Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1217 besök totalt |
Stols funderingar hilfe!
Hejsan. Är så att jag är efter nya stolar till ådin. Funderar på antingen begagnade RS2 stolar (Recaro läder) som är sjukt svåra att få tag på och kostar en förmögenhet nya från vag eller någon form av skalstol. Lite fundersam på det där med skalstol då mor min 60år åker med lite då och då samt att bilen ibland används på långresor. Dock så vill man ju slippa halka omkring som en snorloska när man kör konbana osv. Sitter nu original S2 stolar i bilen och upplever att man hamnar i knät på passageraren vid kurvtagning. Man vill ju alltid ha kvar kakan samt äta den så har någon något tips om en bra kompromiss? Alternativt bu och bä. _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||
Sparco har en del riktigt sköna men ändå kramande stolar med ställbart ryggstöd. Monza, Milano mm.
Kolla här, www.realcar.se sparco / tuning stolar. _________________ Carl Arwidsson Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering ![]() |
||||
Hmmm jo men jag tycker inte att de passar riktigt faktiskt. Hela inredningen e ju fyrkantig i princip. Hittade några som skulle kunna passa på recaros site men de kostade 27500:-/st o det känns ju en smula off så att säga. Börjar luta mer och mer åt Sparco Evo eller Evo II (Beroende på vilken som passar min bak bäst) Alternativt nån av dessa. http://www.raidopower.se/Shop/Index. http://www.raidopower.se/Shop/Index. Mailade och frågade om dessa var FIA klassade men det var dem inte. Vad tycker expertisen om det? Man vill ju inte bli punkterad av 30 000 glasfiber eller kolfiber flisor om man skulle lyckas krocka bilen. Priset och vikten är ju dock tilltalande. _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||
Hmm det var ju faktiskt en tanke som inte slagit mig. Nu när du säger det så låter det ju som en bra början faktiskt sen om det inte hjälper så mycket som man vill så kanske det e dags att göra klivet till åka fort stolar iaf. ![]() _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||
Stolar till en Westfield kanske passar!! http://www.roadster.se/Katalog2005.p
Kolla på sportstolarna de har bra sidostöd och är inte helt obekväma!! "Full fart spar tid" /Albin _________________ Birath Albin Porsche Cayman -08 Saab 96 -69 |
||||
Av en händelse provsatt jag ett gäng såna i helgen, var misstänkt lika Sparcos utbud till formen men det verkar som om de inte kopierat rakt av för de var skamligt obekväma jämfört med min Evo2. De är som du sa inte FIA-godkända heller. Ryktet gör gällande att de var Kinesiska _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Hmm ok tja det låter ju inte såå roligt direkt Kanske passar mig bättre? Man kan ju hoppas iaf. Vad tros det om Kvalitets grejen då vad händer med dessa i en olycka jämte en tex sparco/recare eller liknande? _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||
Hmmm bra tanke där ska nog kolla lite nörmare på dem oxå ![]() _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1217 besök totalt |