Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 2 besök senaste veckan (11743 totalt) |
Här kommer mina bilder
![]() Jon80 på väg ut som passagerare i sin bil körd av brorsan ![]() ![]() ![]() Varmt var det! tror alla hade lite värmeproblem under dagen som jag. ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||
Tack så mycket, dina bilder var riktigt snygga dom oxå måste ja säga! ![]() Kameran är en Eos 300D med ett sigma 70-300 på. _________________ Tobias Hilmersson 944 S2 "Murphy", 968CS ![]() |
||||
Den pöjken har ju förkärlek till stora 'rykisar', för det var väl som det lät när han var några år yngre. ![]()
Då har vi likadana kameror, skillnaden var väl att min låg hemma igår. ![]() ![]() _________________ Peter Karlsson |
||||
Stämmer in i kören och tackar TPC för en riktigt trevlig dag.
Tyvärr så blev det inte så många varv med calibran, Sara körde några varv på familjekörningen och sen fick jag prova den lite på riktiga körningen. Men efter 7varv så gav en kylslang upp och skickade allt kylarvatten rakt på turbon... slutkört för dagen ![]() Var som nämts tidigare i tråden uppe och skruvade ganska sent på fredagkväll så det kändes lite extra surt när en slangjäkel satte stopp för körningen ![]() ![]() _________________ Carl Arwidsson Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering ![]() |
||||
super sjysst ![]() _________________ Tobias Gunnarsson |
||||
Har lyckats skrapa fram ett gäng bilder ur lillebrors kamera. De är dock ganska stora, så enklast är att
hämta hem dem här (Modemvarning allan!) http://echooff.no-ip.com/kinnekulle Mvh Jon ps. Vilken bra bild du fick av min bil Maciek! Du har inte den i större format, så jag något att pryda Windows med? ![]() |
||||
Jag gick upp 0600 fredag morgon, jobbade till 1800 ca åkte ifrån borås då, var i skara ca 2000 började byta motor klar på morgonen efter duscha jag och bilen sen åkte vi upp,när vi skulle besiktiga så var det oljepöl uder växellådan,vi hade visst spillt lite spola av med vatten sen fick vi köra.4 VARV kom jag innan bilen börja gå på tre, vi bytte stift hem till skara och hämta tändspolara osv, till slut vi 1600 visade det sig att det var en spridare som hängt sig. Men Calle, vi blev klara iaf bägge fick köra lite=) Ps, ingen som han få med min Svarta 306:a på bild? |
||||
En kul dag på Kullen blev det med mycket nya ansikten. Parkerade brevid Subaru Impreza gänget som visade sig vara ett gäng trevliga killar. Många bilar från rejsa såg man också.
![]() Stor variation av bilar och körningen på banan var bra med lagom mycket bilar samtidigt, bra körning, och uppsikt bakåt. Kändes dock som onödigt mycket dötid mellan passen vilket gjorde att bantiden blev lidande. _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||
Hehe, okej då du hade det jävligare ![]() _________________ Carl Arwidsson Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering ![]() |
||||
Johan Lundgren från Hunnebostrand är inte inne här vad jag vet. Vet han hade som mål att få bilen under 1000kg vilket jag tror han lyckades med. Bilen är besiktigad för gatan iaf |
||||
Jag skulle oxå vilja passa på att tacka TPC för en trevlig dag på kullen.
Även cyberoid/henrik för sällskapet under dagen. Det finns både + och - att dela ut. +En stor eloge till besiktnings personalen, den noggranaste jag har upplevt +Flaggvakterna +depå personalen och övriga funktionärer +Till den stora blandnigen av fordon -Säkerhetsutrustningen (jag såg både shorts och t-shirts) -Dåligt flyt mellan de olika passen -Burnouter förstör banbeläggningen Som förslag till förbättringar tills nästa gång, skulle jag önska -bättre genomgång av flaggorna vid förarmötet -bättre spårvals visning vid följa john körningen -banskissen med spårvalsbeskrivning på välkomst pappret -obligatorisk hjälmtvång på alla körpass Mvh Daniel/blå subaru _________________ Daniel Forsell |
||||
Var inte på och kollade på stora banan i lördag utan var på Go-Kartbanan alldeles jämnte under Lördagen(körde 90min Le Mans race). Men hörde däckskriken då och då
![]() Dock blir jag lite orolig när jag ser dessa två bilder, med folk som sitter med ryggen(dålig uppmärksamhet) mot banan på räcket, var med om detta i ungern för ett par år sedan, dom 3 personerna finns inte längre! Det är ju bara att titta på broms spåren i asfalten! ![]() ![]() _________________ Matz [IceDog] Sköld, Göteborg (Partille) Porsche 997.2 Speed Yellow. |
||||
Men när den gick så verkade den gå riktigt bra, den kom upp väldigt fort i backspegeln om inte annat. ![]() Finns det någon banåkarbilståd om bilen tro? ![]() _________________ Peter Karlsson |
||||
Skulle vilja lägga till ett par saker: uppskattar naturligtvis allt jobb som som TPC/funktionär utförde :-) erbjöd mig även att va flaggvakt men dom hade så dom klarade sig....men finns lite jag är frågade till obligatoriskt! förarmöte och ordentlig Info om när det är!??? Frågade ang det när ja skulle besikta och bet fick svar att det ska va vid depån men dom visste ingen tid och det drog ut på tiden för mig vid besikt och bet så jag missade det Flaggvakterna? under det snabba körpasset som blev rödflaggat (precis efter rödflaggen efter start å mål) fick en blå 240 stopp framför mig och blev stående ca under bron typ 10m fr flaggvakt...jag kör lungt förbi och fortsätter varvet...när ja innan molhins knäpp åter passerar samma flaggvakter under bron så har dom fortfarande ingen gulflagg uppe??? Vad gäller besikt var det var dom inte speciellt nogrann på min bil iaf :-P dom kollade det nödvändigaste (dock ej bromsvätske test som GTI klubben) dom hade så bråttom vidare att dom inte frågade vilken grupp ja skulle köra i lr tala om i vilken kö jag skulle stå...å ja hann inte reagera innan dom va borta :-P....frågade en annan i crew å han sa motsatsen til vad som gällde :-S......vart ju i övrigt allmän kaos vid besikt :-P.....besiktning i kön i depån är ju att föredra.....om info då gått fram i vilken kö man ska stå så klart I övrigt tycker jag att det var 3vligt och är nöjd över dagen :-).......dom försöker ju säkerligen organisera efter bästa förmåga :-) men kanske skulle behöva nån lektion av tex GTI klubben/Opel Sport Club som ofta har träffar ihop och där det mesta flyter och funkar utomordentligt :-) |
||||
Håller med. Däremot får man inse att förut fanns det inte ens ett räcke där tidigare... _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
får passa på å tacka tpc för en rolig banträff jag med
![]() ![]() va det föresten nån som fick med en svart miata som körde nercabbat på bild? hadde lite problem med överhettning. såg en till miata, hadde du samma problem eller har jag nått kylproblem kanske ![]() _________________ per nilsson BMW M3 97 mazda mx5 93le (TURBO) |
||||
Jag har hört talas om att Miator kan ha problem med överhettning när det är varmt i luften, men min bil var lika kall som alltid. Pekar endast något över normaltemp. ![]() _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 2 besök senaste veckan (11743 totalt) |