Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2006-07-01 Kinnekulle med TPC. Inbjudan.
<<   1, 2, 3   >>
6360 besök totalt
Mr dOhC
Halland
Här sen Maj 2005

VW Tillåtet?

Är det ok även för tex VW att komma till träffen, och är slicks tillåtet?

jonas tpc
Gbg
Här sen Aug 2004

Trådstartare
Calle gsi skrev:
Är priset per bil eller förare?

Priset är per bil.

Jannis skrev:
Kommer det bli non form av indelning efter kör förmåga .... Hur många räknar ni med kommer?.

Indelning kommer ske, dock är det svårt för oss att bedöma hur bra/dåliga enskilda förare är och sedan placera dem i respektive grupp. Skall man bedöma enskild förare och dennes körförmåga kommer det finnas kanske 10-15 grupper med kanske 2-3 förare i vissa grupper.

Bilens drivning (fram-, bak-, 4-hjulsdrift) och en frågeställning i samband med besiktning kommer avgöra i vilken grupp man hamnar i. "Busförare", eller de som gärna vill köra brett, hamnar i en enskild grupp.

Av tidigare erfarenhet från våra egna banträffar kommer det ovanligt få medlemmar om man räknar till antalet medlemmar totalt i klubben. Jag gissar på ca 20-25 TPC-medlemmar. Sedan marknadsförs denna träff på olika forum, så det kan dyka upp emot 60-70 körande kanske....

Krögarn skrev:
Även jag är intresserad att köra.

Dock tycker jag det verkar väldigt oseriöst av arrangören att inte veta hur det blir med folket som "försöker köra brett".

I Norge är det inte helt ovanligt att köra en timme "brett" och en timme "normalt" och det funkar bra. Det kanske vore en modell att efterapa?

Känns mycket osäkert och oseriöst att inte styra upp detta ordentligt.

Som jag tidigare nämnt kommer vi dela upp "busförare" och de som eftersträvar bra varvtider. Givetvis kommer vi bevaka varje grupp och svartflagga de som kör med annan körstil och placera dem i respektive grupp.

Vi kommer släppa ut fordon i 15-20 minuters intervaller, beroende på hur många fordon kommer totalt samt hur många fordon det finns i varje grupp. Vi vill, liksom er, att se till att alla skall få köra sin bil tills det att de är nöjda.

HADE vi genomfört träffen utan att styra upp detta hade det varit "osäkert och oseriöst".

Aerodynamic skrev:
Hur många olika grupper blir det då? Kommer det bli 6 grupper eller något liknande? framhjulsdrivet busförare eller icke busförare, bakhjulsdrivet busförare eller icke busförare och 4hjulsdrivet busförare eller icke busförare. Bara undrar?
Man vill ju köra lite oxå.
Mvh, Per

Nisse977 skrev:
Alla icke drifting/buskörare kan väl köra samtidigt!? Sen kör drifting/buskörare i en grupp... det blir 2 grupper om jag räknar rätt.

>>>Per: Det kan bli så som du skriver, dock kan man släppa ut seriösa förare på banan samtidigt, oavsett drivning. Exempel: Det finns 8 framhjulsdrivna bilar (i sin klass) och 6 bakhjulsdrivna bilar (i sin klass) och 3 4-hjulsdrivna (i sin klass). Totalt 17 bilar på banan samtidigt.

...eller så tar vi efter Nisse977:s förslag.

Dirtrider skrev:
Det låter ju intressant om man får åka tvären.
Har ni något sista datum eller kan man bara dyka upp där på morgonen?
Vi är ett par stycken(alla licensierade tävlande inom drifting) som är intresserade av att köra.

/Henrik

Som du/ni säkert redan läst kommer vi tillåta "tvärkörning". Vi har ingen föranmälan, bara att dyka upp, pynta och köra. Kul att seriösa, licenserade drifters kanske kommer....

TGR skrev:
Kommer de vara reko med en passagerare? Själv klart även han med hel täckande klädsel å hjälm.

Vi kommer tillåta att man har passagerare. Samma regler gäller för passagerare som för förare.

Mr DOHC skrev:
Är det ok även för tex VW att komma till träffen, och är slicks tillåtet?

Vi kommer tillåta alla att köra på vår banträff, t o SAAB! Detta är ingen tävling och jag ser inget som hindrar dig från att köra på banan med slicks.

Karlstad
Här sen Jun 2004

Låter ju vettigt. Verkar som jag dyker upp då, börjar nästan bli stammis på era träffar

Accord -04
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005

Det låter som att det kommer bli en mycket bra kul träff!!

thumbs up thumbs up thumbs up

Citera
Carl Arwidsson
Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt.
Här sen Nov 2002

Vi kommer, har lyckats lura med minst en polare till också, så två vita calibra turbos anmäler sig

kul att man får ha med sig passagerare, tjejen var nämligen lite nervös för att ge sig ut på banan själv. Är ju inte den lättaste banan at köra så instruktörer (passagerare) är ju bara bra.

Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

Inga 30minuters pass som det alltid har varit ?
Hinner knappt värma upp däcken på en kvart

--VVTS--
Citera
4wd
Stockholm
Här sen Mar 2006

Vilken tid öppnar grindarna på fre kväll?

Rikard Svensson
Lidköping
Här sen Aug 2003

Skulle gärna vilja ha lite mera information om hur gruppindelningen kommer att ske. Jag är intresserad av att komma och åka några varv men vill inte hamna i en grupp med orutinerade som åker i 1:20-tempo.

Eftersom Kullen är lite lurig att köra om på föreslår jag att ni delar in grupperna efter hur fort de förmodas köra så att fartskillnaderna minimeras.

Hur sköter ni flaggvakteriet?

Rikard

Degerfors
Här sen Jul 2005

Jag kommer, och kör 1:20 tider .. blir första gången på bana med Porschen, andra gången någonsin

www.waspracing.se | www.jerd.se
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

Rikard Svensson skrev:
Skulle gärna vilja ha lite mera information om hur gruppindelningen kommer att ske. Jag är intresserad av att komma och åka några varv men vill inte hamna i en grupp med orutinerade som åker i 1:20-tempo.

Eftersom Kullen är lite lurig att köra om på föreslår jag att ni delar in grupperna efter hur fort de förmodas köra så att fartskillnaderna minimeras.

Rikard

Jag kör 1:05 rundor så vikan ju köra ihop om nu inte du kör ännu snabbare

--VVTS--
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

Jon80 skrev:
Jag kommer, och kör 1:20 tider .. blir första gången på bana med Porschen, andra gången någonsin

1:20 är nog lite å ta i
Vi ska nog stressa upp din bil så att du kör lite fortare
Jag ska ju ligga bakom dig ett tag och filma så lite hjälp kan du få

--VVTS--
Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004

Tittar nog upp en sväng med kameran om väädret är rätt...

Rikard Svensson
Lidköping
Här sen Aug 2003

Rikard Svensson skrev:

Rikard

Väntar på svar!

Rkard

Degerfors
Här sen Jul 2005

Maciek Matwiejczuk skrev:
1:20 är nog lite å ta i
Vi ska nog stressa upp din bil så att du kör lite fortare
Jag ska ju ligga bakom dig ett tag och filma så lite hjälp kan du få

Hehe.. låter skitbra det.. kommer åka på vanliga sommardäck av okänt fabrikat.. Ska bli intressant att se hur de håller i asfalten .. Kul som attans ska det bli Maciek

www.waspracing.se | www.jerd.se
Citera
jonas tpc
Gbg
Här sen Aug 2004

Trådstartare
Rikard Svensson skrev:

Rikard

Utsläpp av förare till banan är uppdelad i tre olika grupper:

Grupp 1: Vänster fil i "line-upen" är förare med gedigen tidigare erfarenhet av bankörning
Grupp 2: Höger fil i "line-upen" är för förare med liten tidigare erfarenhet av bankörning
Grupp 3: Till höger om "depå garagen" är till för de som har en "underhållande" körstil

Skall vi dela upp förare efter deras varvtider kan det bli väldigt många grupper...

Vi har folk på plats som kommer täcka upp flaggvaktsposterna. Det finns en del som gärna vill stå flaggvakt för att filma/fota, så jag ser inga problem i att täcka upp detta.

Göteborg
Här sen Aug 2005

Jag glömde fråga en sak... Får man köra på slicks??

Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002

Nisse977 skrev:
Jag glömde fråga en sak... Får man köra på slicks??

Enligt svaret ovan så är det inga problem!

jonas tpc skrev:
Detta är ingen tävling och jag ser inget som hindrar dig från att köra på banan med slicks.

Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005

Aha!.. läste igenom lite för snabbt för att hitta det där...

Citera
Rikard Svensson
Lidköping
Här sen Aug 2003

jonas tpc skrev:

Utsläpp av förare till banan är uppdelad i tre olika grupper:

Grupp 1: Vänster fil i "line-upen" är förare med gedigen tidigare erfarenhet av bankörning
Grupp 2: Höger fil i "line-upen" är för förare med liten tidigare erfarenhet av bankörning
Grupp 3: Till höger om "depå garagen" är till för de som har en "underhållande" körstil

Skall vi dela upp förare efter deras varvtider kan det bli väldigt många grupper...

Vi har folk på plats som kommer täcka upp flaggvaktsposterna. Det finns en del som gärna vill stå flaggvakt för att filma/fota, så jag ser inga problem i att täcka upp detta.

Jag har erfarenheten av att en sådan indelning kan skapa stora fartskillnader och därmed problem ute på banan. Men med duktiga banmötesansvariga, duktiga flaggvakter och med obligatorisk samling av grupperna efter körning så kan det ändå bli bra. Gruppindelningen kan man ju lätt ändra på vid behov. Jag kommer imorgon

Rikard

Rikard

Åkersberga
Här sen Mar 2004

Jag kommer också!

Var kör man in till banan förresten?! (första gången jag är där)

Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003

Bra sugen på att få arslet ur vagnen med banpremiär för 99an i år. Kommer eventuellt.

2006-07-01 Kinnekulle med TPC. Inbjudan.
<<   1, 2, 3   >>
6360 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande