Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-06-19 Sturup Raceway med Svedala MK
<<   1, 2, 3   >>
7149 besök totalt
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383



Niklas Falk skrev:
Plus2 skrev:
Den 23/7 är sedan länge reserverad i min kalender
Men det är ju efter KM3, och till nästa år är säkert Sturup ombyggd igen...


På MGCC hemsida är det körning på Sturup den 13 augusti, men du har kanske annan information.

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
NiklasF
Skåne
Här sen Sep 2003
Inlägg: 448



Är det bara jag som tycker att det är för lång tid att vänta tills den 10:e juli innan det är nästa körning på Sturup?

_________________
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2382



miataninja skrev:
Dennis Kullman skrev:
Jag vill också träna inför KM, men min bil har inga bromsar och jag är magsjuk.


Då kanske nästa lopp blir jämnare

nä... skämtar bara - krya på dig och se till att fixa nya bromsar!

Förresten - har greenstuffbeläggen som du monterade på Knutan alltså tagit helt slut nu??


Jo, GreenStuff räckte inte ens hem; det var bara blankslipad plåt kvar när jag kom hem
Tack för uppmuntran förresten - mår bättre nu, men fy f-n vad illa man kan må...
Har beställt nya delar, men skriver om det i min biltråd istället för att fortsätta kapa den här tråden.

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2382



Plus2 skrev:
Dennis Kullman skrev:
Jag vill också träna inför KM, men min bil har inga bromsar och jag är magsjuk.


Luft i bägge systemen?

Det var förresten när jag såg bilderna på dig och Hr ohlsson smygtränandes med Alfa-klubben som jag kände pressen att köra och träna själv

Jag kände som du att jag aldrig kört den nya sträckningen och gärna ville prova på. Men det kommer minst en chans till den 10/7 med Svedala MK plus Miata-klubbens bankörning 23/7. Den 23/7 är sedan länge reserverad i min kalender

Krya på dig,
P-o


Äh, jag hade slarvat när jag kollade hur mycket belägg jag hade kvar - orutinerat
Den 23 är spikad för mig med, men kanske jag kan klämma in den 10 med.

Tack du med för uppmuntran, vi ses snart.

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003
Inlägg: 778



Anna E skrev:
fridh skrev:
vem "vann" av de 2 proscharna och z3an ? enormt kul att se de tre fajtas


Turbon var nog snabbast med tider runt 1.14, z3:an tvåa med 1.14,7. De andra porscharna var klart efter.




Var själv där med Niklas (chefsinstruktör på Sturup) för lite genomgång/finslip. Banan passar inte riktigt dessa typer av bilar men det är kul ändå! Körde dock om Z3:an och låg länge bakom turbon (ingen anledning att köra om) då man var där i annat syfte. Blev inte så mkt kört men en del iaf, hade tyvärr inte tid för mer.

_________________
mvh

Philip Lundh
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1755



KM3

Hej Niklas

Km3 är 13/8 på Sturup

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2745



Jag vill stämma in i kören, sturup passar lättare bilar. Det blir liksom så mycket fysik i bilen på sturup om man har lite vikt på bilen. Nåväl ett par förändringar på banan som jag hörde banägaren prata om skulle göra den super och lite mindre fysisk. Men som sagt racebilar funkar det ju bättre för på sturup, gatbil är väl sådär kul på sturup.
Körde min orginal CSL(1520kg tjänstevikt) på 1.13.6 enligt transpondern jag hade i bilen. Körde sedan en bil på ca 1000kg vilket var mycket roligre. Dock tycker jag bana sliter väl mycket på gatbilen, endast 2an och 3an. Det är alltid kul att sedan prova typ endast 3an för att se vilken eventuell skillnad det gör i tid, dock hans det inte med. Ofta är det ju så att det faktiskt går lika fort eller fortare med en högre växel beroende på hur mycket det faktiskt nyper i böjarna. Dock kan det upplevas som om det går fortare på den lägre, p g a en lägre växel gör sig liksom mer påmind, man typ hör och känner kraften i bilen mer och detta ger utrymme för feltolkning många gånger gällade om det går fortare eller inte. På den högre växeln tvärtom, det liksom upplevs långsammt p g a man inte känner av drivet på samma sätt som på en lägre växel. Men ofta kan tiden visa lägre tider på den ev högre växeln(inte alltid). Nåväl det är väl snävt på just sturup så vet inte om det funkar här för min CSL på 3an hela vägen och om detta i så fall ger marginellt lägre/högre tider?. I vart fall alltid kul att testa detta, särskilt om man har transponder i bilen.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1755



Göte

Hej Göte

Vad är en CSL??

Verkar vara VÄLDIGT låga tider med en bil som väger drygt 1500kg, men kanske möjligt med en massa pulver

Vilka däck körde du på??

Danska DTC (motsv svenska STCC) kör på ca 1.03 tider

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2382



MatroxMGA skrev:

Var själv där med Niklas (chefsinstruktör på Sturup) för lite genomgång/finslip....


inför vad?

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2382



Re: Göte

Bengt Metz skrev:
Hej Göte

Vad är en CSL??


En BMW M3 i lätt variant antar jag.

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383



Sitter här och analyserar videosekvenser från träningspasset ute på Sturup. Jag tar in nästan allt som jag tappar i partiet innan svackan, till de flesta bilar. Så där har jag lyckats träffa ett bra spår.

Tyvärr så tappar jag mycket mark i BMW-kurvan, har lite funderingar om man inte skall kunna ta den i trean. Blir onödigt högt varv i tvåan.

Hur gör ni?

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2638



easec skrev:
Tyvärr så tappar jag mycket mark i BMW-kurvan, har lite funderingar om man inte skall kunna ta den i trean. Blir onödigt högt varv i tvåan.

Hur gör ni?


Jag har också lite bekymmer i den kurvan. Om jag tar den på tvåan så kommer växlingen till
trean väldigt olämpligt i utgången av kurvan.

Därför väljer jag oftast att gå på trean, även om jag naturligtvis tappar lite kraft ut ur böjen.

Liknande problem dyker för övrigt upp för mig runt hela Sturup, där trean blir lite för kort och
fyran känns lite för hög... Hela tiden dessa materialfel.....

_________________
--
Citera
SmurfMan
Knislinge
Här sen Dec 2004
Inlägg: 99



hur ofta är där banträffar o sånt på sturup ?? vill dit o kolla var där o körde för första gången i maj när GTIklubben o Opelklubben hade banträff rolig bana :P men kan var kul o se alla andra piska runt där också

_________________
Magnus Svensson "Team SBR"
Passat 1.8T -05
X Saab 900SE 2.0 TURBO driver
X Saab 900SE 2.0 TURBO driver
X Golf MKIII VR6 Driver
Carkings Tävlingsledare
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2745



Re: Göte

Bengt Metz skrev:
Hej Göte

Vad är en CSL??

Verkar vara VÄLDIGT låga tider med en bil som väger drygt 1500kg, men kanske möjligt med en massa pulver

Vilka däck körde du på??

Danska DTC (motsv svenska STCC) kör på ca 1.03 tider

/ Bengt Metz


Hej Bengt.
Som nämnts är en CSL en BMW M3 E46, dock förbättrad limiterad upplaga som kom 2003(1400st) samt lite lättare. Den har 360hk vilket är fullt tillräckligt mot vanliga M3 som har 343hk vilket även torde vara tillräckligt de oxå. Jag kör alltid på r-däck. Dock är CSL trots sitt namn CSL Club Sport Licht ingen direkt lättviktare med en tjänstevikt på 1520 jämfört med vanliga M3 E46 tjänstevikt på 1570kg. Exempelvis en GT3 MK 1 med 360hk är lättare än CSL, vill minnas att även GT3 MK 2 med 380hk väger in på lite mindre kg än CSL.

Men trots detta är CSL en hyggligt kompetent bil tycker jag, faktiskt väldigt fin och rolig. (dock inte på lilla sturup som nämnts ovan) Nä på sturup kan jag tänka mig att din bil är dessto roligare att köra.

I övrigt körde vi samtidigt som SLC på sturup och kan nämna att Hubbe Berg körde sin Porsche carrera cup race porsche med slicks på ca 1.04(1.03.?) vilket med god marginal var den snabbaste tiden av SLC teamen vill jag minnas.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4851



MatroxMGA skrev:



Var själv där med Niklas (chefsinstruktör på Sturup) för lite genomgång/finslip. Banan passar inte riktigt dessa typer av bilar men det är kul ändå! Körde dock om Z3:an och låg länge bakom turbon (ingen anledning att köra om) då man var där i annat syfte. Blev inte så mkt kört men en del iaf, hade tyvärr inte tid för mer.


Hmmm driftingen i BMW-kurvan gick ju bra i alla fall

_________________
Andreas Östrin
Sportbilslös men inte rådlös
Citera
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003
Inlägg: 778



miataninja skrev:
MatroxMGA skrev:



Var själv där med Niklas (chefsinstruktör på Sturup) för lite genomgång/finslip. Banan passar inte riktigt dessa typer av bilar men det är kul ändå! Körde dock om Z3:an och låg länge bakom turbon (ingen anledning att köra om) då man var där i annat syfte. Blev inte så mkt kört men en del iaf, hade tyvärr inte tid för mer.


Hmmm driftingen i BMW-kurvan gick ju bra i alla fall




Lite driftning då och då är alltid kul! Bilder?

_________________
mvh

Philip Lundh
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2745



En liten rättelse. Vikten som jag anger är på min CSL som har klima, pdc samt cd spelare. Faktum är att detta väger mer än man kan tro faktiskt, särskilt kliman. Tjänstevikten på en CSL utan ovan spec lär va ett antal kg mindre vet jag. Det är dock inte många av de totala antalet som beställdes utan klima o s v.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383



säg det till den

i...... som förstörde annans bil med sk drifting. Låt dem köra någon annanstans med sin böjelser.

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003
Inlägg: 778



Re: säg det till den

easec skrev:
i...... som förstörde annans bil med sk drifting. Låt dem köra någon annanstans med sin böjelser.


Håller helt och hållet med dig! Men har man varken någon bakom eller framför sig så är det ok till viss utsträckning.

_________________
mvh

Philip Lundh
Citera
racerdude
Malmö
Här sen Apr 2006
Inlägg: 63



MatroxMGA skrev:
Anna E skrev:
fridh skrev:
vem "vann" av de 2 proscharna och z3an ? enormt kul att se de tre fajtas


Turbon var nog snabbast med tider runt 1.14, z3:an tvåa med 1.14,7. De andra porscharna var klart efter.




Var själv där med Niklas (chefsinstruktör på Sturup) för lite genomgång/finslip. Banan passar inte riktigt dessa typer av bilar men det är kul ändå! Körde dock om Z3:an och låg länge bakom turbon (ingen anledning att köra om) då man var där i annat syfte. Blev inte så mkt kört men en del iaf, hade tyvärr inte tid för mer.


Vet inte vilken Z3a du körde om men det var inte min blåa med nr 33 på. Det är den som nämns ovan.

_________________
Alexander Lapajne
Citera
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003
Inlägg: 778



racerdude skrev:
MatroxMGA skrev:
Anna E skrev:
fridh skrev:
vem "vann" av de 2 proscharna och z3an ? enormt kul att se de tre fajtas


Turbon var nog snabbast med tider runt 1.14, z3:an tvåa med 1.14,7. De andra porscharna var klart efter.




Var själv där med Niklas (chefsinstruktör på Sturup) för lite genomgång/finslip. Banan passar inte riktigt dessa typer av bilar men det är kul ändå! Körde dock om Z3:an och låg länge bakom turbon (ingen anledning att köra om) då man var där i annat syfte. Blev inte så mkt kört men en del iaf, hade tyvärr inte tid för mer.


Vet inte vilken Z3a du körde om men det var inte min blåa med nr 33 på. Det är den som nämns ovan.


om det inte fanns fler blåa Z3:or närvarande så måste det ju ha varit din

_________________
mvh

Philip Lundh
Citera
Eftersnack
2006-06-19 Sturup Raceway med Svedala MK
<<   1, 2, 3   >>
7149 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande