| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
BMW e30 bilder
|
1 besök senaste veckan (32511 totalt) |
Ingen tvekan! Kolla här
Det är en motor monterad där den står.. en V8..
Det är svårt att tro även när man ser på riktigt... Men det är sant
Bredden på bilen har ni väl redan noterat?
_________________ /Anton Lillsund |
||||||
Du betedde dig som alla andra gör när man kör den bilen...
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
|
hehe du som hade lazzat på baken=)...tänkte om det va en civilare först
tog det lugnt bara , va ute å gled för att se om laddet funka som det skulle(men laddade för lite fortf).. vadå betedde mig som alla andra?..så va tycks om den då nu när du sätt den också? kanske dax att låsa upp tråden=) haha fet bil ovan btw!! _________________ Marcus Bruzelius sportquattro s1 sportquattro rs6 |
||||||
Gör en banåkarbilstråd med mer ingående bilder av din bil! Det jag såg gav mersmak! _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
det va du som körde om mig=) sånt man får räkna me om man väljer att köra saab me heltonat. å lite sent å göra en tråd när den e så gott som färdig för i år. (du kan väl radera det ja skrev om bilen då det bara var menat att visa bilder)? _________________ Marcus Bruzelius sportquattro s1 sportquattro rs6 |
||||||
Var hittar man mer om den bilen?
|
||||||
Tror inte att teamet har någon bra hemsida som beskriver bilen. Bästa tipset är nog att dyka upp på någon SLC-tävling. Då får du både se, höra och känna lukten av besten
_________________ /Kristian Elisson |
||||||
Rapport från andra parkett (läktarn), då jag aldrig kört race mot den (första parkett): Bland det mer överlägsna jag sett och absolut snabbaste E30. Ljudet är oxå smått otroligt. Likaså lösningarna Gäddhultarn, som vanligt, dragit till med. Ljudligan vinner dock Stens 2,5:a fortfarande, men det är en annan story. Sen att jag aldrig riktigt kommer förlåta byggherrerna att de byggde på den sista Matter -92 karossen är oxå en annan sak. Alla gör vad de vill med sina saker...en del saker är det dock lite för mkt "affektionsvärde" i för min smak. |
||||||
En M5 V8 i grunden... Ombyggd enligt alla konstens regler. Bottnade visst bänken hos Köhler, med mer kvar att ge... Fast bilen är mer än "bara" en vass motor. Väghållning, bromsar osv är i toppklass de med. Går lite snabbare runt banorna än GT3 Cup med likvärdiga däck _________________ /Kristian Elisson |
||||||
|
Lite fler bilder på Spaldings best. Alla är från i år så man kan se utvecklingen som skett under året, den har blivit lite bredare...
och sen är det väl inte mycket original E30-prylar kvar i bilen men det är det väl å andra sidan aldrig i snabba E30s
_________________ /Kristian Elisson |
||||||
Nu hänger jag inte med, Matter vad är det?
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Men herregud! Å du ska kalla dig entusiast osv osv...
Matter var det företag som byggde alla BMW:s karosser/burar sen urminnes tider. Iaf med början vid E30. Kolla vänster tröskel på en äkta Grp.A. Där ska stå Matter -88 #xx tex...eller om det är Matter #xx -88 det står...stansat på en liten plåtbit som svetsats dit. Mao "äkta" bilar. Ett rykte sa att dom dock gått i konkurs för nga år sedan och ngn anan (BMW Motorpsort internt) byggde karosserna...nu har jag dock sett att det anonseras tex M3 E46 råkarosser från Matter så antingen var det en skröna eller så har ngn omformat företaget. Att dom kan sin sak är iaf helt säkert. |
||||||
|
Matter var med och byggde E46 Super touring karosser..
Iaf om man ska tro på denna källa http://www.bimmerworld.com/html/e46- _________________ /Anton Lillsund |
||||||
Tack för historielektionen...
Jag har ju bytt bil så jag har väl förträngt det mesta verkar det som...
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
![]() |
Bilder o videos
BMW e30 bilder
|
1 besök senaste veckan (32511 totalt) |