Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13 >> 1 besök senaste veckan (32974 totalt) |
Danke schöön ![]() ![]()
Tackar, ja de är inte långt kvar nu... ![]() ![]()
hehe jo de blir juh en del slangar och rör minsann... ![]() Ja drivaxeln på passagerarsidan tog i, den låg helt emot rambenet > ![]() Aja, skruvade upp dämparna lite fram idag så... får väl lov att åka så här ![]() Tackar iaf ![]() UPPDATERING Idag fortsatte jag min kamp mot tiden hehe... Bugrun klockan klämtar! 10 dagar kvar.. puh... ![]() Var förbi ett företag på vägen hem ifrån jobbet som kunde svetsa aluminium. De la på lite matrial på anslutningarna till IC:n så att inte tryckslangarna skulle kunna glida av. Sen hem och fortsatte, polerade ovansidan samt locken på gavlarna. Gavlarna blev för mkt att polera nu så de blev mattsvarta som från början... Sen fortsatte jag och monterade IC:n på plats, därefter kylaren, alla kylslangar tvättades och putsades upp och monterades därefter. Monterade även expansionskärlsfästet ordentligt. Därefter hakade jag dit expansionskärlet igen! Nu är alla "vattenslangar" klara på motorn. Bytte även ut slangen med vatten-in-till-turbon, samt monterade ett värmeskydd jag använt på tidigare slang på den nya slangen ![]() Blir juh lite lätt varmt där bakom vid turbon hehe! Monterade min vänstra skärm igen, bytte ut ett kontakt stift på mitt sprut relä så de ska funka igen. Fick justera om fjäderbenen lite fram oxå! Tog upp dom 1,5cm.. Nu gick då drivaxlarna fria, de var den tjocka drivaxeln på passagerarsidan som låg emot tidigare. Får modifiera rambenen i vinter eller så så man kan åka lägre haha... Sen tog jag hjälp av brorsan och tog lite mått på de nya slangarna jag ska ha till oljekylaren. Som kommer bli utflyttad och sitta nere i kofångaren. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ //Mvh Tobbe Granqvist Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.! Gula golfen 402m: 11.15@204m/h |
||||||
UPPDATERING!
Fixat slangarna till oljekylaren idag, köpte även nipplar till insuget för lite vakumslangar. Monterat oljekylaren när jag kom hem. Fick även lite problem med generatorn så jag var tvungen att plocka isär den igen ![]() De var något som tog i, och vad vet jag ej. Men de ligger inte emot efter att jag skruvat ihop den så ![]() Monterat generatorn på plats på motorn! Slangarna, blev dock inte stålomspunna... pengarna sa stopp! Men de kommer senare... ![]() ![]() Dit skruvat på nipplarna... ![]() Upphängd och slangarna ditskruvade även här! ![]() Så här ser de ut framifrån ![]() ![]() Generatorn på plats oxå... ![]() _________________ //Mvh Tobbe Granqvist Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.! Gula golfen 402m: 11.15@204m/h |
||||||
De ska jag fanimej göra ![]() ![]() Nej nu ska jag ut i garaget... ![]() _________________ //Mvh Tobbe Granqvist Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.! Gula golfen 402m: 11.15@204m/h |
||||||
Polerat tryckrör idag då!
Puh va tråkigt hehe... men blankt o fint blire! Inte riktigt så blankt som jag vill ha de men de får duga ![]() Testmonterat lite oxå, får se om de ev. blir start imorrn alt. lördag! ;D Har lite grejer som ska bli klara under morgon dagen sen hem och skruva ihop allt efter jobbet... Trailer till bugrun nästa fredag är bokad oxå!! Så de är bara jobba på ![]() Polerat... ![]() Överblick... ![]() Vakumanslutningarna bak på insuget ![]() ![]() _________________ //Mvh Tobbe Granqvist Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.! Gula golfen 402m: 11.15@204m/h |
||||||
Tackar ![]() Nja de är en del kvar hehe... Insuget ska svetsas helt klart imorgon, ska svetsas dit gasvajjerfäste samt lite skönhets svets! Sen ska ena tryckröret skarvas på en liten bit, görs på samma gång som insuget svetsas. Sen ska insug poleras/lackas delvis och sen skruvas dit, packning till spjället göras, spjället ska lackas upp lite snyggare, sen ska alla tryckrör dit, luftmassemätaren ska snyggas till och de ska göras ett fäste till den! Sen äre lite kablar som ska kopplas in och monteras på lite kabelskor hehe... Bara köra hårt ![]() På återseende... ![]() _________________ //Mvh Tobbe Granqvist Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.! Gula golfen 402m: 11.15@204m/h |
||||||
Instämmer till fullo! Såg den förra året och då var den ![]() ![]() Mvh /Tim _________________ T i m P a h l b e r g Searching for the holy grail ... |
||||||
Ser mkt bra ut, ska bli kul att se den på BUG RUN.
Har bara en synpunkt, sitter inte anslutningarna till oljekylaren lite väl utsatt? Med tanke på att bilen är så låg och frontspoilern är inte av det hårdaste materialet. Annars så verkar det som om du hinner klart, en vecka kvar nu! ![]() _________________ Marcus Lundqvist |
||||||
Tänkte exakt samma sak, knäckte en av mina oljekylare förra fredagen & den sitter faktiskt mer skyddad, (men inte mkt) det är ömtåliga grejor... Å det är jobbigt att stå & kolla på en svindyr oljepöl som bara blir större & större medans bilen är okörbar. I övrigt, ett fantastiskt projekt & grymt fin finish på dina grejer, mkt imponerande. ![]() _________________ Rickard Fritz, Ferrari 308 QV GTS, Porsche GT4 omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme... |
||||||
tackar allihopa
![]() Jo nog satt oljekylaranslutningarna lite utsatt alltid, men den va inte tok låg och inte så stor risk att ta i någonstanns.. Men nu blev de andra planer ändå ![]() ![]() Uppdatering (I text form endast): Jaha, så monterade jag klart allting idag, rör klammor, fyllde på olja/kylarvätska och kollade över allting så de satt åt osv.. Nu var de endast några kablar att koppla! Norpan va ut och vi fick såklart felsöka en del då de var kortslutning någonstanns.. Vi hittade felet som visade sig vara en skruv som låg emot en utav kontakt stiften i sprut relät.. Sen hade jag en tändkabel (mellan spolen och fördelarlocket) som höll på att gå av! ![]() Nu vare dock lite att ordna innan start men vi fick bukt med kortslutningen och gjorde klart de lilla el som fanns kvar att göra.. sen for Norpan hem! och jag åkte till stan och köpte mig en ny tändkabel, hem och monterade.. inte ett liv ![]() Då startade den rackaren... monterade tillbaka de nya igen och den startade igen! Troligtvis den lilla piggen innuti som fastnat på de nya locket eller liknande.. va vet jag! Den går nu iaf, men den ska justeras in ORDENTLIGT imorgon hoppas jag.. Nu till de om oljekylaren, visade sig att jag får köra på original kylaren iaf! Den "nya" som verkligen såg tokfräsch ut läckte såklart ![]() Provade att dra åt anslutningarna men de hjälpte ej... var ovanför anslutningen emot själva kylflänsarna de verkade läcka... så jag fick börja montera i min gamla gti mk1 oljekylare. Som iofs de inte var nå fel på, aja... får skaffa mig en annan oljekylare sen istället då!! ![]() Började bygga fäste till luftmassemätaren oxå! Men orkade inte göra klart, kom in ifrån garaget nu vid 02.10 ungefär... ![]() Nu ska jag sova, de är en dag imorgon oxå! I GARAGET så klart.... Imorrn SKA jag ha mig en provtur med bil rackarn ![]() _________________ //Mvh Tobbe Granqvist Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.! Gula golfen 402m: 11.15@204m/h |
||||||
Bra jobbat
![]() Är det bara jag som tycker att tryckrören var snyggare innan polering? Jag gillar färgen på rostfritt och svetsningen ... ![]() Jaja, det syns på min bil att jag inte är Mr. Putsa ![]() Jag kanske drar ner till Bug Run i år, då ska jag minsann ta en titt på din bil ![]() _________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||||||
Tackar så hemskt mkt ![]()
Hehe de ska vi nog ordna, en provåkning ska väl man kunna bjuda på oxå... ![]()
Tackar ![]() Nej jag gillade oxå rostfria rören innan svetsning.. men var allting annat blankt o snyggt så ![]() Gör så... bara komma fram o presentera dig om du ser mig i närheten ![]() UPPDATERING Idag var det fortsättning då! Bilen motade sig själv, eller ja den surade ner sig totalt när man försökte gasa eller hålla bilen igång på tomgång. Kunde väl max varva 3000rpm, hmmmm.. Bara börja direkt, testade att byta tändspole, ingen skillnad. Böt luftmassemätare, ingen skillnad.. suck! Fick en liten minnes bild av att när Norpan (en polare som hjälper mig med lite alltmöjligt) va här o drog el så hade vi monterat de båda temp givarna tvärs emot mot vad jag hade märkt upp dom. ![]() Pga Norpan trodde ja märkt fel eller om vi hade kört fel hela förra sommaren.. Aja, skiftade kontakt på dom och startade igång.. Wrooooom ![]() Bilen gick som förr igen... Puuuuh! ![]() ![]() ![]() Polaren Fredde som kommit under tiden jag bytt luftmassemätare o skiftat kontakt hjälpte till med resterande jobb. Skulle göras klart fästet till luftmassemätaren, blev riktigt bra iaf! Monterade tillbaka den gamla oljekylaren igen, monterade tillbaka höger skärmen som jag fått ta bort för att kunna montera fästet till luftmassemätaren som jag borrade hål för från utsidan o in.. Var så trångt att komma åt från insidan så ![]() Sen så gjorde Fredde iordning fäste till säkringshållaren. Borrade och gängade upp de och sen montering.. Kopplade in kylfläkten oxå! Sen kollade vi över allting och startade upp maskinen ![]() Var in till datorn och ställde på bilen oxå, klart för provkörning nu då ![]() Ut och körde bilen varm lite lugnt till en början, alla växlar fungerade kalas och även allt annat. Kylfläkten hoppa igång o surrade för fullt även den ![]() Bilen gick väldigt bra, bättre respons iår än förra året tyckte jag! Men en annan slipad kam behövs, blir väl nästa modd tillsammans med Megasquirtet. Injustering av tändning/bränsle och laddtryck imorgon! Även tvätt utav bilen efter 8 månaders vinter dvala... Nu kan jag sova och vakna med ett leende på läpparna när jag vaknar ![]() ![]() ![]() ![]() Tryckrör, insug, spjäll nästan klara... ![]() Closeup... ![]() Halva insuget lackat, mattsvart... ![]() Rättså blankt iaf.. hehe ![]() Monterat.. ![]() ![]() Svetsarna igen men nu sitter insuget monterat och även alla vakumslangar i pluggade.. ![]() Så gott som klart för uppstart... ![]() Klart för uppstart! ![]() oljekylaren sölade en del olja när motorn gick kan jag lova.. ![]() Läckte inte i någon anslutning utan verka läcka i cellpaketet ![]() ![]() Så fick montera original GTI mk1 oljekylaren istället.. Funkar bra den med ![]() ![]() Provtur upp på gården ![]() ![]() ![]() Blankt därunder ![]() ![]() Liten avslutningsbild, har 15" Corrado plåtisarna med R-däcken monterade just nu! ![]() _________________ //Mvh Tobbe Granqvist Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.! Gula golfen 402m: 11.15@204m/h |
||||||
helt sjukt snyggt jobbat!
Nu blir man lite smått stressad själv =) *springer ut och tokmekar nånting* MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Ja de var en riktigt lättnad att få igång den vill jag lova.. Har varit ute o pyst lite idag oxå ![]() ![]() Syns på fredag som sagt... ![]() ![]()
Man tackar ![]() Alltid trevligt med mkt vw entusiaster.. hehe! och regn vädret får gärna hålla sig låååångt borta ![]()
hehe, bugar och bockar ![]() De är bra att du känner dig stressad, du lär juh bli klar snart ![]() Uppdatering Tvättning + städning invändigt idag! Fin fint blev det ![]() Men de blev ändrade planer blir imorgon istället! Ska även polera bilen imorrn är de tänkt och fixa lite små grejer! Måste skruva upp dämparna lite till oxå, ena drivaxeln tar i lite granna (den på passagerar sidan) ![]() Får fixa/massera plåten lite oxå... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ //Mvh Tobbe Granqvist Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.! Gula golfen 402m: 11.15@204m/h |
||||||
Mmmmmmmm... Ha de så kul i helgen då! Ser ganska kul ut de där!!! Får inte mycke gjort nu, håller på att skruva ihop och justera in 1200hk!!! supramotor åt nån annan
![]() ![]() ![]() _________________ Andreas Johansson |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13 >> 1 besök senaste veckan (32974 totalt) |