Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
Har viasat slutat bry sig om F1?
1702 besök totalt
david-o
Baar - CH
Här sen Jun 2005

Trådstartare

Sitter här och är smått irriterad över att viasat struntat i att visa eftersändningen av F1-kvalet som utlovat ikväll och istället dragit över med någon tråkig golftävling.
Har deras F1-satsning inte gett så många tittare som väntat så att dem bara föser undan allt nu?
Började med att dem slängde över de ordinarie sändningarna på tv6 och sen förra veckan så missade man 20 minuter av starten på loppet på eftersändningen för då var det också dags för en spännande livesändning i kärringahockey > thumbs down

Edit: Slog av en händelse över till viasat sport 1 nu och såg att dem börjat sändningen nu så nu missade man det första kvalheatet och halva det andra. Helt klart dålig stil att inte kunna lägga upp och följa sin egen programtablå thumbs down

Olzon
Vänersborg
Här sen Mar 2004

Förstår faktiskt inte varför du egentligen klagar över Viasat som visar F1, i mitt tycke så täcker de F1 på ett betydligt bättre sätt än vad Tv4 tidigare någonsin gjort. På ViasatSport kanalerna kan man t o m få se träningar ifrån vissa lopp. På ViasatSport, antingen ettan eller trean visas det eftersändningar på såväl kval som lopp, om jag inte har missförstått detta. Något som var mycket praktiskt i början under Bahrain loppen m.m som gick tidigt på morgonen, tror de gav eftersändning vid normal F1 tid i europa. Är klart nöjd med Viasats hantering av F1, Tv4 hade för ett par år sedan om jag inte minns helt fel (innan tv4+) enbart sammanfattningar av loppen t ex i brasilien på kvällen?

om inte en satsning för så många miljoner som det kostar att visa F1 inte skulle vara lika lyckat som väntat, så föser man knappast vidare en sådan satsning utan gör istället mer reklam för det. Det är först på sista tiden som man kan se reklam ute att Viasat faktiskt visar F1. De flesta trogna F1 fans tittar på F1 och detta tror jag oavsett vilken kanal det skulle gå på.

Deras visningsschema om växlingar mellan kanalerna håller helt och hållet schemat, redan i första loppet kom information ut om att de europeiska loppen+första skulle köras i Tv3 medan de utom-europeiska skulle visas på Ztv/Tv6.

Baar - CH
Här sen Jun 2005

Trådstartare
Jag följde inte F1 innan tv4+ fanns så jag kan inte uttala mig om hur det var på den tiden men när det gick på tv4 och tv4+ så visades minst lika mycket som nu (sista träningen, kvalet loppet). Det fanns iofs inte studieprogram men det har jag inte kunnat se så mycket av i år heller iom att jag bara kan se loppen som går på tv3 och viasat sport 1.

Det jag klagar över är att dem inte kan hålla sina utsatta sändningstider utan bara slänger igång sändnigarna lite hur som helst när det passar.
Var ju inte första gången igår precis men då tyckte jag dem gick lite väl långt över gränsen när dem startar loppet 2 timmar senare än vad som lovats thumbs down

Som du skriver så tittar man ju på F1 oavsett vilken kanal det visas på (sålänge man har kanalen vill säga) men för det tycker jag inte man ska bli behandlad hur som helst.
Tycker iaf det är dålig stil att inte kunna hålla sina sändningstider och utan att ge någon som helst info om förseningar när dem väl inträffar.

david-o
Baar - CH
Här sen Jun 2005

Trådstartare
Ny eftersändning, nytt fiasko.

Denna gången fick man iaf info.... Om att hela loppet utgått pga av en extrainsatt sändning av kärringahockeyn

Jocke Eriksson
Västerås
Här sen Jun 2006

david-o skrev:
Var ju inte första gången igår precis men då tyckte jag dem gick lite väl långt över gränsen när dem startar loppet 2 timmar senare än vad som lovats thumbs down

Menar du direktsändningen av loppet?
Själv har jag aldrig haft något problem med tiderna för direktsändningarna.

När TV4 sände direktsände man alla kval och lopp från och med 2003 tills man slutade 2005.
Man direktsände en fri träning under den tiden, den första från Australien 2004 när Björn debuterade som testförare i Jaguar.
Citera
david-o
Baar - CH
Här sen Jun 2005

Trådstartare
Jocke Eriksson skrev:
david-o skrev:

När TV4 sände direktsände man alla kval och lopp från och med 2003 tills man slutade 2005.
Man direktsände en fri träning under den tiden, den första från Australien 2004 när Björn debuterade som testförare i Jaguar.
menar eftersändningarna (repriserna altså).
De visade många träningar men de var kanske inte direktsända, kommer inte ihåg.

Edit: Menmen, verkar som de flesta har tv6 så de kan se loppen live så jag får väl sluta klaga.
Får bli att se det på dansk tv i fortsättningen (förutom de loppen som visas på tv3) för det är fruktansvärt tråkigt att inte kunna se loppen när man går och längtar lite hela dagen på jobbet och hör av jobbpolare att det varit ett bra lopp och sånt.

Jocke Eriksson
Västerås
Här sen Jun 2006

david-o skrev:
Jocke Eriksson skrev:
david-o skrev:

menar eftersändningarna (repriserna altså).
De visade många träningar men de var kanske inte direktsända, kommer inte ihåg.

Edit: Menmen, verkar som de flesta har tv6 så de kan se loppen live så jag får väl sluta klaga.
Får bli att se det på dansk tv i fortsättningen (förutom de loppen som visas på tv3) för det är fruktansvärt tråkigt att inte kunna se loppen när man går och längtar lite hela dagen på jobbet och hör av jobbpolare att det varit ett bra lopp och sånt.

Jaha, så du har inte TV6, då förstår jag.
Citera
Olzon
Vänersborg
Här sen Mar 2004

David-o: borde inte du kunna ha Tv6 (f.d Ztv?) den ingår ju med tv3 i alla abonemang rimligtvis, blir lite ställd när du kan se på viasat sport men inte tv6 :S testa att höra av dig till Viasat om sådant är fallet

Västerås
Här sen Jun 2006

Precis, har du parabol eller kabel-tv?
Citera
david-o
Baar - CH
Här sen Jun 2005

Trådstartare
Har kabel-tv och digital-tv med canal digital.
Är ett litet konstigt paket men det verkar inte som det går att få in tv6.
Viasat sport har jag nog genom basutbudet på kabel-tv:n men vill jag ha in fler av viasats kanaler får jag nog byta till deras digital-tv.

Olzon
Vänersborg
Här sen Mar 2004

Nu bor jag i villa på landet och har föga erfarenhet av Kabel-tv. Men det är inget som du kan uppdatera själv utan det är i princip din hyresvärd eller hyresgästförening som har plockat ihop det paketet då med andra ord? I sådana fall kan man nog inte göra mycket åt saken men man kan alltid kontakt med hyres- värden/föreningen och fråga dem, för Tv6 ska finnas till Canal Digitals kabel-tv paket http://www.canaldigital.se/templates/channellist____6303.aspx

Baar - CH
Här sen Jun 2005

Trådstartare
Det verkar dock tyvärr inte gå att få in där jag bor.
om man går på deras beställningssida och knappar in adressuppgifterna så kan jag bara få canal+ paketet och family[vision]-paketet men inget av dem innerhåller tv6.

Elitracing (åskådarracing)
1702 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande