Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2, 3 >> 6360 besök totalt |
2006-07-01 Kinnekulle med TPC. Inbjudan.
Turbo Performance Club bjuder in icke medlemmar till TPC för körning på Kinnekulle Ring lördagen den 1:e juli. Inled semester'n på `Kullen! Depåområdet (läs "Camping") tillgängligt redan på fredagen för er som vill ha en tidig start på dagen. Morgontemperaturen gynnar alltid bilarnas prestanda! ![]() Portarna öppnar klockan 08.00 och körningen inleds klockan 09.00! Vi kör fram till klockan 16.30 med ett lunchuppehåll på 30 minuter för funktionärer/fasta flaggvakter. Detta innebär 7 timmar körning! Kostnad för ickemedlemmar i TPC för att köra är 400:-. Ingen föranmälan, bara att dyka upp. För er info är TPC ej SBF-anslutna. Mer information inom kort på: www.turboperformanceclub.com _________________ Jonas Andersson |
||
|
||
Kommer det vara tillåtet att "köra brett"?
För mig med fwd bil är det inte så skoj att köra på samma bana med massa drifting-bilar. Det är däremot jävligt underhållande att kolla på, det håller jag med om ![]() _________________ Erik Lindgren Honda Integra Type R K24 -98 Accord -04 |
||
Vi har märkt att intresset för att "köra brett" växer alltmer. Samtidigt ser vi hur farligt det kan vara när en som kör brett tappar kontrollen med närliggande fordon bakom... Vi kommer tillmötesgå förare som vill köra på detta sätt tillika de som vill köra för att bättra på sina varvtider, som kanske du vill. Lösningen på detta är inte klart än, men t ex kan man släppa ut framhjulsdrivna fordon samtidigt och hålla bakhjulsdrivna (läs "drifters") i depån och sedan släppa ut dessa då framhjulsdrivna fordon har kört in i depån. Hoppas att detta inte skrämmer bort eventuella deltagare.... _________________ Jonas Andersson |
||
Att i hitta på nåt annat efter bron än att på snabbast möjliga sätt komma till inbromsningspunkten för Kvarnen gör det rätt livsfarligt för de som kommer efter (att behöva minska hastigheten innan man rätat upp slutar gärna på tvären i spenaten (som är plan som en plöjd åker)). Det går inte riktigt lika fort på de andra skymda platserna (Mohlins och TVkrönet) men att komma ikapp ett ekipage som man är osäker på hur det tar kurvor ger osäkerhet, osäkerhet sänker nöjesfaktorn och ökar riskerna. om de som vill åka på tvären är tillräckligt många, skapa körpass för det samt förhållningsregler. Det är ju oförsäkrat så det gäller att hålla riskerna nere så mycket som möjligt (inte minst för arrangörens skull). Men jag är inte medlem i TPC och skall inte delta så ta detta som brus i cyberetern (dvs strunta i det hur mycket ni vill). ![]() |
||
Kommer det bli non form av indelning efter kör förmåga .... Hur många räknar ni med kommer?
Mvh Jannis . _________________ Jannis Dimtsas Mobilmec AB www.mobilmec.se www.BigBallsMx.com ( Smålands No1 mx butik ) www.Dimtsas.com PCS & PCSR #7755 |
||
Jag ska försöka o komma med busbilen jag ska bara försöka o fixa sättningen på bilen lite bättre bara. _________________ Pekka Kiiskilä. |
||
Undrar om något beslut är fattat hur ni ska blanda eller inte blanda bilar som gillar att åka brett med de som inte gillar det, eller om det blir föbud för att åka brett.
Är själv väldigt intresserad av att åka dit med vill inte köra in i sidan på någon som tappat kontrollen. Mvh, Per ![]() _________________ Per Axblom |
||
Samma här...det finns ju en del krön på kullen. Inte kul att komma över ett krön och upptäcka att det står en bil stilla åt fel håll... ![]() _________________ Johan Liedholm Ford Fiesta -06 VW ID3 |
||
Även jag är intresserad att köra.
Dock tycker jag det verkar väldigt oseriöst av arrangören att inte veta hur det blir med folket som "försöker köra brett". I Norge är det inte helt ovanligt att köra en timme "brett" och en timme "normalt" och det funkar bra. Det kanske vore en modell att efterapa? Känns mycket osäkert och oseriöst att inte styra upp detta ordentligt. _________________ ______________ Andreas Nyström |
||
Hej!
Vi kommer dela upp förare/fordon i olika grupper. Bilens drivning (fram-, bak-, 4-hjulsdrift) och en frågeställning i samband med besiktning kommer avgöra i vilken grupp man hamnar i. "Busförare", eller de som gärna vill köra brett, hamnar i en enskild grupp. _________________ Jonas Andersson |
||
Hur många olika grupper blir det då? Kommer det bli 6 grupper eller något liknande?
framhjulsdrivet busförare eller icke busförare, bakhjulsdrivet busförare eller icke busförare och 4hjulsdrivet busförare eller icke busförare. Bara undrar? Man vill ju köra lite oxå. Mvh, Per _________________ Per Axblom |
||
Det låter ju intressant om man får åka tvären.
Har ni något sista datum eller kan man bara dyka upp där på morgonen? Vi är ett par stycken(alla licensierade tävlande inom drifting) som är intresserade av att köra. /Henrik |
||
Hur blir det med drifting/vanligt banåka?
Kommer det att separeras eller får man åka som man vill?? Jag vill verkligen inte åka runt på samma bana som folk som vill drifta. Det måste ju gå att dela upp detta på något smart sätt. Som det sagts tidigare i tråden, driftare får ett pass och vi andra som vill åka får ett eget pass där det är svartflagg på att drifta runt banan. _________________ Mats Lindholm Impreza WRX STi Type R '99 |
||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2, 3 >> 6360 besök totalt |