Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Söker vägledning
845 besök totalt
Vincent Tang

Här sen Jun 2003

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare
Söker vägledning

Hejsan, mitt namn är Vincent Tang, 17 år, boendes i Stockholm.
Jag som många andra här i vårt avlånga land drömmer om att få hålla
på med det vi gillar allra mest. Men självklart är det ju inte lätt. Tid och pengar är ju mycket krävande.
Förra året ville jag dock ta steget och "känna" på lite racing. Började med att höra en väldans massa hyrkart, både i Sverige och utomlands, inomhus som utomhus. Det var som väntat, mycket kul och viljan att fortsätta var starkt. Under våren anmälde jag mig till
anmälde jag mig till en stipendiumjakt eller "scholarship" i England (Aintree Racing Drivers School). Det gick rätt hyfsat, kom till semifinal, hyfsat med tanke på att jag aldrig suttit i en Formel-Ford förut. Men kom inte längre än till semi-finalen, så det blev en lång paus fram till November, då jag var med i deras en-vecka lång kurs och tog license, National-B license i England, på den berömda Silverstone Race Skolan.

Med detta mail kräver jag inte att du ska "slänga" in mig i något lag, för det är ju helt orealistiskt. Men
jag vill gärna, om du har möjlighet och tid, få några tips. Några tips om vart jag kan göra nu.
Dock är jag ingen miljonär, och då fösvinner väl 99.9% av alla chanserna, men den lilla andelen som är kvar,
kan ni/du ge mig tips att hitta den? Pluggar nu för andra året i gymnasiet, och känner att tiden håller på
att rinna ut att kliva in i "dröm-världen".

Slutsats/Sammanfattning:
Vart brukar folk i min ålder vända sig till nu?
Vart brukar folk i min situation vända sig?
Finns det stipendiumjakter / scholarships i Sverige för nya, unga, och rätt så oerfarna killar som jag?
Behöver man vara miljonär för att hålla på med racing idag?

/Tack för eventuella svar och tack för att du läste mitt meddelande.
Hoppas att jag inte ställde till med alltför mycket problem.

/Vincent Tang

Här sen Nov 2002

ett allmänt tips....

Var med i Racingvärlden så mycket som möjligt så att folk lär känna dig och du lär känna racingvärlden.

och det kan vara allt från att jobba som hantlangare i något team till Funktionär. Det är gratis och du lär dig mycket och får kontakter.

Sen för körning, Endurance-körning är det som ger mest erfarenhet snabbast så försök hyra in dig i något team så du får åka mycket. Det gjrode t.ex Mattias Ekström 97-98.

Annars så en bra Svensk klass om man vill gå vidare är Volvo S40 Challenge som JSM, Volvo har ju faktiskt plockat ett par förare därifrån som sen har gått vidare till större saker.

Lycka till

Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

Kenny Bräck & Janne "Flash" Nilsson körde många år tillsammans i England. Ofta i lägre klasser (under deras värdighet ansåg en del) bara för att få tävlingserfarenhet. Hellre en säsong i någon klass än att chansa på en högre division och bli utan styrning. Strategin ser ut att ha lyckats för båda.

Försök komma igång med något tävlande, eller som Fredrik tyckte som hantlangare/funktionär eller liknande.

och nej, man behöver inte vara miljonär för att hålla på med racing. En del kompenserar bristen på egna pengar med en säljande personlighet och en osviklig förmåga att övertyga sponsorer.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Välkommern hit Vincent. Om du kollar i reglerna för forumet så får du inte registrera dig bara med förnamn som du gjort (vi har flera stycken som heter Vincent här i forumet redan faktiskt, blir ju lite förvirrande...)

Reglerna:
https://rejsa.nu/regler

Du ändrar lätt själv ditt användarnamn under "Mina inställningar"

Söker vägledning
845 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande