Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11 >> 43520 besök totalt |
Felet var att jag prov monterade veven i det nya 3litersblocket med mina orginalvevstakar som är slipade dvs lite mindre yttermått på själva staken.Så det gick det att rotera veven i blocket utan att stakarna tog i blocket, fint tänkte jag då behöver jag inte fila i blocket.Tänkte givetvis inte på att mina stakar är lite slankare
![]() Så när jag monterade ihop grejerna med Johans vevstakar tog det givetvis i lite i blocket ![]() bara att plocka isär grejerna å fila bort 1mm på rätt ställe i blocket ![]() Icke blonderad ![]() _________________ Jan Ekehage ![]() |
här rullas inga tummar !
uppe med tuppen 06.30 och började skruva motor... Motorn börjar ta form men som vanligt så märker man efter ett tag att det behöver beställas mer prylar.. alltid några skruvar och muttrar som man så säkert hade lagt nånstans är som bortblåsta... ![]() bilder kommer senare... _________________ Johan Dahl |
och här lite bilder på dagens bravader...
![]() hm.. vi körde motorn i en mangel... bilden vart visste lite desorienterad... jaja... ![]() jobbigt att vinkeldra bultar ?? njäe, inte när man är stark som ![]() ![]() vanos monterad och inställd ![]() ![]() Janne fiosoferar... denna verkar passa här... hm... ? ![]() ![]() trimkam monterad... brumbrum... ![]() _________________ Johan Dahl |
jaja.. har inte skrivit så mycket.... men nu kommer lite bilder på sista dagarnas bravader...
![]() nya dämpare har Mr X levererat till de mörka skogarna i Småland... ![]() close-up... ![]() ventilkåpa på, snart färdigmonterat ! ![]() på väg till mamma! ![]() tänkte sätta denna dekal på Jannes bil... ![]() halva inne brukar man säga... ![]() var bilen gul förut ? hm... ? _________________ Johan Dahl |
Nu så... blev lite försening då Janne närapå bröt tummen när vi demolerade hans nya hus...
![]() Men men nu så spinner "Faran" igen!! ![]() Rena änglakören att lyssna till, inga missljud eller annat tråkigt i motorn.... ![]() Så nu ska bara stötfångare monteras, hjul ska monteras och lite småfix ska justeras sen är det hårdrock! ![]() ![]() Lite bilder.... ![]() Nya fjäderbenet med justerbar topplagring! ![]() Det börjar likna motor bannemej! ![]() Insug på, klar för start !!! ![]() Nu har vi kört han riktigt varm, olja ut olja in... mycket olja blir det... ![]() ja... ![]() _________________ Johan Dahl |
Låter riktigt kul!
Åker förbi/igenom värnamo på måndag, ser fram emot på att bli omkörd av 2st Z3or då ![]() Ser ni en Laserblå V50 med regnr. XOW ... så lova att växla ner och gasa lite extra! ![]() /Anders |
Nu är monstret provkört...
Hubba bubba! ![]() Janne ville meka lite han också... Vad hade jag gjort utan Jans hjälp? Tja utan jan hade jag nog aldrig köpt en M Coupe så då hade jag ju inte haft nåra bekymmer ?? Skojjar bara, Janne är kanon ... ibland.... ![]() ![]() snart är det bil igen! ![]() ![]() äntligen hemma !! ![]() närbild, notera att cambern är lite negativ.. mer blir det... ![]() Jannes bil vill göra barn med min bil... ![]() lite tjock om stumpen! yumyum... nu ska jag slappna av lite efter ett tags bilmekarstress... bye bye... _________________ Johan Dahl |
jorå.. händer inte så mycket...
laborerar lite med chassit, har äntligen fått tag i ett par excentriska fjäderbenslagringar så att jag kan använda mig av "rätt" fjädrar. Ska besikta bilen imorgon så har sparat denna justering tills efter besiktning för säkerhets skull... måste skaffa mig ett par racehjul också, sen blir det åka av... ![]() addelunkan; man tackar! ![]() _________________ Johan Dahl |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11 >> 43520 besök totalt |