bästa med GTR )
Lycka till med rejsen, jag önskar er allt gott, hade gärna varit med men vi har ju andra rejs nästan alltid samtidigt....
Förresten, varför kör ni inte Mantorp? _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||
|
Det är lugnt, Rolle. Jag förstår att du vill ha 100% simulering. Det skulle jag med vilja, men nu har vi valt att köra med skador av. Längre fram kanske vi känner oss redo för att ta steget fullt ut.
Jag hade helt glömt bort Mantorp. Tror vi tar och slänger in den andra söndagen så det blir tre rejs. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
|
Nu när Sverige tagit sig till final i hockey-VM innebär det att jag tyvärr måste skjuta på rejsen till nästa vecka (28/5). Hoppas ingen blir för besviken över detta.
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
|
|
||
Aha.... Kan vara därför det inte finns nått rejsarejs online...
Ja vi får väl köra en annan dag då!
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||
|
och mitt GTR har totalt sagt upp sig, blir ominstallation.
Får se om jag hinner vara med. Någon som vet vad jag behöver för uppdateringar? Jag har den tyska versionen. Måste jag lägga in alla patchar som släppts? |
||
![]() |
Racingsimulatorer
GTR - Sverigecupen @ Falkenberg & Kinnekulle sön 28/5 19:00
|
3455 besök totalt |