| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Söker en setup för lfs2
|
932 besök totalt |
|
Söker en setup för lfs2
Hallå.. jag lyckas inte ställ in min rallycrosssetup för den framhjulsdrivna bilen i demoversionen.. Lite tips eller en skärmdump på setupen skulle vara kalas.. _________________ Henrik Landén Vw caddy tdi 06:a Vw Polo 82:a AKA dödspolon VW jetta mk:1 84:a Renault clio rt 91:a Volvo s40 97:a |
||
|
Du kan ju tanka / ta emot setups i spelet.
Tankar du en setup så ska du lägga den i lfs\data\settings och i spelet så frågar du (skriver på t original om du inte visste) inne på en server om nån har en setup som dom kan skicka, uppe till höger i chatten så kommer det stå ungefär "xxx has sent his/her setup". Då trycker du på N en eller två gånger så du får fram en ruta nere till höger i bild, där har du ett grönt S som "lyser", tryck på det och sen skriver du vad du vill döpa den till. Förslagsvis vad banan heter (kortkommandot) och sen spelarens namn t.ex. bl1_bosse.. Det tycker jag är smartast. Setup kan du hitta här (största sidan med WR (world record) setups) http://setupfield.teaminferno.hu/ Dom håller kanske inte i så många varv men dom är ju bara till för 1 eller 2 varv oxå. Vissa håller dock för längre rejs oxå.. om du vill ha repriser på hur wr hållaren kör så går du in på http://lfsworld.net (tror det funkar med guest login, annars får du registrera dig på www.liveforspeed.net och sen får du login på www.lfsforum.net oxå (tror jag iaf, det fick jag men de är kanske för att jag köpt spelet, vet ju inte om du gjort det eller ej..). Iaf, lfsworld -> S2 Hotlaps -> fliken WR's -> leta upp xfg och rallyx (rev eller inte, vet inte vilket håll du ville ha till) och klicka på tiden så får du tanka. Den filen (.spr dvs singleplayer repris) lägger du i lfs\data\spr och sen startar du spelet (funkar nog att ha det igång igen, bara att gå in i menyerna en gång till så det uppdateras) och trycker på replays. Se till att du är i singleplayer och tittar men du ser väl namnet på filen där uppe till höger. Klicka och titta
|
||
|
Man tackar.. hittade en rätt skön setup... passar inte riktigt mitt attackkörande dock
men det blev balans på bilen... Så du menar att man märker av det så väl med slitage på däck.. så att bilen inte håller i fem varv?? jag som trodde att det var jag som tappade fokusen
_________________ Henrik Landén Vw caddy tdi 06:a Vw Polo 82:a AKA dödspolon VW jetta mk:1 84:a Renault clio rt 91:a Volvo s40 97:a |
||
Hehe jarå, LFS är inget bilspel
Tryck på F9 när du kör så ser du däcktemperatur och slitage.. |
||
|
problemet är att jag nu kör med tangentbordet.. då är det omöjligt att i vissa kurvor gå ett "cleant" spår utan antingen smiska ut röva med handbromsen eller understyra som en skenande grävling. men det är ju den bästa simulator som jag nånsin spelat. synd bara att vissa tycker det är roligare att köra motsols för att krocka bilar. Men men det försvinner nog när jag köpt spelet.
_________________ Henrik Landén Vw caddy tdi 06:a Vw Polo 82:a AKA dödspolon VW jetta mk:1 84:a Renault clio rt 91:a Volvo s40 97:a |
||
Aha, tangentbord är ju ingen höjdare direkt.. Testa kör med musen annars! Då kan du ju svänga lite och så.. Innan jag köpte ratten så körde jag mus och innan det tangentbord. Och enligt mig så är mus mycket bättre! Så mycket skönare när man kan svänga så mycket man vill. Jag hade så jag gasade på vänster musknapp och bromsa på höger. Sen växlade och handbromsade jag med tangentbord.. Inte lika kul / bra som ratt men det är mycket bättre
och jao, dom s.k. wreckersen försvinner när man köper hela. Eller tja, det finns / fanns 2-3 wreckers på fullversionen men dom är bannade på dom flesta servrarna. Sen har vi i SDRA ett race i veckan, ett lite längre på runt 45 minuter. Kolla in hos oss på SDRA och titta i forumet under Gummi-Cupen så ser du regler osv där. Mitt råd: Köp hela, gärna ikväll för du lär inte ångra dig (och köp en ratt!)
|
||
![]() |
Racingsimulatorer
Söker en setup för lfs2
|
932 besök totalt |