Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 14184 besök totalt |
|
||
|
||
ja då var alla packningar beställt. så de dyker upp någon gång i börgan av nästa vecka. så i helgen blir det väl att göra ren alla motordelar och måla lite och så bygga färdigt torpedväggen.
bilder kommer under helgen |
||
_________________ Björn Viklund Audi S2 Avant (brukshink) *Ny räser på gång* |
||
Har lagt upp bild arkivet för tbr-motorsport nu. Nu kan vi snabbt och enkelt posta bilder direkt från garaget
![]() Bilder på allt vi gör finns på http://gallery.tbr-motorsport.se |
||
nä du det är inte vi som pysslar med detta. det var mer en upp lysning om att de vara målade. för min del spelar det ingen roll om de står där. (åker sur volvo 245 till vardags) har därimot forskat lite i skaen och fått reda på att det är ett par finniga tonåringar på moppe som roar sig med detta. jag tar inget ansvar för vad de gör utan hoppas att polisen ska göra sin sak |
||
någon som kan bilel hör av er behöver all hjälp vi kan få
tele o762562058 eller mail jimmy@tbr-motorsport.se |
||
Nu så har fiaten startat. Känns hur skönt som helst ska hör a med våran it snubbe om han kan årdna så att vi får ut en lite film snutt. så ni får höra hur pärlan låter.
om ni frågar mig så låter den väldigt manligt. om nu allt rullar på som det ska så syns vi på säve. mvh team chefen |
||
så ja då finns det filmer att ladda ner på hemsidan.
ja jag vet den går bara på 3 ibland vart lite för fett där vi uppstarten så ena stiftet rök. titta under rubriken filmer mvh jimmy |
||
ja då kom vi iväg till säve endå efter alla problem. Fick väl en bra tid med tanke på att jag rullade de sista 150metrarna 15,79s på 402 200m på 9,85s 60 fot på 2,55s och en 200 meters fart på 120km/h
någon som kan matte kan få räkna ut effekten åt mig bilen väger ca 800kg det som gjorde att jag rullade den sista biten var att en ventil på 3ans cylinder sprack och för den som är intresserad så kommer vi att vara på mantorp |
||
Mantorp 5 Augusti
Lyckad helg för oss, allt fungerade på bilen nu. Lyckades köra alla repor vi hann, lite små problem var det ju alltid men det är ju därför vi har armen med mekaniker med hehe... ![]() Dock så lirar inte riktigt allt 100% ännu, får inte ner hk i backen som vi vill samt att vårt "mellan turbo" aggregat började tappa ladd mot slutet. Detta fixar vi nu innan vi kör på kinnekulle, sätter in vårt från början planerade herrejösses aggregat, (lastbil) ![]() Bilder & filmer postar vi som vanlingt på vår hemsida; http://www.tbr-motorsport.se |
||
Tackar! Första gången jag körde någonsin ![]() 2:a gången jag körde bilen hehe, vi bytte dock chaffis mot slutet. Dock så lirar inte motorn helt ännu, men den nya turbon och evn nytt sprut skall nog få den att röra på sig lite till... Hade lite problem i början först också, första repan ville vi bara se att bilen gick som den skulle, andra repan hade vi smällt lite kablar till vår extra spridar rad, men efter det så gick det bara bättre =) |
||
Nya turbon åker in nu, nu vet vi vad motorn orkar...
![]() Turbo: Holtset Avgashus: HX35 Kompressorhus: HX55 ![]() Den gammla turbon var en Saab 900 Aero Turbo, hade troligtvis sönder den lite på säve, säckade ihop mer och mer på mantorp, sista repan hade vi bara 1.5 i ladd... |
||
kommer även att byta ut orginal topp packning mot en i stål
våran bästa tid på mantorp blev 14,55 med 151,89 km/h 60 fot på ca 2,3 |
||
var på kinnekulle idag och lekte lite slutade med att våran lilla vän börgade brinna men så kan det vara.
så nu börgar vi om och bygger om allt vi inte är nöjda med i vinter . så får vi se var vi dyker upp |
||
Njaaa, det var väl inte riktigt planerat, att skrota något skulle inte ha gjort något eftersom vi skall bygga om hela fronten på bilen och sätta in bur mm samt en ny motor... Fast något eld hade vi inte räknat med... Blev lite sena med turbo bytet så vi var färdiga på lördag morgon runt 04.00, vår nya slang koppling till turbon tog emot på en av bultarna, som vi i ett tidigare skede svarvat ner så det inte skulle bli så, men det slöt inte 100% tätt så det byttes precis innan vi åkte... ![]() Det gick ju rätt så bra ändå nu ju hehe, folk vet ju vilka vi är nu iaf ![]() Vår media ansvarige har inte postat några bilder från motorummet ännu, har redan skällt på honom... Men allt klarade sig tämligen bra, lite kablage, kyl slangar mm hänger som slem längs torped vägen men motor dog aldrig utan stängdes av manuellt... Tror en del såg bilen när den kom brinnades ner genom utställnings området hehe |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 14184 besök totalt |