| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
BMW originalförsäkring och bankörning för gatbilar
|
1, 2, 3 >> 5 besök senaste veckan (23021 totalt) |
|
Moderklubben BMW Club Schweden har tecknat ett nytt avtal för 2009 med BMW original Försäkring som även denna gång inkluderar s.k. bankörning för gatbilar. Då BMWSC:s part är BMW Club Schweden så krävs fortfarande ett medlemskap i BMW Club Schweden för att få tillgång till det försäkringskydd som erbjudits via avtalet för en BMWSC-medlem. BMW original Försäkrings fortsatt positiva attityd till bankörning är baserad på den organisation, och det regelverk BMWSC har redovisat gäller för sina arrangemang. Regelverket BMWSC följer är det regelverk som gäller för SBF-anslutna klubbar (RA). En kortad version av avtalet nedan: KÖRNING PÅ INHÄGNAD BANA, BANKÖRNING, MED VARDAGSBILAR Avtalet mellan BMW originalförsäkring och BMW Club Schweden innebär att delkasko- och vagnskadedelen (med ordinarie självrisk) gäller vid körning på inhägnat tävlingsområde för de medlemmar i BMW Club Schweden som har sin bil försäkrad i BMW originalförsäkring under följande förutsättningar: Körningen är arrangerad av BMWCS och/eller BMWSC och sker på inhägnad motorbana. Försäkringstagaren har i förväg meddelat BMW originalförsäkring att sådan körning skall ske. BMWCS/BMWSC anvisningar och regler följs. Ingen officiell eller inofficiell tidtagning eller varvräkning får förekomma. Besiktning av samtliga bilar skall ske genom BMWCS/BMWSC försorg före respektive arrangemang och eventuella skador dokumenteras. observera att maskinskadeförsäkringen inte gäller vid dessa arrangemang. observera också att nyare bilar med gällande treårig vagnskadegarant INTE omfattas av denna överenskommelse. Vagnskadeförsäkring för dessa bilar kan tecknas hos BMW originalförsäkring Ett medlemskap i BMWCS ger även följande: 10% rabatt på Trafik- Delkasko- och Vagnskadeförsäkring. Gäller s.k. vardags/gatbilar. Förändring 2009 jämfört 2008: Nyare bilar med gällande vagnskadegaranti omfattas inte denna gång av överenskommelsen. Möjligheten finns dock för dessa bilar att få samma försäkringsskydd om en helförsäkring via BMW originalförsäkring tecknas. Kontakta kundtjänst på BMW original Försäkring. http://www.bmworiginalforsakring.se En fullständig version finns på moderklubbens hemsida: www.bmwcs.com ovanstående är uppdaterat inför 2009. _________________ BMW MC-klubben |
||
|
Det är alltså en försäkring som bara gäller på bankörning och som tecknas utöver den ordinarie försäkringen om jag förstår saken rätt?
oavsett: _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Det är en ordinarie försäkring som även täcker bankörning Ingen extra avgift/tilläggsförsäkring/höjd avgift alltså. _________________ BMW MC-klubben |
||
|
Gott jobbat!
Det är mao inte omöjligt att få bolagen att ta "ovanliga uppdrag"! SIBA har ju fått ett försäkrningsbolag att gå med på att betala alla TV-apparater de säljer ifall Sverige skulle vinna guld. Frågan är bara vad man gör om man nu redan har en försäkring (som inte kostar 42.000:-/helår som original skulle ha) och vill komma i åtnjutande av denna nya lösning....
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||
|
Micke,
Du kan ju alltid ringa kontaktpersonen och prova att pruta...
Du tillhör ju inte fjuniskategorin upp till 18 längre
Kostnaden kanske blir lägre nu med vårt avtal ?
Min nuvarande försäkring i LF kostar lika mycket min tidigare försäkring i OF. Klart jag byter nu när bankörning inkluderas och jag får 10% rabatt
_________________ BMW MC-klubben |
||
Ja, du menar förhandla lite?
Jag skall absolut göra det. Jag kan tänka mig en avsevärd premie bara bilen är försäkrad på bana.
Bra jobbat och kul att ni fått till detta! _________________ Mvh/Micke Regnell
|
||
|
Det finns inga exempel på deras prisbild osv...eller hemsida där man kan kolla själv?
|
||
|
_________________ BMW MC-klubben |
||
|
Re: BMW SC erbjuder bilförsäkring som gäller även för bankör
Varför gäller inte denna försäkring på vanliga BMW Club Schweden arrangemang? Har det med vilken plats/bana som detta sker att göra? _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||
|
Hej,
jag har sökt medlemskap hos er idag och hämtar en bil imorrn. När jag ringde och ville försäkra den med detta så hävdade han att det var BMW Club Schweden som var det som gällde och inte BMWSC för att få rabatt och försäkring på bana? Vad har jag missat? _________________ Tord Ringenha11 |
||
|
Jag kollade precis och jämförde med mitt nuvarande bolag.
Det skiljde mellan från 8000:- till 14100:-. Nu skulle man väl iofs få 10% på det priset via bmw cs så det borde väl hamna på ca 12700:-. Kan vara värt det om man åker mycket bana. _________________ Jonas Edling |
||
|
De var ungefär så mycket dyrare när jag frågade på förra E36 M3an också.
Nu ringde jag de först och de sa 7200 helår/helförsäkring för M3an då ringde jag inga fler. _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||
|
Något man kanske skall trycka extra på är att det går (eller har iallafall gått) att teckna denna försäkring som medlem enbart i sport club men då gäller inte vagnskadan vid bankörning, detta har ju varit lite otydligt i vissa fall, en del har kanske levt i tron att dom varit försäkrade vid bankörning fast dom egentligen inte varit det. Alltså det är krav på medlemsskap i BMW CLUB SCHWEDEN för att vagnskadan skall gälla vid bankörning. detta medlemsskap kan man tex. teckna här: http://www.bmwcs.com/bliMedlem.php _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
|
Johan,
Nu drar du lite förhastade slutsatser. Inget har ännu uppdaterats i texten utan den texten som står gällde tom 2008. Förändringar kommer att ske för 2009 och framåt. Dessa förändringar kommer att meddelas. Jag har bara inte fått allt verifierat ännu. _________________ BMW MC-klubben |
||
|
Sorry om jag för en gångs skull var före min tid, under förutsättning att inget förändras i dealen med original kan det vara god idé att trycka på den punkten
Jag utgick från att texten på BMWCS:s hemsa även gällde oss Avtalet med originalförsäkringar gäller även under 2009. originalförsäkringar ger 10% rabatt på bilförsäkringen samt att delkasko och vagnskadedelen gäller vid våra bankörningsträffar, _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1, 2, 3 >> 5 besök senaste veckan (23021 totalt) |