Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Ang nummerlappar i sidorutan bak
2242 besök totalt
Anders Carlsson
Stenungsund
Här sen Nov 2002

Trådstartare

Man har ju de senaste åren gått över från att rita "startnummret" på sidorutan till att ha färdigtryckta nummerlappar i A4-format. Jag har inte haft anledning att ha någon speciell åsikt om det tidigare, men på Gälleråsen hade jag svårt med att bakåtsikten var kraftigt begränsad på grund av dessa lappar. Speciellt då vi är två som delar på en bil vilket gör att vi har två A4-ark tejpade på varje sidoruta. Kanske är det för att Gälleråsen är knixigare än de banor jag tidigare kört på, eller att jag släppte förbi mer bilar än vanligt :-).

Nåväl, jag tycker att man skulle kunna gå tillbaka till det tidigare sättet att märka bilen. Kan förstå att märkningen måste vara tydlig, men det borde inte vara en omöjlighet.

Vad tycker ni?....

Slåtte
Här sen Nov 2002

Ta med en sax och klippa bort allt onödigt papper runt numren kanske?

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Maskeringstejp och sätt numren på plåten istället (be om dispens först)? (papperslappar lever inte så länge i regn iofs och maskeringstejp av billigare sort "bränner fast" i solsken)

Hur hanterar man en bil med dubbla startnummer som funktionär?
Hade det inte varit bättre att byta nummer efter den förare som kör (det är väl inte dubbelkommando på den)?
Men numren har ju iofs fler användningsområden antar jag (hålla koll på förare, betalning, mm).
(Men jag har ju inte med BMWSC att göra öht).

Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Anders,

Främst HP och flaggvakt måste kunna se ditt nummer. Svart på vitt gör det enklare.
Att byta lapp med förare är det ideala, men givetvis räcker det att vika eller klippa.

Vad du har ritat på utsidan av rutan brukar bli svårläst och försvinner vid regn.
Vattentåligt kladd på medlemmars bilar brukar inte vara populärt.

Stenungsund
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Jag förstår verkligen att nummret måste vara synligt, men är det verkligen bara jag som har märkt att sikten snett bakåt försämras avsevärt åt både höger och vänster?

Är det OK med ansvarige så tror jag att jag följer Sörpans tips nästa gång. Eller tillomed provar med eltejp på sidan av bilen.

Stockholm
Här sen Jul 2004

Anders Carlsson skrev:

Är det OK med ansvarige så tror jag att jag följer Sörpans tips nästa gång.

Det är OK.

Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

När ämnet ändå är uppe så skulle jag vilja flika in med ett önskemål som jag kom på under helgen..

Vore det inte bra om deltagande bilar fick lapparna borttagna innan hemfärd?
Jag tycker det vore bra, om inte annat för klubbens rykte och folks uppfattning om vad klubben står för.
BMW Sport club blir lätt en association till streetracing och liknande när deltagare kör lite väl inspirerat på väg hem från banträffen.. thumbs down
Inga namn nämda här men den stackars utlänske bilisten hade nog fullt upp att hålla reda på en av deltagarna från Gelleråsen när det var dags för hemfärd.

Hade det varit en medborgare med huvudet på skaft hade styrelsen troligen fått sig ett telefonsamtal angående detta..

Stockholm
Här sen Jul 2004

Anton,

Nu har jag själv inte sett någon lämna banan med nummerlappen på efter en banträff, men du har helt rätt Anton.
Nummerlappar oavsett gatbil, eller Cupbil ska plockas bort eller täckas över.

Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Det kan nog vara en bra sak att ta upp på förarmötet om det inte redan står om en punkt på listan. thumbs up

2242 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande