Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1246 besök totalt |
2006-07-15 JapMeet på Mantorp Park
Alla japanska sport- och entusiastbilar är varmt välkomna till årets JapMeet. Bankörning, konbana, backningstävling, cruising, swapmeet, utställningsklasser med pokaler och priser, möjlighet att ställa hjulvinklar och fyrhjulsväga, möjlighet till effektmätning på rullande landsväg, företag som ställer ut, etc, etc. Läs mer på www.japmeet.nu. _________________ -- Peter Långfors |
||
Jag har spindlar och bromsar från en Suzuki Swift, då kommer jag in va, med min seven? (tänkte lyfta ur ett tändstift o säga att jag hade pannkaksmotor på Bug Run, men jag avstod!) ![]() _________________ Torbjörn Fagerberg ![]() A master of going faster! |
||
En BMW med wankel har setts på Japmeet förr så det är väl upp till arrangörens bedömning.
Men kanske kan man gissa på Japanskt hjärta (motorblock) eller japansk själ (kaross) kanske? Men hur ska man i så fall tolka en nyare Elise/Exige (med Toyotamotor)?... Sevens med MCmotor (oftast japansk)? Ford med MZR-motor (kan hävdas vara en Mazda)? Maila arrangörerna och fråga, det är enklast. |
||
Hej - om reglerna för deltagande bilar har varit otydliga innan så är de solklara nu.
Alla som åker japansk sport- eller entusiastbil är välkommna. Det är alltså bara att läsa regbeviset under "märke" - BMW med Wankelmotor eller Lotus med Toyotamotor räcker tyvärr inte... Inte så många dagar kvar nu, dags att förbereda bilen och packa väskan... ![]() _________________ -- Peter Långfors |
||
Kommer, dock inte i min bil, den får vila i sommar.
Ska försöka fota lite som vanligt... lär väl komma upp här vad det lider. Lite bilder från förra året så ni kommer i stämmning! http://www.swedishrotary.com/japmeet // Magnus _________________ Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977 Wankel? Yes! ![]() |
||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1246 besök totalt |