Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Banträff Rudskogen - BARA FÖR TJEJER
955 besök totalt
Marita Stjärnek
Farsta
Här sen Aug 2003

Trådstartare

Hittade på zatzy:
Citat:
http://www.girlsgofast.com/index.php?option=com_content&task=view&id=19&Itemid=2
Henning Solberg (Norges duktigaste rallyförare!) har kanske tackat ja till att lära oss tjejer att köra en dag på Rudskogen! För att vi skall kunna sluta ett avtal med honom så måste vi veta hur många tjejer som är intresserade av detta. Är du tjej och har bil så är möjligheten för att köra på bana här! Har du alltid varit lite bekymrad för att stor publik ser på och/eller att det är många bilar på banan samtidigt, så har du nu möjligheten till, inte bara att köra din bil på bana tillsammans med andra tjejer, utan även få körtips av Henning Solberg! Detta är ett unikt tillfälle för dig som är tjej och vill lära dig hantera din bil!

Banan kommer bara att vara öppen för tjejer och det blir minsta möjliga publik. Har du en egen bil som du kan och vill köra på bana så skicka ett mail till: girlsgofast@gmail.com så att vi kan få en uppfattning om hur många som vill komma. Skriv gärna lite info om dig själv och din bil. Datum är lite osäkert, men vi behöver minst 15 tjejer som ställer upp för att detta skall bli av! Släng försiktigheten åt sidan nu och skicka oss ett mail direkt!

Rudskogen ligger några mil ifrån Sarpsborg i Norge. Gissningsvis* är det ca 5 mil ifrån Svinesund och svenska gränsen.

*Jag gissar, men borde verkligen veta efter att ha kört denna vägen 2 ggr i veckan under senaste året! /Anna

Kunde kanske vara något? Jag har nog tänkt anmäla mig

Tyresö
Här sen Apr 2004

Låter kul - och behjärtansvärt! thumbs up

När är det tänkt?

Farsta
Här sen Aug 2003

Trådstartare
Ulli skrev:
Låter kul - och behjärtansvärt! thumbs up

När är det tänkt?

Vad jag har kunnat läst mig till i slutet av juli
Jag skickade ett mail men prexist datum visste de inte och inte kostnaden än,
de kollar intresse än

Stockholm
Här sen Maj 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Blev det nåt?

Farsta
Här sen Aug 2003

Trådstartare
Kan bara säga något till er tjejer att nu missade ni en jätte bra chans att prova-på bankörning

Det var en jätte kul dag igår.
Vi var 24 tjejer som körde, tror det var 3 eller 4 intruktörer man kunde ta hjälp av. Inte många bilar på banan samtidigt.

Själv passade jag även på att gå lite mer förarutbildning först, och sedan var det master varv i en Porsche Cayenne och sedan ut och prova

Rudskogen var en rolig bana och då inte på norska

Åkte med i en OpelCorsa som gick 6-timmars lopp i Norge. Var verkligen bra eftersom den hade ungefär 155 hk och framhjulsdriven så var det ju ungefär som min egna (även om min är så mycket tyngre och inte anpassad riktigt)
och sedan följde även intruktören som körde Corsan med i min när jag körde. Lärde mig otroligt mycket.

En helt otrolig dag var det, även om min bil en av de muskelsvagaste.
Men jag höll jämntakt med en Cossie, jag tog in på henne kurrvorna och blev efter på rakorna

Dagen blev lite lång då vi körde dit och hem samma dag, 50mil enkelväg :shock: men men det var det värt.
(Upp kl 3:30 och kom hem 0:30)

Kostnaden blev för kurs+bankörning 800 NOK (dvs 930 SEK)
Endast bankörning 400 NOK

om det blir fler gånger rekommenderas det verkligen

Farsta
Här sen Aug 2003

Trådstartare
Här kommer ett smakprov på bilderna..

Resten av bilderna finner Ni här: www.peugeot20zex.se/galleri/Girlsgofast

Tyresö
Här sen Apr 2004

Verkar varit ett lyckat event! Hoppas tjejerna som var med blev riktigt bitna!

Själv har jag solat och badat på rivieran - låååångt från alla räserbanor thumbs up

Har varit skönt med lite distans, men nu är jag på g igen. Full gas!

955 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande