Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
F1 Indiapolis
921 besök totalt
Olzon
Vänersborg
Här sen Mar 2004

Trådstartare
F1 Indiapolis

Kändes helt fel i sommarvärmen att bänka sig inne framför tvn, denna fina kväll för att titta på F1. Vilket jag antar att många tyckte eftersom det inte kommit upp någon tråd om loppet.

Dock tyckte jag att jag fick klart med valuta för pengarna, när bilarna idag är så driftsäkra så '*sadistvarning* kändes det lite roande att se sammanåkningarna i de första kurvorna. Givetvis var loppet efteråt väldigt avslaget men man levde länge på det adrenalin som pumpades i de första kurvorna. Det var skoj att se förändring i täten, hade det varit för två år sedan hade man aldrig sagt detta. Men det var skoj att återigen se en röd tvåbilseger. Det var ännu roligare att få se Fisi med hästlängder utklassa Alonso och som den Toyota anhängare man är kan man inte annat än att med ett stort leende se på Trullis lopp.

Kort och gott, ett olyckligt lopp utan tvekan! Men det var precis vad som behövdes för att roa mig

Fixhult
Här sen Apr 2004

Loppet var en rätt bra avslutning på en kördag (sova framför F1 eller sova utan tv...).

Banan gör ju omkörningsproblematiken i F1 rätt tydlig, det verkar bara vara lagom långa rakor där utgången till dem är kritisk som gör omkörningar möjlig. På Indy går det transportsträckelångsamt på innerplan och på ovalen går det fullfart så länge att avstånden verkar balanseras på nåt vis (inte tillräckligt med bilar på banan för att kunna se tillräcklingt med slipstreems iofs).

Men all heder till Ferrari+Bridgestone för att göra det lite jämnare. Hoppas att Shummi får rätt och att de kan vara mer jämna med Renault i Europa.

Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Det är för varmt för att orka skriva nånting...

Men jag upptäckte att jag kunde se F1 på fyra olika kanaler i går kväll. TV6, norska ZTV, RTL samt ITV. Reklamavbrotten kunde därmed undvikas...

För övrigt heter det Indianapolis...

Mvh Språkpolisen

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Jocke Eriksson
Västerås
Här sen Jun 2006

Själv slog jag över på IndyCar loppet och blev inte besviken
Citera
Olzon
Vänersborg
Här sen Mar 2004

Trådstartare
Citat:

För övrigt heter det Indianapolis...

Skyller på värmen Sitter man med laptop i solen så gör man.

Ume
Här sen Jul 2003

Den unikt dåliga infon på TV3 mm mm gjorde att ja helt enkelt missade skiten >

Vänersborg
Här sen Mar 2004

Trådstartare
Där står sändningstider för hela året, samt vilka kanaler som visar vad. Dock tycker jag att Viasats F1 sida är krånglig att hitta till, för att inte tala om adressen :S tycker det borde ha varit värt att lägga ner 200:- på att få en enkel com eller se adress till sidan för tittarnas skull.

http://www.viasatsport.se/index.php?option=com_content&task=view&id=15&Itemid=767

F1 Indiapolis
921 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande