Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
slc sprint ej lika död som det verkar
3966 besök totalt
Avregistrerad (7214)

Här sen Feb 2006

Trådstartare

hej.

Det verkar lite tomt just nu på sprint sidan (slc 400 mm)men jag vet att det renoveras , servas , trimmas ,
nybyggs och laddas för en uppgraderad sprint serie så misströsta ej , ej heller SLC Fredde som ordnar hela serien & ser ett klent startfält just nu.
vad baseras detta snack då på , jo sk under bordet info , sådan info man får av att fråga de kännda sprintåkarna samt att åka ut & titta på träningskvällarna när det provkörs. Det kommer att rulla fler BTCC - DTM - & Hembyggen än många kan ana idag.
klassen är så pass snabb att man vill ha en bra chans att placera sig så folk rustar för fullt & det tar lite tid
efter som bilarna är ganska extrema , och det kostar att hålla sådana bilar i skick . kanske uppemot
35000 på ett race om inget ras inträffar det vill säga. 1 timmes racetid = 30timmar service & koll.
en vanlig siffra på btcc (8500rpm)motor= hållbarhet är 30timmar i bästa fall .En dtm motor- 4cyl varvar ca 10500 rpm håller ca 4timmar så gott folk ni ser vilket jobb det är.
Trots detta kommer ni att få se & höra dessa pjäser var så säkra på det.

PS mer sladder , oj jag menar info kan väl vädras här ännu mera.

Här sen Feb 2006

Trådstartare
nåååå

inget mer sladder/info????

Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

jan banan skrev:
nåååå

Finns en startlista ute inför helgen med 20 bilar i sprinten, växer dessutom dag för dag thumbs up
Många av de 40 (!) bilarna i 3h-loppet som är sugna av lite fredagssprint!

Här sen Nov 2002

jan banan skrev:
nåååå

tja det undrar jag med.....

iofs 18st eller något sådant anmälda till sprinten nu tillsammans med STCC, men det är inte så många reguljära sprintåkare för SLC utan mest sådana som passar på när tidschemat passar.....

och SSK har minst lika uselt med 42anmälda totalt 7klasser eller vad det nu var nu sist på Anderstorp.
Så det verkar som sprintracing är på tillbakagång för alla utom STCC och rena klubbracing-serier

Avregistrerad (7214)

Här sen Feb 2006

Trådstartare
hej

Vi får inte kalla det tillbakagång , vi kallar det upprustning eller kapprustning för det är vad det är,
därför är det lite stiltje just nu. Jag kollar hela tiden med flera sprintåkare som ska åka & har åkt
SLC & SSK.

Så ge dem lite tid så ska ni få se på f-n sen.

ps ...jag gör även garage besök och kollar verkliga läget.

Arboga
Här sen Okt 2004

Fd BTCC, STCC eller DTM-bilar är trevligt och bra om de kommer ut på banorna. Personerna kring dessa bilar är oftast redan sk. frälsta till motorsport och då sprintracing i synnerhet.

Problemet är nyrekrytering av förare och ekipage. Där verkar klubbracing vara en tävlingsform som lockar. Tävlingarna är kompakta i tid, låga administrativa kostnader och man tillåter förnuftet styra de tekniska regeltolkningarna. Säkerheten har dock ibland ifrågasats.

Körde själv på Anderstorp med SSK och det var som sagt få deltagare.

If you can't drive fast with 56Hp you can't drive fast with 500Hp either.
Citera
calibra
Ystad
Här sen Jan 2004

ok .Banan
Sätt fart på sprinten på ditt sätt. Jag provar på andra sätt

Här sen Feb 2006

Trådstartare
Jag kan ej göra mer än att tala med de jag känner & uppmuntra dem med div lustigheter.
Jag kan ev prova med att dansa till glad fiol musik, men det hjälper nog inte.

3966 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande