Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Toora Competizione 690
<<   1, 2
4931 besök totalt
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003

Re: Ultraleggera

Stratos skrev:
MaZ skrev:
Finns Superleggera fortfarande?
Det undrar jag med. Det verkar som den har ersatts av Ultraleggera, som av någon märklig anledning är en smula tyngre är Superleggeran. Knepigt drag av OZ kan tyckas då det var den låga vikten som gjorde den så populär...

Jag tror inte att OZ har gjort fälgen tyngre, jag tror att de har blivit ärligare med viktangivelsen. (den Superleggeran jag vägde för något år sedan; vägde inga 4,9 kilo)

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
C

Här sen Feb 2003

det finns faktiskt superlegera å få tag på idag om man letar som en tok.. några har kvar på lager..

mvh C

Alexi Törnqvist
Sigtuna
Här sen Nov 2003

Re: Ultraleggera

Stratos skrev:
Knepigt drag av OZ kan tyckas då det var den låga vikten som gjorde den så populär. Hållfasthetsproblem månne?

Vad jag hört, från flera olika håll, så skall Superleggera vara riktigt hållbara för sin låga vikt. Jag har dock inga egna erfarenheter, ännu.
Citera
C

Här sen Feb 2003

har en vänn som då körde subaru inpreza GT (00) som körde ner i ett potthål med en av sina superleggera 17" i relativt hastighet. bara och skicka till intera för riktning igen.. kan bara gämföra med mina copomotive Mo 18" i samma potthål (dock väger dessa fläsk och är gjorda för att klara av mycket) hände inget ialalfall med Mo fälgarna.

men inte har det avskräckt mig från att köra med superleggera i år

mvh C

Allmänt banåkaforum
Toora Competizione 690
<<   1, 2
4931 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande