Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 14184 besök totalt |
jodå har byggt om min 245 till etanol och bytt kam mm går som fan nu drar ifrån en 850 se nu i allafall är ju bra med orörd topp och block |
||||||
ladd tryck vet jag att vi får. Men vad gör det om det blir mer pulver hehe bara det går som fan så länge det håller så |
||||||
har antagligen lyckats fåtag i en croma låda nu
och som jag har skrivit tidigare bilder kommer efter helgen inget roligt att ta bilder på massa standard saker som är skitiga och rostiga |
||||||
har ni fler tips och ider på vad som kan funka för att skrämma den ennu mer så skriv järna. vill ha massa tips
|
||||||
Jimmie Möllerstedt i nv-skåne skulle jag tro hade närmare 400 hk i sin Uno T.
Nu har han regbesiktigat bilen med en Croma 2,o motor (icke turbo) störtbåge, etc. Han har numera Croma Turbo motor i bilen, o på enda repan på Emmaboda gick det 12,78 sek, 185 km/h med hjulspinn i ettan, tvåan o trean. (ingen diffbroms) Kan sätta dig i kontakt med han om du vill. Annars finns det Matte (Cervesa på Zatzy) som är Uno T guru... k _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
vore toppen om du kunde göra det |
||||||
varit ute en stund i garaget och filat på toppen. hoppas att ha den klar tills i morgon när våran it fanatiker kommer och ska fotta lite så ni får lite kul bilder att titta på.
har även slitit ut värmepaketet nu måste bygga om turpedväggen för att turbon ska få plats. så i morgon blir det full fart i garaget med massa skruva bryta och bända. |
||||||
ja då ska man ta en rast med lite grilla och dopp i polen sedan är det bara in i garaget igen (jo visst en kall öl blir det med)
jo jag har ett litet barn men jag har fått lov ikväll att jag ska få vara i garaget hehe ![]() |
||||||
har allt sneglat lite på den idag försöker bara hitta den där rätta gnistan igen tror nog att det hjälper om jag får åka lite turbo fiat. för då vill man ju ha mer. hehehe |
||||||
Vad säger dina sponsorer om du hellre leker med en fiat än bygger klart tävlingsbilen ![]() ![]() Vill även jag hellre se bilder på SAABen ![]() _________________ Per Wahlqvist |
||||||
de ser det som en kul grej (som tur är) de är väl lika galna som jag. jimmy viskar jag tafsade på saaben idag. så det blir nog att smyga ut enstund man börgar allt sakna henne |
||||||
|
||||||
Här kommer lite bilder:
idiot 1 & idiot 2, även 1 stycke lastbil intercooler, är dock i silver nu och så saknas våra "mega deff" vinge fram på bilen... ![]() ![]() Ny turbo Hx35 Holtset mot orginal turbo ![]() ![]() ![]() Dock så är motorn urplockad, torpedvägen omgjord mm, kommer dock nya bilder, går ju fortare än vad jag hinner åka ut & fota ![]() ![]() |
||||||
|
||||||
ja ha då får det bli en genration ETT av unon titta runt lite efter stakar till vår pärla ser mörkt ut att hinna få fram det till säve.
så det blir nog att köra med ett saab 900 aero agg då men var inte oroliga den stora ska i ![]() |
||||||
Är inte detta BRA likt en ung Peter Forsberg?!!!! För övrigt ett sjukt bygge.. I like it alo'! Go arbetsställning under instrumentbrädan *hehe* ![]() |
||||||
|
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 14184 besök totalt |