Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 5644 besök totalt |
Nu ska man väl inte dansa på nåns grav men högflygande planer har ju gått i stöpet förr.
OM (dvs OM) företaget/projektet konkar så kommer ju asfalten garanterat att ligga kvar och någon verksamhet kommer att bedrivas (med minsta möjliga kostnad). Det blir väl oförsäkrade banträffar som är det enda som kan bedrivas i så fall (eller klassning som privat enkelriktad betalväg med 70km/h som hastighetsgräns). Även om man lyckas få dit STCC eller liknande inom en 10årsperiod så finns inte riktigt infrastrukturen för publiken i alla fall. Gotland brukar ju inte riktigt vara öde vid tävlingssäsongen (om man inte tar början eller slutet) så det kan ju vara krångligt att locka dit 10kpers extra över en helg. Asfalt på den lång slingan kommer nog att ta lång tid innan vi får se, tyvärr. ![]() Den enda fördelen som GR har är ju priset på marken/fyllmaterial och antalet klagande grannar (samt en läcker bandesign). |
||||||
Varför blandas FIA in jämt och ständigt? Upp till och med STCC så rör det sig om svenska nationella tävlingar, som således kräver en svensk banlicens. Så - frågan kvarstår. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||
byt ut namnet FIA mot SBF så har du svaret då........ men försök inte påskina att SBF banregler inte kommer från FIA, dock så är det rätt att till våra nationella tävlingar så räcker det att banan klarar lägsta FIA graderingen (FIA Grade 4??) medans om man vill köra snabbare bilar typ Formel 3 osv så krävs det FIA Grade2 (osäker på numreringen) som då ställer ändå högre krav på fångstnät och en del andra saker. |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 5644 besök totalt |