Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Koeniggsegg CCX at Top Gear
<<   1, 2, 3, 4   >>
12399 besök totalt
mäcen
Veddige, Halland
Här sen Apr 2004

abd skrev:
Varför var lappen ännu längre än förut?

"Koenigggggsenisseggsegnignigsegigisegccx2 with the top gear wing 1:17.6"

Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004

Inte så jäkla snabbt ändå. googlade fram tiden på radical sr3an dom körde där, och den var tydligen 1.15.xx. Kommer inte ihåg om det stämmer men jag tror det. Och det var ändå ett par år sedan dom gjorde det. Och det var väl den gatreggade varianten...Bara för att få lite perspektiv på saker å ting

Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004

1.17.6 med vinge jämfört med 1.20.4 är ju nästan tre sekunder vilket är i stort sett lika mycket som tidsskillnaden mellan CCX och CCR som de körde på 1.23.9...

Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003

http://meep.va-dumt.se/TopGear-2006.05.28.avi

För dem som vill se programmet.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
C

Här sen Feb 2003

tackar!!

mvh C

Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003

Cédric skrev:
Inte så jäkla snabbt ändå. googlade fram tiden på radical sr3an dom körde där, och den var tydligen 1.15.xx. Kommer inte ihåg om det stämmer men jag tror det. Och det var ändå ett par år sedan dom gjorde det. Och det var väl den gatreggade varianten...Bara för att få lite perspektiv på saker å ting

En ren racerbil kommer väl alltid vara snabbare runt en bana än en supersportbil? Sr3an behöver väl t.ex. inte klara diverse hårda krockprov, och har väl ingen AC eller radio? Folk tycks vilja skriva ner Koenigsegg så fantastiskt mycket att jag bara blir ledsen...
Citera
Herr V
Lund
Här sen Nov 2005

Tobias Lindell skrev:
Cédric skrev:

En ren racerbil kommer väl alltid vara snabbare runt en bana än en supersportbil? Sr3an behöver väl t.ex. inte klara diverse hårda krockprov, och har väl ingen AC eller radio? Folk tycks vilja skriva ner Koenigsegg så fantastiskt mycket att jag bara blir ledsen...

ja, var glada istället

Stockholm
Här sen Jan 2004

Cédric skrev:
Inte så jäkla snabbt ändå.

Ödmjuk kommentar...

Här sen Feb 2003

öhh, den där vingen har jag aldrig sett förut?!! har de utväcklat den NU pga detta eller har den funnits innan? går det verkligen att kapa så mycket tid med bara ett simpelt ving element? de måste ju ha justerat chassie och ev bytt till bättre däck oxå (?)

mvh C

C

Här sen Feb 2003

såhär ser vingen ut på den bilen (bilder dragna ur en videofil på programmet.)

mvh C

Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003

C skrev:
öhh, den där vingen har jag aldrig sett förut?!! har de utväcklat den NU pga detta eller har den funnits innan? går det verkligen att kapa så mycket tid med bara ett simpelt ving element? de måste ju ha justerat chassie och ev bytt till bättre däck oxå (?)

mvh C

http://www.koenigsegg.se/thecars/ccx.asp?ccx=3

Kika under optional Equipment.

Vingen har funnits som extrautrustning långt innan detta avsnitt av Top Gear filmades, det är bara det att den CCX som figurerat på bilder och i tester varit uppsatt för högfart och då är inte vingen monterad.
Citera
C

Här sen Feb 2003

men den delade vingen som man fick se på en grön CCX då? (är iochförsig inte 100% på att det va en CCX, ska leta upp bilden så vet vi sedan)

mvh C

C

Här sen Feb 2003

det va bara en ccr jag hade sett.. sorry..

mvh C

C

Här sen Feb 2003

en montör har berättat att det enbart finns den vingen som vi ser på bilderna. har frågat om den byggdes innan eller efter första repotaget om CCX.

mvh C

ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Nardo bilen hade en gammal variant som även återfinns på några bilder från -02.

EDIT: Hmm, de verkar ha satt på den gamla 18"(?) bakfälgen från CC8S inför Nardo testet.

krabi

Här sen Dec 2002

Bilden är från det första Nardo-testet med CC8S så det är inte så konstigt om det sitter sådana fälgar på.
De körde 365km/h vid det tillfället och blev sedan tvugna att avbryta för regn på andra sidan av ovalen.
Citera
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003

OT Mercedesdblingreportaget

EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003

cat7even skrev:
OT Mercedesdblingreportaget aka Clarkson goes pimp my ride English style

EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006

Moderator i ett av underforumen

Stör mig också på att folk här är så skeptiska till Koenigsegg det är en helsvensk bil rakt igenom numera när till och med motorn är deras egen och den piskar till exempel en Ferrari Enzo.

Nej jag tycker det är dags att vi svenskar slutar tillämpa jantelagen och är stolta över vår enda superbil.

Babbe
Lund
Här sen Jun 2004

Dignell skrev:
Stör mig också på att folk här är så skeptiska till Koenigsegg det är en helsvensk bil rakt igenom numera när till och med motorn är deras egen och den piskar till exempel en Ferrari Enzo.

Nej jag tycker det är dags att vi svenskar slutar tillämpa jantelagen och är stolta över vår enda superbil.

Men bilen är ju hemskt ful.

Citera
johanu
Västerås
Här sen Apr 2005

Babbe skrev:
Dignell skrev:

Men bilen är ju hemskt ful.

Nej, inte ful, en Hyundai är ful, denna är funktionell....

Koeniggsegg CCX at Top Gear
<<   1, 2, 3, 4   >>
12399 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande