Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 7149 besök totalt |
På MGCC hemsida är det körning på Sturup den 13 augusti, men du har kanske annan information. _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||||||
Jo, GreenStuff räckte inte ens hem; det var bara blankslipad plåt kvar när jag kom hem ![]() Tack för uppmuntran förresten - mår bättre nu, men fy f-n vad illa man kan må... Har beställt nya delar, men skriver om det i min biltråd istället för att fortsätta kapa den här tråden. ![]() _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||||
Äh, jag hade slarvat när jag kollade hur mycket belägg jag hade kvar - orutinerat ![]() Den 23 är spikad för mig med, men kanske jag kan klämma in den 10 med. Tack du med för uppmuntran, vi ses snart. ![]() _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||||
![]() Var själv där med Niklas (chefsinstruktör på Sturup) för lite genomgång/finslip. Banan passar inte riktigt dessa typer av bilar men det är kul ändå! Körde dock om Z3:an och låg länge bakom turbon (ingen anledning att köra om) då man var där i annat syfte. Blev inte så mkt kört men en del iaf, hade tyvärr inte tid för mer. _________________ mvh Philip Lundh |
||||||||
Jag vill stämma in i kören, sturup passar lättare bilar. Det blir liksom så mycket fysik i bilen på sturup om man har lite vikt på bilen. Nåväl ett par förändringar på banan som jag hörde banägaren prata om skulle göra den super och lite mindre fysisk. Men som sagt racebilar funkar det ju bättre för på sturup, gatbil är väl sådär kul på sturup.
Körde min orginal CSL(1520kg tjänstevikt) på 1.13.6 enligt transpondern jag hade i bilen. Körde sedan en bil på ca 1000kg vilket var mycket roligre. Dock tycker jag bana sliter väl mycket på gatbilen, endast 2an och 3an. Det är alltid kul att sedan prova typ endast 3an för att se vilken eventuell skillnad det gör i tid, dock hans det inte med. Ofta är det ju så att det faktiskt går lika fort eller fortare med en högre växel beroende på hur mycket det faktiskt nyper i böjarna. Dock kan det upplevas som om det går fortare på den lägre, p g a en lägre växel gör sig liksom mer påmind, man typ hör och känner kraften i bilen mer och detta ger utrymme för feltolkning många gånger gällade om det går fortare eller inte. På den högre växeln tvärtom, det liksom upplevs långsammt p g a man inte känner av drivet på samma sätt som på en lägre växel. Men ofta kan tiden visa lägre tider på den ev högre växeln(inte alltid). Nåväl det är väl snävt på just sturup så vet inte om det funkar här för min CSL på 3an hela vägen och om detta i så fall ger marginellt lägre/högre tider?. I vart fall alltid kul att testa detta, särskilt om man har transponder i bilen. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Göte
Hej Göte Vad är en CSL?? Verkar vara VÄLDIGT låga tider med en bil som väger drygt 1500kg, men kanske möjligt med en massa pulver Vilka däck körde du på?? Danska DTC (motsv svenska STCC) kör på ca 1.03 tider / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||||||
Sitter här och analyserar videosekvenser från träningspasset ute på Sturup. Jag tar in nästan allt som jag tappar i partiet innan svackan, till de flesta bilar. Så där har jag lyckats träffa ett bra spår.
Tyvärr så tappar jag mycket mark i BMW-kurvan, har lite funderingar om man inte skall kunna ta den i trean. Blir onödigt högt varv i tvåan. Hur gör ni? _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||||||
Jag har också lite bekymmer i den kurvan. Om jag tar den på tvåan så kommer växlingen till trean väldigt olämpligt i utgången av kurvan. Därför väljer jag oftast att gå på trean, även om jag naturligtvis tappar lite kraft ut ur böjen. Liknande problem dyker för övrigt upp för mig runt hela Sturup, där trean blir lite för kort och fyran känns lite för hög... Hela tiden dessa materialfel..... ![]() ![]() _________________ -- |
||||||||
hur ofta är där banträffar o sånt på sturup ?? vill dit o kolla var där o körde för första gången i maj när GTIklubben o Opelklubben hade banträff rolig bana :P men kan var kul o se alla andra piska runt där också
![]() _________________ Magnus Svensson "Team SBR" Passat 1.8T -05 X Saab 900SE 2.0 TURBO driver X Saab 900SE 2.0 TURBO driver X Golf MKIII VR6 Driver Carkings Tävlingsledare |
||||||||
Re: Göte
Hej Bengt. Som nämnts är en CSL en BMW M3 E46, dock förbättrad limiterad upplaga som kom 2003(1400st) samt lite lättare. Den har 360hk vilket är fullt tillräckligt mot vanliga M3 som har 343hk vilket även torde vara tillräckligt de oxå. Jag kör alltid på r-däck. Dock är CSL trots sitt namn CSL Club Sport Licht ingen direkt lättviktare med en tjänstevikt på 1520 jämfört med vanliga M3 E46 tjänstevikt på 1570kg. Exempelvis en GT3 MK 1 med 360hk är lättare än CSL, vill minnas att även GT3 MK 2 med 380hk väger in på lite mindre kg än CSL. Men trots detta är CSL en hyggligt kompetent bil tycker jag, faktiskt väldigt fin och rolig. (dock inte på lilla sturup som nämnts ovan) Nä på sturup kan jag tänka mig att din bil är dessto roligare att köra. I övrigt körde vi samtidigt som SLC på sturup och kan nämna att Hubbe Berg körde sin Porsche carrera cup race porsche med slicks på ca 1.04(1.03.?) vilket med god marginal var den snabbaste tiden av SLC teamen vill jag minnas. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Hmmm driftingen i BMW-kurvan gick ju bra i alla fall ![]() _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||||||
![]() Lite driftning då och då är alltid kul! Bilder? _________________ mvh Philip Lundh |
||||||||
En liten rättelse. Vikten som jag anger är på min CSL som har klima, pdc samt cd spelare. Faktum är att detta väger mer än man kan tro faktiskt, särskilt kliman. Tjänstevikten på en CSL utan ovan spec lär va ett antal kg mindre vet jag. Det är dock inte många av de totala antalet som beställdes utan klima o s v.
_________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
säg det till den
i...... som förstörde annans bil med sk drifting. Låt dem köra någon annanstans med sin böjelser. ![]() _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||||||
Re: säg det till den
Håller helt och hållet med dig! Men har man varken någon bakom eller framför sig så är det ok till viss utsträckning. _________________ mvh Philip Lundh |
||||||||
Vet inte vilken Z3a du körde om men det var inte min blåa med nr 33 på. Det är den som nämns ovan. _________________ Alexander Lapajne |
||||||||
om det inte fanns fler blåa Z3:or närvarande så måste det ju ha varit din ![]() _________________ mvh Philip Lundh |
||||||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 7149 besök totalt |