Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 5286 besök totalt |
om man bortser ifrån allt väsen om Schumi, Fisciella osv och tittar på tiderna så hittar man rätt intresanta förutsättningar. T ex så gick Midland bilarna ovanligt bra idag, tidigare har de ju fått det hett om öronen från Super Aguri bilarna men just idag så utkvalificerade Midland Aguri bilarna med stor marginal. Dessutom så lyckades såväl Chrisitan Albers som Tiagro Monteiro peta ner Scott Speed. Något som iofs beror på prestationer och misstag från förare.
Har för mig att Eje sa under loppet att Monaco är det enda loppet i kalendern där man vinner främst på förarens skicklighet och inte på bilens prestanda! Var det inte i slutet på 1990 talet som oliver Panis startade på sextonde plats och lyckades kryssa sig förbi alla och vinna? oavsett, Monaco är nog den enda banan där ett lopp inte skulle kunna bli en sömnpiller, tror det kommer hända en hel del i morgon och kommer spännt sitta och vänta på det. Om det däremot blir ett sömnpiller igen, såsom många lopp har varit denna säsongen, så borde nog Max och Ernie fundera över ett bättre F1 upplägg. sista loppet jag såg i Champ car innehöll mer spänning, även om jag inte följer serien ![]() _________________ //Mikael Olsson, |
||||||
Men varför är mästerskapet så himla viktigt? Är inte det roligaste det som sker i de enskilda loppen och förarens/teamens prestationer i dem? Det tycker då jag och sedan är mästerskapet en krydda. Men mästerskapet är ju ändå bara en pappersprodukt, racingen sker i de enskilda racen. Det tråkigaste med Ferraris stora dominans under att par år på 2000-talet var dominansen i nästa varenda race under säsongen och att de dessutom så markant körde med 1:e och 2:a-förare. Men nu har ju ändå Ferrari chans i de enskilda racen åtminstone och ibland kan även McLaren göra sig gällande. Kimi har t.ex. sett snabb ut i Monaco, så det kan nog bli spännande ändå. Dessutom kan det alltid regna. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||
Sant! Men loppet där Panis vann var ju lite av 10 små negerpojkarstil. Det var lite komiskt, varenda en som gick upp i ledning bröt efter några varv. Har för mig att Alesi var väldigt nära sin första F1-seger då, och tog det väldigt hårt. Schumi. ![]() _________________ Anders Egeland - avdankad racerchaufför Kör mest barnvagn och mtb nu för tiden. |
||||||
och jag tror att Panis inte gjorde något pitstop (rätta mig om jag har fel). Alesi vann sitt första och enda lopp i Canada -95, tror jag. |
||||||
ok ![]() _________________ Magnus Hagström Ford Focus ST 2016 Volvo V60 T6 Polestar |
||||||
_________________ ![]() /LOLA-Christian |
||||||
Fast hade telemetrin gett något klart besked skulle det inte ha tagit nästan 8 timmar. Fast det var väl kanske, som vanligt, en massa politik bakom att ta hänsyn till. |
||||||
Det blir mer och mer pinsamt ![]() |
||||||
Läs länken som Christian postade ovanför. Där ser du hur många människor de fråga ut, och mer info. De ville väl vara helt säkra innan de sade något, så 8timmar kanske inte är så lång tid. _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||||
Tråkigt att han ska behöva ta till något sådant men det kanske var guds hand som tog i ratten.
![]() |
||||||
Fick intrycket av att något inte var som det skulle när han gjorde misstaget under kvalet igår.
Jag vet inte vad man skall tycka. Hade mycket hellre sett Schumi på pole än Alonso i varje fall. Känns som om Alonso har varenda jävla beslut med sig. I F1 numera kan man inte göra någonting utan att bli bestraffad. Tänk om de hade haft samma hårda bestraffningsregler när Senna och Prost hade sina duster, då hade ju båda blivit diskvalificerade från ett par titlar. Och det hade ju varit roligt... Nä fyfan. Vilka skall nu utmana Renault. Hoppas Kimi går och vinner så man slipper se Briatores självbelåtna flin. > ![]() PS. Menar inte på något sätt att man skall börja fuska men samtidigt tycker jag att det saknas lite krydda i F1 också. Aja.. _________________ Michael Claesson |
||||||
Även om jag aldrig gillat tråk-schumi, och jag tyckte att det redan från början såg genomskinligt ut.
Så tycker jag det är tråkigt att han blir bestraffad för det här.... Han tog en rövare, och lyckades ju faktiskt (med själva grejen)! All heder åt karln för han hittar på något annorlunda! ![]() Sånt behövs i F1, mer tjuv o rackarspel. Mindre politisk korrekthet! ![]() _________________ Anders Egeland - avdankad racerchaufför Kör mest barnvagn och mtb nu för tiden. |
||||||
Någon som vet vilken racingsimulator som Heidfeldt visade Monaco-banan med?
Såg mycket bra ut _________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||||||
Någon som vet vilken racingsimulator som Heidfeldt visade Monaco-banan med?
Såg mycket bra ut _________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||||||
världens fajt i depån mellan Alonso och Kimi när säkerhetsbilen var ute och vad visar dom på TV.... bilder från en helt ointressant kurva
![]() Nu gick ju ändå Kimis bil upp i rök, men ändå *suck* _________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 5286 besök totalt |