Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-06-07 Anderstorp
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
1 besök senaste veckan (21603 totalt)
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Hmm, tryckte visst på skicka lite tidigt...

Är det däcksrök jag ser?

Så, nu får det vara nog till lunchen i alla fall.

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Perra H
Jönköping
Här sen Jun 2006

Fredric Sjöblom skrev:
P.P...du har rätt...det är jag..allt original på den än så länge.

PP det är min med Cup-fälgarna. Gick jättebra med R-däck men det tog väldigt hårt på bromsarna efter långa rakan, men Fredrik 240? har du justerat mätarn eller...

P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Nisse977 skrev:
P.P. skrev:
Same sh.t, different name. (Säger han som suktar djupt efter kompisens Alpina B6 3,5...)

Bäst att utnyttja bredbandet här på jobbet och lägga ut mer.

Hehe!! Ja det är inte lätt att se skillnad! Men man kan ju höra skillnad

Har du några fler goa bilder på mig att lägga ut? (Det lät ju inget ego alls, hehe)

Tog en sekvens på 5-6 bilder på dig, och av dem tyckte jag den jag lade ut var den bästa. Får se om jag orkar kolla igenom dem igen efter att alla andra är utlagda. Du får väl muta mig med en åktur nästa gång, det brukar öka mängden tagna bilder (diskret hint till alla ). Och 2,04 är rätt snabbt faktiskt...

Citera
F.S
Småland
Här sen Feb 2003

Perra H : inte alls,,,med hyffsad utgång så ,men missar man lite så e det helt plötsligt 220-230 ...samma med M3:an allt mellan 195-210

Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
Perra H
Jönköping
Här sen Jun 2006

Fredric Sjöblom skrev:
Perra H : inte alls,,,med hyffsad utgång så ,men missar man lite så e det helt plötsligt 220-230 ...samma med M3:an allt mellan 195-210

Då var jag nog lite feg av mig första gången på A-torp. Kan inte heller svära på att min mätare visar rätt. Jag låg nog mer på 220-230 du får hjälpa mig med spårvalet nästa gång. Ska ligga bakom och hålla koll.

Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005

Första gången på Anderstorp för mig med... Jag var nog uppe i max 200km/h i slutet på långa rakan en gång.. Annars sådär 180km/h...

Vad hade ni andra för varvtider då?

Jag såg att den silvriga 911 turbon körde på ca 1:59 i filmen, den vita 968cs på 2:00 ungefär. (allt mätt på det varvet man såg i Mäcens film)

Citera
Perra H
Jönköping
Här sen Jun 2006

Nisse977 skrev:
Första gången på Anderstorp för mig med... Jag var nog uppe i max 200km/h i slutet på långa rakan en gång.. Annars sådär 180km/h...

Jag såg att den silvriga 911 turbon körde på ca 1:59 i filmen, den vita 968cs på 2:00 ungefär. (allt mätt på det varvet man såg i Mäcens film)

Nisse vad använder du för Codec? Gamlingar som jag har ju inget koll på såna grejor.

F.S
Småland
Här sen Feb 2003

Perra H skrev:
Fredric Sjöblom skrev:

Då var jag nog lite feg av mig första gången på A-torp. Kan inte heller svära på att min mätare visar rätt. Jag låg nog mer på 220-230

Den södra kurvar är extremt viktig..med rätt utgång kan det gå riktigt fort i slutet...nu åkte jag med gatdäck & original belägg på Porschen tyvärr..men med R-däck så går det att åka riktigt fort i södra kurvan med rätt spår..över 240 i slutet med riktiga bromsbelägg & r-däck & riktiga stötdämpare borde inte vara "omöjligt" ...det ska vi ta reda på nästa år. Ang. tider så med M3:an kommer man ner på 1.57 om det inte är för mycket trafik & Porshen är väl 1-2 sek snabbare.

Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
Magnus Åkerqvist
Hässleholm
Här sen Jan 2004

Perra H skrev:
Nisse977 skrev:

Nisse vad använder du för Codec? Gamlingar som jag har ju inget koll på såna grejor.

Använd VLC media player, Så behöver du aldrig bry dig om codec =) Länk: http://www.videolan.org/vlc/

Henrik Eldholm
Svenljunga
Här sen Sep 2004

Hygge skrev:
Henrik Eldholm skrev:
Det är bara och instämma i att det var en trevlig kväll. Synd bara på Ducatti åkaren som vurpa

Men det blev lite framsteg för min del iallafall bilen HÖLL

Sen att jag inte riktigt kommer överens med bilen än är en annan sak

Som det ser ut här är allt under kontroll!! Va har du för spis i den, du bara susar fram som en ande i ett par filt-tofflor!! / Fredrik

"ande i filttofflor" den var bra

Det sitter en 4-cylindrig TTspis i den på ca 250 hk. Men för att vara första gången på slicks så blir det lite "konstigt"... Jag ligger runt 2:01-2:03 på den incarfilmen jag har men då fegar jag på minst 3-4 ställen... Så det ska gå snabbare... Har lite att sortera ut så ska det nog gå fortare
Blir lite tid i garaget å förbättra

Ska försöka redigera filmen å lägga ut den på lämpligt ställe om några dagar.

Falkenberg
Här sen Jun 2005

obizzz skrev:
BTS RS2 skrev:

thumbs up Var på uråsa flygfält idag, körde 402 m på 10,97 & en slutfart på 217 km i tim..........

0-217 km i tim på 10,97 sek.

oooj den rör på sig

Ja äntligen satt 10an, men som på banan var det problem med fästet & laddtrycket ville inte gå över 2,3 bar som när vi körde bana, men med lite om mappning i går efterm så laddar bilen 2,5 - 2,6 bar så det skall bli lättare att köra höga 10or på strippen. Kommer troligen att åka till emmaboda på lördag......

BTS RS2
Falkenberg
Här sen Jun 2005

Hygge skrev:
Vems var den röda 911:an?? Ypperlig tid Ivan!! Jag förstod att du har "problem" med chassi och fäste, de går väl dessutom lite hand i hand om man säger så, men hur är det med hejdarna? Funkar de som de är?? Ser fram emot nästa gång! Mvh Fredrik

Tack, går inget sönder på lördag när jag skall till emmaboda så ses vi den 28e. Undrar om du skall filma, har ett litet förslag när det gäller filmningen. Hade varit roligt om ni filmade från höga läktaren så att man fick med hela varvet runt med utgången efter start & målrakan.........

mäcen
Veddige, Halland
Här sen Apr 2004

Jag får dock inte ljudet att funka i VLC i min film då det inte är komprimerat, utan taget direkt från mov-filen. Ladda hem XviD-codec annars för att få bilden att funka i andra mediaspelare.[/url]

Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
Citera
johanca
Sundsvall
Här sen Maj 2005

Kom igen nu!!! någon bild på min Blå Clio måste det ju finnas!! (har sett den i bakrunden 2 ggr nu men men..)

Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Håll ut, det kommer. Under tiden:

och så följer en liten bildserie som jag är rätt stolt över:

Jimmy däremot var inte fullt lika glad över att jag lyckats fånga det på bild. Men jag fick i alla fall tillåtelse att lägga ut det.

Citera
F.S
Småland
Här sen Feb 2003

Jika: Man måste ju prova gränserna thumbs up men var rädd om min "gamla bil"

Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
jika
Vaggeryd
Här sen Mar 2005

Kul att få vara med på bild
Snygg bildserie och en eloge till dig för att du frågade om det var okej att lägga ut bilderna! thumbs up

Jag provade detta spårval men det visade sig inte vara vägvinnande så jag gick tillbaka till asfalten igen.
(Bilen klarade denna övning galant, det har ju körts en hel del rally med M3 e30 så den kände sig nog hemma)

BMW M3 -87 i delar ett litet tag till...
Porsche 996 turbo
Citera
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003

i rallycross kallas det alternativspår!

Hygge
Borås
Här sen Jun 2006

BTS RS2 skrev:
Hygge skrev:
Vems var den röda 911:an?? Ypperlig tid Ivan!! Jag förstod att du har "problem" med chassi och fäste, de går väl dessutom lite hand i hand om man säger så, men hur är det med hejdarna? Funkar de som de är?? Ser fram emot nästa gång! Mvh Fredrik

Tack, går inget sönder på lördag när jag skall till emmaboda så ses vi den 28e. Undrar om du skall filma, har ett litet förslag när det gäller filmningen. Hade varit roligt om ni filmade från höga läktaren så att man fick med hela varvet runt med utgången efter start & målrakan.........
Jag o fotopolarn Robban som har filmat pratade lite om hur man skall göra för att få med så mycket det går på film, vi kanske tar hans volvo valp ner, så kan vi åka omkring "inuti" banan o fota och filma! Det är svårt att få med hela banan eftersom den är såpass lång, vi måste ju fota oxå! I vilket fall åker vi dit och gör vad i kan! Har skrivit ut en del bilder i A3 foto som jag tar med och visar! / Fredrik

BTS RS2
Falkenberg
Här sen Jun 2005

Hygge skrev:
BTS RS2 skrev:
Hygge skrev:

Jag o fotopolarn Robban som har filmat pratade lite om hur man skall göra för att få med så mycket det går på film, vi kanske tar hans volvo valp ner, så kan vi åka omkring "inuti" banan o fota och filma! Det är svårt att få med hela banan eftersom den är såpass lång, vi måste ju fota oxå! I vilket fall åker vi dit och gör vad i kan! Har skrivit ut en del bilder i A3 foto som jag tar med och visar! / Fredrik

Hyr en helikopter i stället...........blir billigt

Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004

BTS RS2 skrev:
2,6 bar

:woot: :woot: :woot:

2006-06-07 Anderstorp
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
1 besök senaste veckan (21603 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande