Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2 besök senaste veckan (5636 totalt) |
Re: Hjulinställningar på en A4?
Hahaha! Du har inte haft bilen ett dygn än och redan är "förfallet" igång ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Kostar ju inget att fråga. ![]() |
||||
Va???
![]() Har Johan köpt en bil i 1.8T-koncernen??? Nä nu går skam på torra land! ![]() Var det iskörningen i vintras som fick dig på dessa tankar? Välkommen i quattroklubben! ![]() ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Nog går det att svänga med den men den understyr vilket inte är ngn hemlighet men med lite mer negativ camber skall det nog bli ordning på den. Märkligt att inga Audi-fans verkar förstå vad jag menar. ![]() ![]() Har funderat på ngn bil med AWD rätt länge i och med M3:an parkerades vid Ringen så blev det mer angeläget. Eftersom det verkar störa att jag skriver Quattro med stort Q tänker jag fortsätta med det. ![]() |
||||
Nejnejnej! M3:an är kvar men jag behöver en bil härhemma när den står nere på Ringen. Tänkte då att man kunde passa på att lära sig köra med Quattro och turbolag. ![]() |
||||
Dra mig baklänges, nåja du har ju pratat om en A4 i något år om jag minns rätt ![]() Du kan ju montera lite hårdare dämpare bak för att ta dig runt det lilla problemet, med understyrning alltså... Fast det kan ju kicka tillbaka genom sämre turn in (fast det kanske inte märks i all hast ![]() Appropådet, understyrning - men när ![]() ![]() _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||||
Jo till slut blev det verklighet. ![]() Jag tror nog att chassit är ok men att hjulvinklar är helt åt h-e för aktiv körning. Konstigt nog hör man aldrig det diskuteras. ![]() Vad gäller understyrning så är det främst seg turn-in och mid corner som är problemet. Ut ur svängen funkar det bättre som väntat. |
||||
Det finns "camber kits" till A4:an, bla Ingalls och K-MAC. Vet inte om någon säljer dem i sverige. http://www.k-mac.com.au/makes/audi.h http://www.imagestation.com/album/pi _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Tack! ![]() Du vet inte om det går att justera utan camber kit? |
||||
Du skulle ha köpt en EVo och blivit frälst ![]() ![]() Är M3an parkerat i Tyskland för gott eller?! _________________ Anders Berglund |
||||
Evo hade säkerligen varit mkt roligare än A4 men det går inte med vår tjänstebilspolicy. ![]() M3:an är iaf parkerad där för säsongen. ![]() |
||||
Det går nog inte iom att det är fasta länkarmar. och eftersom du inte vill ändra för mycket så är nog denna fullt justerbara lösning utesluten: ![]() _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2 besök senaste veckan (5636 totalt) |