Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1134 besök totalt |
Någon som använder G Tech pro comp RR här?
är grymt förundrar över hur kul och lärorik den e nämligen. någon mer som har erfarenhet? (har haft min ett tag men inte använt den ordentligt föränns idag.) grymt bra med loggningen i Road Racing mode iallafall! allt överföringsbart i grafer och uppspelning i realtid på datorn (även i g techen oxå.) (kan tillägga att jag har en "gammal" svart g tech pro comp som jag idag uppgraderade till RR firmwaren, går att göra kostnadsfritt på teslas hemsida, bra service att de tillhandahåller det!) berätta om era erfarenterer av RR mode (som passar oss banracing nördar) mvh C _________________ Christian Lange 458 |
||
Jag har också en Comp modell som jag köpte begangnad. (så jag fick inte med nån AC)
Vill den ha 12volt? (måste nog köpa en sån där cigarettuttagsadapter) Var det nått speciellt man behövde tänka på när man uppgraderade? Vet du om man kan testa deacceleration? tex. 200 km/h till 0. _________________ Mathias Lövdblad |
||
1: denna kör jag med (har en US modell) http://www.clasohlson.se/?AFP=store/ 2: läs instruktionerna om och om och om igen! 3: har inte testat det alls ännu. men det gick på pro comp så det borde finnas kvar i "dragrace mode" fortfarande. ps: du vet vart du hittar både firmwaren (4.0.1) och PASS (v2.0) va? mvh C _________________ Christian Lange 458 |
||
Jag har haft min pro comp uppgraderad i ett par år men ännu inte haft tillfälle att testa RR-läget fullt ut eftersom bilen är långt från klar, men det verkar väldigt användbart.
![]() Lutar dock åt att den kommer sitta i bruksbilen ett par vändor i superstagebanan i sommar. Det ska bli intressant. _________________ Mikael Cedergren Toyota Celcia |
||
testade RR loggen på bruksbilen i går natt och det va över förväntan när man satte sig framför datorn och tankade över datan!
testa i vilken bil som hällst! kör ett par varv i en rondell, kör ett par roliga kurviga vägar åt samma håll ett par gånger och se skillnaderna osv osv.. kul som 17 och mycket lärorikt. det trevligaste e varv fake ljudet som man får se när man spelar upp loggen i realtid på datorn.. snygga nerväxlingar! ![]() mvh C _________________ Christian Lange 458 |
||
Inte m h a PASS-programvaran iallafall, men det finns möjlighet att exportera datat till en textfil och sen låta ett annat program rita en karta. Såna program har jag sett men inte brytt mig så mycket om, då jag för tillfället var på jakt efter en helt fristående, lite mindre maskinkrävande, ersättning för PASS. (vilket inte verkar finnas)
_________________ Mikael Cedergren Toyota Celcia |
||
|
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1134 besök totalt |