Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 1 besök senaste veckan (21603 totalt) |
![]() 0-217 km i tim på 10,97 sek. ![]() |
||
Jaha... 93 bilder blev det visst kvar efter sortering och gallring. Lär ta ett tag, så det är väl lika bra att dra igång då...
![]() Hmmm, M3 med slicks. Stor risk för snabba varv med andra ord... ![]() oouups ![]() ![]() Lite in-car camera. Suddigheten får skyllas på Karls uberskitiga ruta plus att det är svårt att hålla 2kg Minolta still i inbromsningarna och i kurvorna. ![]() Jaga 911 Turbo? Skulle inte tro det, du... ![]() En av ett gäng orginalAlfor. Mycket gung, men de hade nog lika kul för det. ![]() På väg in i målkurvan såg jag hur RS2:an var på väg ut på banan, så jag varnade Karl för "misil på rakan". Han sa sig vara införstådd. Några sekunder senare, med 5000rpm på trean, och Porschens 211hk jobbandes för fullt hör man ett förvånat: Har min bil slutat axa? Sen var Audin förbi och borta. Men i karusellen var vi ikapp igen och jag fotade lite. 5 sekunder efter den här bilden satt vi som fågelholkar, insvepta i däcksrök, och så var bilen borta igen. Kameran däremot fick ett rekordstort hjärnsläpp och fokuserade in 944:ans vindrutetorkare när jag försökte fota ![]() ![]() Lite Porschejakt igen. Många såna på plats denna kväll. Men vart var alla GTI-bilar, Miator och Sevens? ![]() ![]() Japp, den gick lika fort som däckutrustningen gav sken av. ![]() Stor del av gänget som körde. ![]() Stor del av gänget som mekade. (Sorry, kunde inte låta bli ![]() ![]() Förra gången jag kommenterade en bil av den här... utförandet, blev det ett jäkla liv. Så den här gången säger jag ingenting utan låter bilderna tala för sig själva. ![]() ![]() ![]() Fast jag kanske har förutfattade meningar? Den här har ju nästan samma kit menar jag. ![]() Fast jag föredrar det här stuket. Hittade den i en av hangarerna när jag passerade på väg bort emot bättre fotoplatser. Undrar vart den körs för någonstans, kan inte påminna mig om att jag sett den nån gång. Så, det var allt för nu. Mer kommer framöver. Stay posted. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
ang. slicksen vi testade på den gamla M3:an...så gjorde det inget på varvtiden...."normalt" körs den med 16" 225:or R-däck & nu 15" 200:or slicks...var till & med mer halt..men dom e lätta (9,4kg fälg+ däck/st)
![]() _________________ Fredric Sjöblom ------------------ BMW 5 -16 Mini Cooper -15 Huqvarna FE 350 -17 |
||
Hinner med ett par till idag känner jag:
![]() ![]() ![]() Jag hade visserligen MC-kort en gång i tiden (prövotid är inga roliga saker...), men jag körde aldrig tillräckligt för att lära mig de fina nyanserna av väghållning och körteknik. Och eftersom jag inte fattar sånt vet jag inte vem jag skall fotografera eller var, så då blir det liksom inte av... här är i alla fall de tre bilder på mc-gänget som blev hyggliga (och jag drömmer fortfarande om att ha en Ducce 900SL att leka med när andan faller på). ![]() Första Caymanen jag ser på bana. Och den såg väl ut att kunna gå fort... ![]() Den snälla bilden... (vänta bara, ni kommer förstå vad jag menar så småningom) ![]() Notera vinkeln på wunderbaumen. Och bara så ni vet det, den är utrustad med lättningshål ![]() ![]() Är det du Fredric, eller åkte du den med cup-fälgarna? ![]() Inte ofta jag ser så nya bilar med båge. Känns seriöst. ![]() Inga problem med ljudet i år? Tyckte den hördes över alla andra, men det var kanske bara det att den hade en annan frekvens på ljudet? Såg i huvud tagen ingen ljudkontrollant, men jag hade kanske huvudet fullt med att lotsa Karl rätt. ![]() och helt fel är han ju inte. Men det är ett elände att åka med i sån här bil. Mest för att jag insåg hur lätt man skulle kunna få den att gå riktigt fortrunt här, men också för att jag förstod hur fort min egna 924S måste gå för att den skall ha häng så småningom (i PCSR hamnar jag i samma klass som S2:orna, suck...) ![]() Del av iS-maffian. Och nej Karl, jag är inte påverkad att vilja ha en iS, jag skall ha en Si. Det är manligt med stora bilar som går fort på bana ![]() ![]() ![]() Två ändar av banbils-skalan. Forden rullade, sitt utseende till trots, troget kvällen igenom. Även om den rök betänkligt på slutet... Nej, nu orkar inte jag och mitt modem mer just nu. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
P.P dina bilder skulle må bra av lite efterbehandling för att få upp färgerna lite
![]() ![]() Fast det är klart det kan vara ganska tradigt att gå igenom en massa bilder ![]() fina foton annars, den 28:e tänkte jag köra, kommer du då också? ![]() _________________ Martin Öberg ![]() |
||
Jag är sorgligt medveten om det. Men eftersom jag knappt är klurig nog att förstå kameran i sig funkar så skall jag inte (eller rättare sagt, orkar inte) ge mig på det. Dessutom anser jag att det är fusk, plus att jag inte kämpar efter att få tekniskt bra bilder, jag vill ha bilder där det händer något.
Hmm, 28/6... näää, hinner nog inte sätta på fräscha bromsar på 540:n tills dess. Får nog bli som åskådare i så fall. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Jo det är inte helt lätt att sätta sig in i nya kameror.. nej det är inte alls fusk utan ett hjälpmedel så att man kan koncentrera sig på att få bilder där det händer något och sedan få dem lite mer tekniskt bra ![]() Jag tänkte mest på om du skulle fota men om du kör är det ju ännu bättre _________________ Martin Öberg ![]() |
||
P.P: Min bil är betydligt mycket tystare än förra året, har satt dit en insats nu som slår sönder ljudet, fick faktiskt kommentarer om att den var just betydligt tystare.
Du missade troligtvis ljudet på S2000 med svarta fälgar, min bil vibrerade när jag låg bakom honom. _________________ Tobias Pettersson Kör Mazda RX-7 -84 BMW 325i M-Sport -06 |
||
Vems var den röda 911:an?? Ypperlig tid Ivan!! Jag förstod att du har "problem" med chassi och fäste, de går väl dessutom lite hand i hand om man säger så, men hur är det med hejdarna? Funkar de som de är?? Ser fram emot nästa gång! Mvh Fredrik
|
||
Dags för en omgång till:
![]() Vänta nu... det här borde betyda att även jag finns med på bild någonstans. Eller är det film kanske? ![]() Jag har förstått att det är någon dubbelturboanläggning (visste du att rättstavningsprogrammet i i word föreslår dubbelturbanläggning när man skriver det?) i den, men vet nån vad för motor de är kopplade till? ![]() Lite kränger den i alla fall. Men bara lite... ![]() ![]() Mycket rött är det... ![]() Karl funderade på om en uppsättning hårdare framfjädrar kunde vara något att satsa på framöver. Verkar nästan kunna vara så. ![]() Lite mindre krängning här. Och jisses vad det tuggade i framhjulen när han parkerade. Den diffen var nog rätt hårt uppspännd. ![]() ![]() Som efterfrågat, fler fåårdbilder. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En bunt rätt självförklarande bilder. En fråga bara, är RS4:an samma som körde på Scram-dagen? _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Här är en sammansättning av alla småsnuttar jag och polaren filmade.
http://macen.nullnet.com/film/Anders _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck) ![]() |
||
okey, några få då innan chefen börjar skrika på mig:
![]() Ruskigt snabb 968. Även rakt fram såg det ut som. Men är det samma bil som körde nästan onödigt hårt på träffarna i höstas? ![]() ![]() How low can you go? ![]() Cossies har jag inte sett så många av på de här träffarna (vart var du, Andreas?), men härr var två stycken med och lekte. Tuffade och frustade som de värsta ångloken emellanåt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vad är det med mig och röda Porschar egentligen? De verkar ju fastna överallt... ![]() Åtminstone i en annan färg... _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
P.P! Jättekul med bilder!! Jag väntar på att jag ska kopiera lite bilder (av Karl) som du tagit på mig!
![]() ![]() Men jag är inte med i 318iS-maffian ![]() ![]() _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
||
Same sh.t, different name. (Säger han som suktar djupt efter kompisens Alpina B6 3,5...)
Bäst att utnyttja bredbandet här på jobbet och lägga ut mer. ![]() Mjukisen Karl. Och skynda dig iväg till Sandèn nu så du kan köra mer nu i juni (bromsarna tog slut för honom. i slutet av rakan givetvis... men med 3000cc sugmotor rår det rätt bra att motorbromsa) ![]() ![]() ![]() Det här då, är det en iS? ![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Kul!!! Nu kunde jag mäta varvtiden med hjälp av din film! Ett varv i alla fall. Det gick på 2:04min! Det är jag jättenöjd med! Peter ovner hade ju kört på 2min blankt med min bil, när den var i hans ägo. Så jag behöver öva lite ![]() _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
||
Hehe!! Ja det är inte lätt att se skillnad! Men man kan ju höra skillnad ![]() Har du några fler goa bilder på mig att lägga ut? (Det lät ju inget ego alls, hehe) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 1 besök senaste veckan (21603 totalt) |