Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 32798 besök totalt |
680:- För reggningen och 120:- för vägningen. _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||||
För 110kw (150hk) 300nm så behövs följande. Ventilerade skivor fram(Rekord 2.2E)Broms ok med minst 48mm kolvar(Rekord har 50mm,passar bolt on) Stora trummorna bak(Manta GSI original 230mm) Brun reduseringsventil men 35bars bryttryck(Jag bytte aldrig) Speciella bromsbelägg fram(ABT 505) och backar bak(Juric 118) (Biltema belägg körde jag med fram,okända bak) Så i det stora hela så Ventilerade skivor fram och stora trummorna bak så ska den gå att regga utan problem. Edit:lägger du i en motor med Katalysator så behövs inget intyg från Opel,men är motorn utan cat så måste ett intyg fixas från Opel (1000:-) _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||||
ok så det går att få intyg av Opel, fick höra att dom va strikt omöjliga så man va tvungen å köra kat motor. Alla dessa åsikter alltså ![]() Mvh _________________ Danny Svensson Bmw 325 Coupé -92 (dagligskutan) Bmw M535i -87 Diamantsvart Bmw 323i sport -79 (samlaråk) |
||||||
Ska gå iaf vad jag har hört,en polare ska regga sin Ascona B -76 med 2.2:a snart så han måste fixa intyg,men vad man har hört på OSC så ska det gå att fixa intyg från Opel,gäller å prata med rätt person hos Opel. _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||||
Tack. Har oljetråg från en commandore A så det sitter en liten skvalpplåt i längdsled,fast den gör nog ingen större nytta,Ingen av polarnas motorer har rasat(Ascona/Manta) och ingen av mina motorer heller,förutom en 2.2 CIH,fast det var innan man började sladda seriöst ![]() _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||||
Uppdatering 060618
Har nu fixat kopplingen,vart till å förstärka pedalen så nu hoppas jag det håller. Målade även bromsoken fram i silver,vart tvär snyggt. ![]() _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||||
tjena
kul att du fått henne körduglig igen, nu e du inte ensam Manta ägare längre, fick hämtat min 4e manta idag, ska bli kul å sätta tänderna i den å få lite busbil igen. Bild på skönheten ![]() ![]() Mvh Danne _________________ Danny Svensson Bmw 325 Coupé -92 (dagligskutan) Bmw M535i -87 Diamantsvart Bmw 323i sport -79 (samlaråk) |
||||||
Opel har mao inte ändrat nåt dramatiskt på blocket sedan 60-talet ![]() Är 2,6 då en 3,0 med mindre borr eller slag? |
||||||
Mindre borr, 88.8mm om jag inte minns fel och 3.0:an har 95mm. _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||||
Trevligt,den mantan såg lite Racig ut ![]() _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||||
Ja förhoppningsvis lär väll den se bättre ut med lite uppfräshning
och lack, funderar på nått racing stuk, för det ska ju bli ren busbil ![]() _________________ Danny Svensson Bmw 325 Coupé -92 (dagligskutan) Bmw M535i -87 Diamantsvart Bmw 323i sport -79 (samlaråk) |
||||||
Uppdatering 060629
Monterade mina 400 ljus som jag köpt för någon vecka sedan(Hade tur att det var rätt färg oxå ![]() ![]() Vilken skillnad ![]() ![]() Monterade även ett sportfilter,ska avskärma filtet senare. ![]() Bytta även bensinpumpen till omegans(körde med manta pumpen förut) och bytte även soppafiltret. _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||||
Riktigt läckert med 400 ljus, det måste en Manta ha.
![]() Ta gärna nån bild på hela bilen med ljusen på nu, eller nån åkbild - för du kör väl med bilen? ![]() Nej skämt åsido, jag gillar bygget. Motorkaraktären på den 2.6:an är rätt trevlig faktiskt. _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||
Klart du ska ha 6:a ![]() Fram tung blir det 660kg fram (Ca20cm tillbaka flyttad motor) 450kg bak ![]() _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||||
Nöjjd kan man bli det??? ![]() ![]() Ska montera Host host Lustgassystemet snart sen blir det väll att byta bakaxel(Den viner väldigt mycket men får sitta på tills den rasar. Sen är jag sugen på ett 3.0 block och annan kam så det blir mer fart i prylarna. _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||||
Japp 400 ljus är ett måste ![]() ![]() _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 32798 besök totalt |