Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Lancia A112 Abarth RS -84 | << 1, 2, 3, 4 2 besök senaste veckan (33208 totalt) |
Sen har jag lite dekaler och märken som ska sättas ut på bilen. Tror dock att jag skippar OSRAV dekalen. Jag har flera osrav klistermärken i olika storlekar, denna är den största, så om nån vill ha så är det bara att höra av sig.
_________________ Marco Cenaki |
||
Provade på lite slalom för att se hur mycket bilen kränger med dom nya dämparna. Kan säga att jag är nöjd.
http://media.putfile.com/abarthslalo _________________ Marco Cenaki |
||
Tjenare.
Tack för tipset om detta forum som du skickade till mig via mailen. I alla fall. Har kollat igenom denna tråden nu och ser att du endast har en förgasare. Jag har kommit över en Abarth som har dubblaförgasare. Är det så original? Eller är det någon slags special modell jag har hittat? vad gick din topp + kammen på? Är mkt intresserad att bygga något liknande utav Abarthen Fin bil. du får utav 5 möjliga. Edit: Var ej dubblaförgasare om jag har förstått rätt. Har ej sätt bilen ännu. Skall hämtas på Lördag. _________________ Andreas Lundberg |
||
Tjena..kul att du hittade hit. Tackar för dom fina orden.
Jag skulle gärna vilja se en bild på dina förgasare och motor. Det låter mycket interessant. Vanligtvis så har Abarth endast en förgasare men det finns special toppar som tillåter att man kan ha två....vilket är hur tufft som helst . Det finns även en adaptor som gör det möjligt att ha två förgasare med orginal toppen. Som sagt, lägg upp lite bilder så man får se och njuta. Jag har letat efter sådana toppar och adaptrar men dom är svåra att hitta och mycket dyra. Men det kan också vara så att säljaren menar att Abarthen har en förgasare med dubbla kammare vilket är standard. Gällandes min topp och kam så fick jag ett bra paketpris av en kille som hade grejerna innan. Tror jag gav runt 2000kr för det och då fick jag även filtret på köpet. Jag visste att sakerna fungerade. Min kamm har "bara" 288 grader vilket är ok men om jag skulle göra om det så hade jag satsat på en 296 eller +300 graders istället. Sen hade en 36 förgasare inte varit så fel heller. Sen hade jag nog gått på överdimensionerade kolvar och försökt att lätta svänhjulet lite mera. Med dessa mods så är man inte långt ifrån 100 hk sträcket. Såg att du har lite problem i Abarth forumet, hoppas det löser sig snart....brukar inte vara så svårt att hitta problemen på dessa bilar. Jag själv hade ett problem med att soppan inte räckte till av någon andledning. Den ville inte dra på efter att man hade kört hårt med den en stund. Jag letade och letade länge men till slut hittade jag felet. Det var min flottör inne i förgasaren som var på tok för låg. Den släppte inte in tillräckligt med bensin. Pga det så missade jag bl.a att ta banlicens nu senast på Sturup och andra bankörningar . Nu är jag tillbaka i Frankfurt och vet inte när jag kommer hem nästa gång igen. _________________ Marco Cenaki |
||
Tjenare.
okej. Jo skall ta bilder när jag hämtar den skattade och bes bilen i morron. Abarthen hämtar ja med bilkärra på lördag. Har i dag byggt en arbetsbänk nere i källaren för framtida renoveringar utav abarth motorn. Föresten. När du plockade ur din motor. Tog du den underifrån då? och vart får man tag i nya kolvringar, packningar osv till motorn? Kan ej tyska eller italienska, så jag hoppas att det finns svenska sidor/företag. _________________ Andreas Lundberg |
||
Jag ville ta den uppifrån men det visade sig lättare att ta den underifrån. Kolvar och packningar brukar det finnas gott om på ebay.de (se tex : http://cgi.ebay.de/Abarth-A112-70-HP
Kommer faktiskt till Sverige nu snart igen pga en oförsedd händelse. Får se hur länge jag stannar denna gången. Lycka till Marco _________________ Marco Cenaki |
||
Hallå.
Fick reda på att min Abarth har gått som rally bil ett tag. Var någon halvkänd stockhomlska som har kört den. Dock vet ej den föregående ägaren hennes namn. Lite trist tycker jag, Kollade även upp förgasare. var ingen dubbel som jag misstänkte. Det som är intressant framöver är att få tag i nya lager + kolvringar. Tänkte ev riva ur motorn i morgon söndag. _________________ Andreas Lundberg |
||
Jag gillar din bil Har alltid varit svag för abartar, har en kompis som har en gammal laidy cup abart som han kör med på bana.
_________________ Andreas Åkebrink Bygger fögasar tubo koja Gillar att svarva och fräsa egna grejer |
||
Haha...ja den täcker en hel del...bla luftintag. Nu har jag dock skaffat en liten regskylt som sitter i mitten, där den ska _________________ Marco Cenaki |
||
Sugen på en ny ?? Såg den på kullen mycket seriöst byggd ! (kopierat från RHK sida)
Lancia Abarth Lancia 112 Abarth Banracingbil byggd för SSK klass 2 raceklar med nybyggd Nissan 1300cc 16v (Ultra Motors). 165hkr/8000 Hewland mk5 F3 drevsats (omdrevningsbar) med lamelldiff Golf knutar. Bilen är byggd från en fabriksny och har en löstagbar klassad burbåge lexanrutor skärmbreddare i glasfiber (formar medföljer) 13 tum BBS split med centrumbult 4kolvs ok (F3) Bilstain coil over, uniball, ställbara krängare inifrån, bromsvåg, Stackvarvräknare mm. Tomvikt 590kg matchvikt SSK 2 med förare 704 kg pris 110kkr Maila för mer info och bilder Annonsör: Peter Franzen Telefon: 0707778784 E-post: peter,franzen@bredband.net Annonsen införd: 2006-07-29 20:37 _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||
nu har jag köpt denna roliga leksak precis idag och hoppas på en trivsam tid med den. en fin motor och bil du har byggd där marco...bara att den låter som en groda på tomgång
ska nog hita en 40 weber förgasare men annars så kommer den nog går vidare som den är just nu...denna gång runt södertälje (ja snart har den bodd i hela sverige) _________________ Philipp Klement |
||
Våra race- och banåkarbilar Lancia A112 Abarth RS -84 | << 1, 2, 3, 4 2 besök senaste veckan (33208 totalt) |