Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1063 besök totalt |
Kan man hyra HANS och hjälm någonstans?
Jag har blivit tillfrågad om jag kan ställa upp som kartläsare på Pony Express i år (slutet av Augusti) igen och i den hastighetsklassen vi tänkt köra (tidigare kallad unlimited) krävs det att man har HANS eller liknande anordning. Bilen är samma Ruf turbo som jag var kartläsare i förra året då vi körde i 150 mph average klassen med en maxfart på 168 mph. Roland som tidigare kört 208,5 mph vill köra minst lika fort i år.. ![]() Jag skulle gärna köpa mig grejerna själv men budgeten blir ganska omöjlig för mig med både ny hjälm, HANS samt resan på en gång. Någon som vet om man kan hyra de här prylarna? _________________ Anders Hansson |
Hmm...jag är väldigt intresserad av din story - om du har lust att skriva en - för vår websida.
Min kollega har HANS, men en hjälm är ju rätt personlig (iaf min personliga åsikt) med tanke på svett etc. (och inte minst storlek). Du kan ju alltid prova att ringa honom, du hittar mobilnumret på vår hemsida. om inte prova att snacka med Johan Nimmersjö eller nån annan av grabbarna på Stand21: http://e29.free.ecms.se/static.aspx? Jag ska träffa dom imorrn så jag kan höra. Lycka till och lör så det ryker!!! ![]() ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
|
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1063 besök totalt |